Sledovanosť
Dunaj po týždňoch strhol väčšinu divákov na svoju stranu! Pomohla mu Nemocnica
Po troch týždňoch sa Dunaj vrátil do celkového vedenia, Nemocnici zároveň odskočil u mladších divákov.
Dunaj sa tento štvrtok vrátil do vedenia v oboch kľúčových cieľových skupinách.
Kľúčová tohtoročná prime-time novinka televízneho lídra, ktorá sa vo štvrtok dočkala uvedenia svojho českého dvojčaťa, si od štartu udržiava spravidla mierny náskok nad konkurenciou v obchodnej cieľovej skupine (diváci vo veku 12 až 54 rokov), na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu.
Dunaj v nej zatiaľ iba jeden raz podľahol Nemocnici, pričom v ostatné dni jej dokázal odskočiť rozdielom desatín ratingového bodu.
Naopak, už po prvom týždni vysielania prišiel Dunaj o náskok v celkovom počte divákov (diváci starší ako 12 rokov). Odkazuje na všeobecnú popularitu programov medzi divákmi. Na túto cieľovku sa zameriava aj štátna RTVS.
Nemocnici sa päť dielov po sebe podarilo Dunaj v celkovom publiku zdolať, neraz aj výrazným rozdielom. Najvyššie tento rok vyskočila na úroveň 465-tisíc divákov, Dunaj sa ostatné dni hýbal okolo 400-tisícovej hranice.
Dunaj zároveň na začiatku tohto týždňa potvrdil slabšiu výkonnosť s utorňajšími epizódami.
Tento utorok v obchodnej cieľovke padol na svoj druhý najhorší rating od štartu 6,7 % a medzi epizódami prišiel o takmer pol ratingového bodu. Tretí utorok po sebe tak spadol pod hranicu 7 ratingov, okolo ktorej sa hýbe už od štartu.
Dunaj späť v čele
Dobový seriál s nasledujúcou časťou potvrdil, že sa mu so štvrtkovými vydaniami darí výrazne lepšie.
Okrem zvratu v obchodnej cieľovke, kde dosiahol jeden zo svojich najlepších výkonov, sa vrátil po takmer troch týždňoch do celkového vedenia, vďaka čomu v oboch kľúčových cieľových skupinách porazil konkurenčnú Jojku.
Dunaj, k vašim službám po jednej z najslabších častí vo štvrtok porástol a pre zmenu zopakoval druhý najlepší rating od štartu s hodnotou 7,4 % pri podiele 24,6 % v obchodnej cieľovej skupine. Oproti utorku si Dunaj polepšil o sedem desatín ratingového bodu.
Ide o podobnú úroveň, než akú dosiahol v úvodnom týždni vysielania.
Napriek tomu, že Dunaj nedosahuje „obriu sledovanosť“, akú očakávali od seriálového námetu českí tvorcovia, udržuje si svoju výkonnosť. Navyše ide o najsilnejší štvrtkový program Markízy od nástupu Nemocnice na jeseň 2021.
V celkovom publiku Dunaj taktiež rástol a s priemerne 434-tisíc divákmi tesným rozdielom porazil konkurenčnú Nemocnicu.
Medzi epizódami prilákal o takmer 30-tisíc divákov viac, než v utorok. Zároveň ide o štvrtý najsledovanejší diel seriálu od štartu. V porovnaní s úvodným vysielacím týždňom však o časť publika prišiel, tam sa ešte hýbal v okolí 460-tisíc divákov.
Pomohla mu Nemocnica
Dunaju k aktuálnemu úspechu pomohla aj konkurencia.
Televízie sa totižto doťahujú aj v minutáži svojich seriálov, keď sa ich snažia vzájomne prekryť v čo najväčšej možnej miere. Seriál, ktorý skončí skôr, totiž posiela divákov ku konkurencii.
Práve z tohto dôvodu začala s predlžovaním svojich seriálov Markíza na jeseň 2021, kedy sa na dominujúcu Nemocnicu snažila nájsť recept v podobe ťahania Sestričiek a Hornej Dolnej až k 22. hodine.
Rovnako je tomu aj v prípade Dunaja.
Doteraz sa Dunaj a Nemocnica párkrát dokázali prekryť v kompletnej dĺžke, raz kratšiu stopáž ponúkol Dunaj, viackrát však skôr končila Nemocnica. Markíza sa dĺžku Dunaja snaží udržiavať nad 55 minútami, Nemocnica sa častejšie pohybuje okolo 50 minút.
Rozdiel medzi seriálmi bol tentokrát dosiaľ najväčší.
Seriálová Nemocnica totižto vo štvrtok ponúkla o 15 minút kratšiu epizódu, Dunaj tak štvrť hodinu ťažil aj z jej diváckej základne, ktorej časť prešla k dobovému seriálu.
Dunaj si po skončení Nemocnice polepšil v obchodnej cieľovke, vďaka čomu mohol zopakovať druhý najvyšší rating seriálu, no rovnako v celkovom počte divákov, čo mu mohlo dopomôcť k tesnému víťazstvu.
Aj samotný nemocničný seriál Joj však zažil jeden zo svojich najslabších tohtoročných výkonov.
Nemocnica, na rozdiel od Dunaja, vo štvrtok neporástla a zotrvala na utorňajšom ratingu 6,4 % s podielom 20,6 % v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku ju sledovalo 428-tisíc divákov, na Dunaj ich tak priemerne stratila šesťtisíc.
Mama a Servítka sa v závere týždňa približujú
Podvečer vo víťaznom ťažení pokračuje denná séria Markízy.
Mama na prenájom v stredu odskočila konkurenčnej reality šou Bez servítky na rozdiel hneď dvoch ratingov pri výkone 7,4 %, čo jej vynieslo silný podiel na trhu 26,9 % v obchodnej cieľovke. Išlo o jeden z najvyšších ratingov seriálu od štartu.
V druhej polovici týždni sa programy druhý týždeň po sebe začínajú približovať.
Mama na prenájom vo štvrtok uhrala rating 6,7 % s podielom 27,5 % v obchodnej cieľovke, čo v porovnaní s jej stredajším výkonom naznačilo výrazne nižší počet divákov pri obrazovke. Podiel na trhu napriek ratingovému poklesu ostal nezmenený.
Bez servítky stiahlo vo štvrtok stratu na rozdiel sedem desatín ratingu pri výkone 6 % s podielom 25,2 % v obchodnej cieľovke.
V celkovom publiku si Mamu na prenájom pozrelo 405-tisíc divákov, Bez servítky ich prilákalo 368-tisíc.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“