Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Dunaj sa potopil s dosiaľ najväčšou stratou, Nemocnica vo vedení prepísala jarné rekordy!

Nemocnica po svojom zatiaľ najslabšom týždni v roku porástla na tohtoročné maximá, Dunaj sa za ňu prepadol doteraz najväčším rozdielom.

Dunaj aj ďalší týždeň vo vysielaní otvoril poklesom.

Ako sme už informovali, dobovej sérii sa s utorňajšími epizódami nedarí tak, ako vo štvrtky, kedy pravidelne prekračuje 7-percentnú hranicu ratingu v obchodnej cieľovke. V utorky ju, naopak, už od druhého týždňa vo vysielaní podlieza.

Minulý štvrtok pritom Dunaj zažil jeden z najsilnejších dní od úvodného týždňa.

Po takmer troch týždňoch vyhral dobový seriál súboj s Nemocnicou v oboch hlavných cieľových skupinách, keď ju rozdielom jedného ratingového bodu dosiaľ najvýraznejšie predbehol v obchodnej cieľovke a v celkovom publiku po takmer troch týždňoch strhol na svoju stranu aj väčšinu divákov.

Dunaj sa potopil za Nemocnicu

Situácia sa na začiatku nového týždňa otočila.

Dunaj, k vašim službám neudržal nárast divákov a tento utorok klesol na rating 6,8 % s podielom na trhu 21,9 % v obchodnej cieľovej skupine. Medzi epizódami tak seriál klesol o šesť desatín ratingu a zaznamenal ďalší utorňajší prepad pod 7-percentnú hranicu.

V celkovom publiku si Dunaj tentokrát pozrelo priemerne 403-tisíc divákov, čo je o vyše 30-tisíc divákov menej ako mal s predchádzajúcou časťou.

Dunaju pritom opäť pomáhala kratšia dĺžka konkurenčnej Nemocnice.

Seriál Markízy končil tradične o 22. hodine, pričom s Nemocnicou sa neprekrýval v záverečnej takmer štvrťhodine. Po jej skončení získal aj časť divákov z Joj a v priemernej sledovanosti si tak polepšil.

Nemocnica s odstupom na maximách

Nemocnica si napriek tomu pripísala proti Dunaju nateraz najvyššie víťazstvo.

Po druhýkrát sa vo vzájomnom súboji prepracovala do čela v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza s Joj predávajú reklamu, zároveň zaznamenala najvyššiu sledovanosť v doterajšom priebehu roka aj najväčší náskok pred Dunajom.

Nemocnica tento utorok dosiahla najvyšší výkon v roku ratingom 7,3 % pri podiele na trhu 22,7 % v obchodnej cieľovej skupine. Dunaju takto odskočila rozdielom pol ratingu.

Seriál Jojky medzitýždenne výraznejšie porástol, keď v celom uplynulom týždni uhrával ratingy 6,4 %. Šlo pritom o jeho najslabší týždeň v tomto roku v oboch hlavných cieľových skupinách.

Nemocnica na tohtoročné maximum dosiahla aj v celkovom publiku s priemerne 472-tisíc divákmi. Oproti minulému štvrtku stúpla o 44-tisíc divákov.

Zaknihovala tým aj najväčší odstup od Dunaja, ktorý za sebou zanechala rozdielom 69-tisíc divákov. Súčasne sa vzďaľuje od doteraz najsledovanejšej časti Dunaja v univerzálnej cieľovke, ktorou ostáva 2. epizóda so 462-tisíc divákmi.

Mama na prenájom potichu s rekordom

Radosť Markíze robí podvečerný denný seriál Mama na prenájom, ktorý si od štartu udržuje svojich divákov.

Novinke sa podarilo prekonať pokles sledovanosti z prvých dní a postupom týždňov umocňuje svoje stabilné postavenie podvečerného lídra na trhu nad konkurenčnou kuchárskou reality šou Bez servítky.

Mama na prenájom dokonca nový piaty týždeň vo vysielaní otvorila rekordom, keď si ju v pondelok pozrelo priemerne až 442-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Napriek tomu, že rekord ostal bez povšimnutia televízie, seriálu sa podarilo vylepšiť doterajší rekord z úvodu tretieho týždňa vo vysielaní, kedy seriál prepísal vôbec všetky maximá a celkovo ho sledovalo 431-tisíc divákov.

Tentokrát Mama na prenájom vystrelila iba celkovo, v pondelok aj v utorok uhrala však svoj nadštandardný rating 7,1 % s podielmi cez 26 % v obchodnej cieľovke.

Bez servítky taktiež pokračuje vo svojich nadpriemerných výkonoch s ratingami na úrovni 5,5 – 6 % a podielmi na trhu okolo 21 – 22 %.

Po minulom najslabšom týždni a poklese sledovanosti pribúdajú diváci podvečernej dennej šou Jednotky Traf to!, ktorá sa v utorok dostala na druhý najlepší výkon od štartu s celkovo 210-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Podielovo porástla na priemer stanice s 11,3 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor