Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Markíza ohlásila seriálový triumf: Dunaj s druhým najhorším výkonom! Mama aj pred Nemocnicou

Dunaj otvoril nový mesiac ďalšou stratou v obchodnej skupine, udržal však tesné vedenie. Nemocnica ho ďalej predbieha v celkovom počte divákov, podvečer pre seba opäť strháva Mama na prenájom. U mladších divákov predbieha oba večerné seriály.

Štvrtý týždeň na televíznej obrazovke otvorili nové seriály Markízy Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom, ktoré zároveň vstúpili do nového mesiaca.

Po minulotýždňovom slabšom finiši Mamy na prenájom, keď dvakrát v oboch hlavných cieľových skupinách podľahla konkurenčnej Bez servítky a v piatok zaznamenala aj svoje doteraz najslabšie výkony s ratingom 5,7 % a celkovo 351-tisíc divákmi, sa denný seriál v novom týždni vracia späť do formy.

Mama na prenájom hneď v pondelok skočila späť do podvečerného vedenia nárastom o jeden ratingový bod v komerčnej cieľovke a v utorok už dosiahla svoj tretí najlepší rating od štartu 7,2 % a štvrtý najlepší podiel na trhu 27,8 %.

V obchodnej cieľovej skupine sa Mama na prenájom stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

Predbehla tak nielen vo svojom čase kuchársku reality šou Bez servítky, ktorá uhralo svoj priemer ratingom 5,6 % s podielom 21,9 %, ale aj prime-time seriály Dunaj, k vašim službám a Nemocnica.

V celkovom publiku Mamu na prenájom sledovalo tentoraz 391-tisíc divákov a v tomto prípade ju už predbehli oba večerné seriály.

Dunaj s druhým najslabším výkonom

Naopak, so stratou v obchodnej skupine otvorila nový týždeň výpravná dobová séria Markízy.

Dunaj, k vašim službám zaznamenal v utorok rating 6,7 %, čo mu prinieslo podiel na trhu 21,2 %. V obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza primárne upozorňuje, tak seriál oproti predchádzajúcej časti klesol o štyri desatiny ratingového bodu.

Dunaj sa na začiatku nového mesiaca týmto výkonom prepadol na druhý najslabší rating od štartu.

S väčšinou doterajších častí sa seriál hýbal nad ratingovou hranicou 7 %, jeho sledovanosť kolíše najmä v utorky, kedy už trikrát túto hranicu podliezol. Doteraz najslabší rating 6,4 % uhral v utorok takto pred týždňom, sedmičku podliezol opäť v utorok vo svojom druhom týždni na obrazovke, kedy klesol na 6,9 %. Podobne slabšia v utorky býva aj Nemocnica.

V celkovom počte divákov Dunaj tentoraz nekopíroval vývoj v komerčnej skupine a, naopak, oproti predchádzajúcej časti mierne porástol so 405-tisíc divákmi. Medzi epizódami stúpol o päťtisíc divákov.

Dunaju sa opäť s menším rozdielom podarilo predbehnúť v komerčnej cieľovke Nemocnicu, tá si pripísala rating 6,4 % s podielom 20,1 %. Taktiež oproti štvrtku medzi epizódami klesla o štyri desatiny ratingového bodu.

Nemocnica ostáva seriálovým utorňajším lídrom v celkovom publiku, kde si ju tentokrát pozrelo 419-tisíc divákov. Predbehla tak Dunaj aj Mamu na prenájom.

Medzi Dunajom a Nemocnicou došlo medzi posledným štvrtkom a týmto utorkom k zaujímavému preskupeniu starších divákov.

Tí sa výraznejšie presunuli k seriálu Markízy, Nemocnica totiž oproti predošlej časti klesla o 46-tisíc divákov, kým Dunaj nestratil a ešte o málo stúpol. Oba seriály pritom v komerčnej cieľovke medzi epizódami klesli navlas rovnako.

Najsledovanejšie seriály na trhu

Markíza v stredu ohlásila, že Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom sú najsledovanejšími seriálmi na trhu.

Obom sa darí v drvivej väčšine svojich dní porážať konkurenciu v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza s Joj predávajú reklamu.

V prípade Dunaja bol výnimkou iba predchádzajúci utorok, kedy dobový seriál Markízy po prvýkrát, a zatiaľ jediný, najtesnejším rozdielom zaostal za Nemocnicou. V ostatných dňoch ju už predbehol, rozdiel medzi seriálmi sa drží pod úrovňou ratingového bodu.

Mama na prenájom sa dokonca v komerčnej cieľovke stáva sledovanejším seriálom, než Dunaj, k vašim službám. Hneď vo viacerých dňoch tak predbehla ako Dunaj, tak Nemocnicu.

Mama na prenájom podľahla Bez servítky dosiaľ iba počas dvoch dní, a to pri dennom vysielaní. Rovnakú štatistiku si udržiava aj v celkovom počte divákov vyjadrujúci všeobecnú popularitu programov. Darí sa jej tak držať väčšinu divákov na svojej strane.

Dunaj, k vašim službám prišiel o vedenie v celkovej popularite po prvom týždni vysielania.

V pozícii lídra na trhu ho vystriedala Nemocnica, ktorá ju obhajuje tretí týždeň po sebe. Zároveň predbieha aj podvečernú Mamu na prenájom, ktorá tak pri lepších výkonoch v komerčnej cieľovke láka mladšieho diváka.

Najsledovanejším seriálom na trhu ostáva nedeľná Iveta, ktorá všetky seriály predbieha s veľkým náskokom.

S najnovším piatym dielom dosiahla Iveta v komerčnej cieľovke rating 10,4 %. Svoj doteraz najslabší rating zaznamenala týždeň pred tým, kedy klesla na 10 %.

Mama na prenájom sa spravidla hýbe v okolí 7 %, jej rekordom je jednorazový výskok na 8 %. Dunaj najvyššie od štartu uhral rating 7,6 %, najmenej 6,4 %. Rovnako sa najčastejšie hýbe v okolí 7 %. Nemocnica s väčšinou epizód uhráva ratingy pod 7 %.

V celkovom publiku najnovší diel Ivety sledovalo 574-tisíc divákov.

Dunaj aj Mama na prenájom sa v ostatných týždňoch pohybujú okolo hranice 400-tisíc divákov, nad ňou sa pravidelne drží Nemocnica, ktorá zatiaľ najvyššie v tomto roku vyskočila minulý štvrtok k úrovni 465-tisíc divákov.

Seriálovou štvorkou na trhu je Hranica, ktorá si v úvode roka pri vlažnejšej konkurencii drží svoje lepšie čísla ratingami okolo 5 % a celkovým priemerom okolo 350-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor