Sledovanosť
Dunaj po štarte mierne porástol, Nemocnica sa doťahuje! K Mame na prenájom sa vrátili diváci
Výpravná dobová novinka Markízy bez konkurencie Petry Vlhovej pritiahla aj nových divákov, Mama na prenájom sa priblížila k úrovni zo štartu a dosiahla zatiaľ najlepší podiel na trhu.
Vyostrený televízny súboj nového roka sa v prvom týždni blíži ku koncu.
V poradí štvrtou časťou pokračovala vo štvrtkovom podvečernom vysielaní nová rodinná denná séria Mama na prenájom, ktorej sa podarilo vrátiť na úroveň z pondelňajšieho štartu.
Mama vyskočila
V niektorých ohľadoch výkon prvej časti dokonca vylepšil.
Mama na prenájom vo štvrtok vyskočila v komerčnej cieľovke na rating 7 % a dosiahla dosiaľ najlepší podiel na trhu 26,3 %. Oproti predošlej stredajšej časti porástla o 0,8 ratingového bodu.
Len o jednu desatinu ratingu zaostala denná séria so štvrtou časťou za výkonom zo štartu, kedy sa však vysielala úplne bez reklám.
Ak by Mama na prenájom vysielanie bez reklamných brejkov zopakovala, vo štvrtok by uhrala taktiež ratingový rekord.
V celkovom publiku sa Mama na prenájom tesne vrátila nad hranicu 400-tisíc divákov, prekonala ju o jednu tisícku. Pri štarte ju sledovalo priemerne celkovo 417-tisíc divákov, v ďalších dvoch dňoch však klesla k úrovni okolo 370-tisíc divákov.
Servítka opäť bližšie
Napriek nárastu denného seriálu Markízy sa od neho neodlepila konkurenčná kuchárska šou.
Bez servítky dosiahlo vo štvrtok zatiaľ najlepší výkon tohto týždňa ratingom 5,8 % a podielom 21,8 % v komerčnej cieľovke, kde drží odstup na úrovni v okolí jedného ratingového bodu. Na ten sa reality šou dotiahla prvýkrát v stredu.
Dosiaľ najbližšie dotiahla Mamu na prenájom v celkovom publiku, kde Bez servítky vo štvrtok sledovalo taktiež zatiaľ najviac divákov z týždňa – priemerne 382-tisíc. Rozdiel medzi programami tak bol už len necelých 20-tisíc divákov.
V stredu strácalo Bez servítky na Mamu na prenájom ešte 40-tisíc divákov, v pondelok to bolo až 100-tisíc.
Dunaj pritiahol aj nových
Prakticky úroveň z utorňajšieho štartu zopakovala najdrahšia seriálová novinka tohto roka – Dunaj, k vašim službám.
Pri pokračovaní Dunaja jeho druhou časťou sa pozornosť zamerala najmä na to, ako jeho utorkový nástup ovplyvnila konkurencia nočných pretekov Petry Vlhovej.
Podobne tomu bolo pri podvečernej Mame na prenájom, ktorá v utorok oproti štartu poklesla, no v stredu už bez športovej konkurencie prepad potvrdila. Zvrátila ho až so spomínaným štvrtkovým vysielaním.
Dunaj s druhou epizódou dosiahol pokles u mladšieho publika, no pritiahnutie starších divákov.
Ak prítomnosť pretekov Petry Vlhovej v konkurencii komerčných televízií niečo ukázala, bolo to najmä odlákanie staršej skupiny divákov, keď v stredu a vo štvrtok plošne komerčné programy rástli v celkovom publiku. Najvýraznejšie sa to prejavilo pri štvrtkovom vysielaní Nemocnice, viac ďalej v článku. Mladších divákov kradla Vlhová v utorok najmä Bez servítky.
Dobový seriál Dunaj, k vašim službám vo štvrtok pokračoval na ratingu 7,4 % pri podiele 22,8 % v komerčnej cieľovke. Oproti nástupu tak poklesol o 0,2 ratingového bodu.
Seriál sa však už vysielal v klasickom režime a dej dvakarát prerušil reklamným brejkom.
V utorok pri svojom nástupe sa vysielal úplne bez reklám. Aj v tomto prípade sa dá konštatovať, že pri pokračovaní vysielania bez reklám by Dunaj o málo prekonal sledovanosť z utorka.
Aj s reklamnými prestávkami sa Dunaju podarilo porásť v celkovom publiku, keď si druhý diel zaplo priemerne celkovo 462-tisíc divákov. Oproti štartu takto porástol o 8-tisíc divákov.
Nemocnica na dostrel
Podobne, ako podvečer, aj v prime-time sa napriek nárastu seriálov Markízy priblížila ku svojej konkurencii Jojka.
Nemocnica si taktiež udržala v komerčnej cieľovke úroveň z utorka, keď tentokrát dosiahla rating 6,6 % pri podiele 20,3 %.
Výraznejšie však porástla v celkovom publiku, kde dosiahla celkovú sledovanosť na úrovni 454-tisíc divákov.
Práve tu sa mohol najvýraznejšie prejavil efekt konkurencie utorňajších pretekov Petry Vlhovej, keď v utorok Nemocnicu pri podobnom ratingu u mladšieho publika sledovalo celkovo v priemere 426-tisíc divákov.
Nemocnica tak stiahla stratu na Dunaj a výpravnú konkurenčnú sériu stiahla na ešte tesnejší rozdiel iba 8-tisíc divákov.
V utorok seriály od seba delilo ešte 28-tisíc divákov, čo Markíza označila za zdrvujúce víťazstvo.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“