Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Pán profesor prvýkrát s výrazným pádom, v seriáli končia hlavné postavy!

Zo seriálového deja odídu ústredné tváre.

Už treťou sériou pokračuje túto jeseň slovenská adaptácia nemeckého seriálu Der Lehrer, ktorá sa stala kľúčovou súčasťou večernej ponuky Markízy.

Seriál Pán profesor sa stal v prvých dvoch sériách hitom televíznych obrazoviek, pričom na svoj úspech nadviazal aj s prvou časťou 3. série, keď pri nižšom počte divákov pred obrazovkami s ratingom 11,5 % dokonca zlomil rekordný podiel na trhu výkonom 34,7 %.

Už s druhou časťou novej sezóny však seriál čakal pohyb opačným smerom.

Pán profesor tento pondelok zaznamenal dosiaľ svoj najväčší prepad, keď medzitýždenne stratil viac ako dva ratingy s výkonom 9,2 % s podielom 27,6 % v komerčnej cieľovke. Ostal však suverénnym lídrom večera, keď konkurenčné Inkognito pokračuje v podpriemerných výkonoch s podielom 12,9 %, celkovo ho sledovalo 328-tisíc divákov.

Samotného Pána profesora sledovalo celkovo 417-tisíc divákov, kým pred týždňom atakoval pol milióna.

v komerčnej cieľovkeSeriál tak klesol k číslam z minuloročného jesenného reštartu prvej série, keď sa v jej polovici hýbal na úrovni 8 – 9 ratingov. Z nich následne stúpol nad 10 až cez 12 %, v druhej sérii túto hranicu udržal a stabilne sa hýbal okolo vysokých 12 – 13 % s podielmi na úrovni 30 – 34 %.

Pána profesora pritom čaká posledná séria v pôvodnej zostave.

V seriáli totižto treťou sériou končí trieda Tomáša Maštalíra alias Sama Vozára, ktorej tínedžerské postavy vytvárali dejové línie jednotlivých dielov seriálu.

Súčasťou triedy, ktorá v seriáli končí, je napríklad aj Martin Klinčúch, ktorý sa stal víťazom ostatnej série Tvoja tvár znie povedome. Markíza ho spoločne s ďalšími mladými tvárami z končiacej triedy zapojila do viacerých internetových aktivít aj do denného seriálu Oteckovia.

Pán profesor však ani treťou sériou neskončí.

Markíza nasleduje originálny dej a tiež reálie, keď sa seriál vyvíja aj v čase a postavy jednoducho ukončia posledný ročník.

V origináli sa však seriál dočkal až takmer stovky častí, s ktorými môže Markíza pracovať a v prípade pretrvávajúceho úspechu na ne nadviazať.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

 

Čítať viac...
Nahor