Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Mediaboom.sk

Pikošky

Sezóna sklamaní: O divákov prichádzajú aj Oteckovia, padajú už k priemerom Markízy!

Niekdajší podvečerný valec zažíva najslabšie čísla od štartu seriálu, vzďaľuje sa už aj 30% podielovej hranici.

Nielen jari ale aj tejto jeseni zasadila korona tvrdý úder. Kým na jar televízie museli vo veľkom rušiť svoje programy, teraz svoje štruktúry síce mohli opäť naplno obnoviť, no diváci sa po uvoľnení pandemických opatrení k televíznym obrazovkám nehrnú.

Naopak, televízie zažívajú veľké sklamanie, keď ani najväčšie formáty nedosahujú na očakávané čísla. Pod očakávaniami sú aj také programy ako Sestričky, Farma či po novom už aj Horná Dolná, ďalšie končia rovno prepadákmi ako Zlatá maska alebo Nový život.

Stabilné čísla si po koronovej jari neudržal dokonca ani niekdajší podvečerný fenomén Oteckovia, ktorý síce už na jar zaznamenával očakávaný zostup z extrémnej slávy, no stále uhrával vysoké nadpriemery.

Oteckovia, ktorí kedysi bežne dosahovali podiely pod úrovňou 40 %, sa túto jar začali čoraz viac už približovať 30% hranici podielu, stále to však Markíze prinášalo suverénnu podvečernú pozíciu a neraz trojnásobné výkony oproti konkurencii.

Tento september je však pre Oteckov v ich doterajšej histórii suverénne najhorší.

Okrem toho, že už častejšie padajú rovno pod 30 %, tento týždeň sa ich podiel približuje už priemerom Markízy. Za pondelok a utorok sa priemerne usadili okolo priemernej podielovej hranice 25 % v komerčnej cieľovke.

Oteckov tak poznačil nielen menší počet divákov pri obrazovke. Klesajúci podiel na trhu odráža skôr klesajúci záujem divákov tráviacich čas pri televízore.

Oteckovia sú pre Markízu sklamaním aj ratingovo, keď sa hýbu okolo alebo pod hranicou 5 %, pričom televízia očakávala výkony okolo 7 % a postupne aj viac.

Televízie sa budú v tejto chvíli spoliehať na postupné ochladenie, ktoré má nastať od tohto týždňa. Už prelom septembra a októbra môže naznačiť skutočnú momentálnu výkonnosť programov, z ktorých väčšina zaostáva za očakávaniami televízií.

Odporúčame

Facebook

Nahor