Aktuality
Zlatá maska na Joj pokračuje v pôvodnom čase! Dvaja na jedného sa už vracia do formy
Kým Prima v súboji o dôležitý nedeľný večer, kedy býva pri obrazovke najviac divákov, na Zlatú masku rezignovala a ide do boja s pôvodným českým seriálom, Joj zatiaľ k zmene nepristúpi.
Prima na začiatku týždňa oznámila radikálnu zmenu, keď po sklamaní z čísel Zlatej masky rozhodla po troch vydaniach o jej odsune do neskoršieho času. Miesto nej vyťahuje na nedeľný prime-time vlastný seriál, ktorým chce ukrojiť po 20. hodine z koláča sledovanosti pre seba výrazne väčší kus voči Českej televízii a Nove.
Na Slovensku si nateraz Zlatá maska svoj nedeľný čas o 20:35, naopak, udrží.
Joj sa podľa viacerých informácií nateraz rozhodla nereagovať na krok Primy a pôvodne veľkú tohtoročnú novinku ponecháva v pôvodnom čase.
Televízie nakrútili celkovo 10 vydaní Zlatej masky a tak ich čaká odvysielať ešte šesť týždňov šou. Dá sa očakávať, že Joj si pri vysielaní šou počká na vývoj sledovanosti pri zhoršení počasia a ochladení, na ktoré čaká aj Markíza. Tá taktiež pri viacerých projektoch zaostáva za očakávanými výkonmi, keď oproti jej očakávaniam sú pre ňu sklamaním už aj Oteckovia.
Už v priebehu troch týždňov sa pritom súboj v nedeľný večer výrazne otočil.
Pri nástupe v prvý týždeň novej sezóny jasne viedla Zlatá maska, ktorá si navyše pripísala najvyššiu sledovanosť nad pol miliónom spomedzi všetkých večerných programov týždňa. Markíza so svojou šou Dvaja na jedného, ktorú pri druhej sérii presunula zo stredy na nedele, naopak, skončila mimoriadne sklamaná, keď jej šou štartovala v podpriemere.
Už v druhú nedeľu si však Dvaja na jedného polepšilo a po páde Zlatej masky v nedeľu viedlo, pričom minulý týždeň už šou Markízy naznačila návrat do minuloročnej formy.
Vlani si Dvaja na jedného bežne v stredajšom prime-time pripisovalo rating nad 8 % a napriek výrazne náročnejšej príprave nedokázalo odskočiť sledovanosťou od vtedajších výkonov v stredy stabilne vysielanej Chart Show. Všetko zlomil až diel s Mariánom Čekovským, pri ktorom Dvaja na jedného vystrelilo nad 11 ratingov a následne sa usadilo pod 10 %.
V aktuálnej druhej sérii sa už šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla dokázala priblížiť priemerom zo začiatku minulej série.
Po úvodných 6 ratingoch v komerčnej cieľovke šou stúpla nad 7 % a ostatnú nedeľu diel so Zlaticou Švajdovou Puškárovou stúpol na rating 7,9 % s podielom 23,1 %. Zlatá maska sa trápila pod 5 ratingami, pri štarte pritom uhrala 8,6 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %