Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Zlatá maska štartovala na čele týždňa, Markíza so sklamaním! Dvaja na jedného podpriemerné

Svetová novinka sa na Slovensku uviedla najvyšším počtom divákov medzi hlavnými programami prvého týždňa sezóny, Markíze nový deň pre Dvaja na jedného pri štarte druhej série šou nevyšiel.

Až na druhý pokus sa televíziám Joj a Prima podarilo odštartovať novú ťažiskovú šou Zlatá maska, ktorá sa v posledných rokoch rozšírila do celého sveta a boduje v mnohých krajinách.

Televízie šou pripravili už vo februári, keď ju nakrútili v susednom Maďarsku, kde tento mesiac odštartovala už druhá séria, no pre pandémiu česko-slovenskú verziu odložili až pre vysielanie na jeseň.

Zlatá maska sa v oboch krajinách uviedla nakoniec víťazným výkonom. Na Slovensku si jej štart pripísal rating 8,6 % s podielom 24,2 % v komerčnej cieľovke, čím dorovnala výkon rozbehu štvrtkovej Hornej Dolnej. Tieto dva programy tak boli u mladých divákov na začiatku sezóny mimo správ najsledovanejšie.

Zároveň Zlatá maska spomedzi štartov jesenných programov ju sledovalo vôbec najviac divákov, keď sa stala najsledovanejším nespravodajským programom týždňa s celkovo 508-tisíc divákmi.

Sklamanie tento týždeň nezažila len Joj s Novým životom, ale aj Markíza. Po vlažnom nástupe Extrémnych premien, ktoré nahor ťahal až čas po skončení konkurenčných Prázdnin, ešte slabšie zahrala hlavná jesenná šou Dvaja na jedného, ktorú presunula z pôvodnej stredy na nedele do okna pre ťažiskové programy.

Markíza v nedeľu neuspela, keď štart druhej série Dvaja na jedného uhralo rating 6,6 % s podielom 19,1 % a celkovo si ju pozrelo 305-tisíc divákov. Vlani sa v stredy Markíza s Dvaja na jedného dokázala hýbať okolo 8 – 9 ratingov. Dvaja na jedného je pre televíziu kľúčový program, ktorý v ostatných dňoch výrazne vyzdvihovala aj Adela Vinczeová, ktorá je nielen moderátorkou ale aj spoluautorkou a tvorcom programu.

V úvodný týždeň si tak televízie úspechy podelili.

Markíze najviac zabral utorok a štvrtok, ktorý zas Joj vyšiel vôbec najhoršie. Nateraz jej vôbec nezafungoval návrat Nového života, kým Markíza pokračuje v istotách Sestričky a Horná Dolná. Vyrovnané boli televízie v stredu, kedy tesne v čase svojho vysielania dokázali v komerčnej cieľovke Prázdniny viesť, ratingovo však napodobnili výkon Dvaja na jedného. Joj okrem Zlatej masky najlepšie zabral záver týždňa v piatok a sobotu s filmami. V piatok sa zároveň na čelo dostal duel Farmy s 5,8 % a podielom 19,6 %, ktorý tak predbehol aj futbal Ligy národov medzi Slovenskom a Českom, ktorý uhral ratingy len 5,2 a 4 %. Postupne ho pokorila aj animovaná Vaiana na Joj. Líderstvo Farmy platilo aj v celkovom publiku. Naopak, vôbec najhoršie zahral Markíze sobotný film.

Absolútne najsledovanejším programom prvého týždňa jesennej sezóny sa stali Noviny Joj a ich vydanie počas sviatočného utorka. Vtedy si správy Joj pozrelo 639-tisíc divákov. Top programom Markízy týždňa bolo nedeľné Počasie so 615-tisíc divákmi.

Z hlavných programov najviac divákov sledovalo Zlatú masku (508-tisíc), nasledoval sobotňajší priamy prenos 20. ročníka OTO so 418-tisíc divákmi. Trojku top programov uzavreli utorňajšie Sestričky so 404-tisíc divákmi, následne sa umiestnilo pondelňajšie Inkognito s 398-tisíc divákmi. Oba programy za svojimi najlepšími časmi značne zaostávajú.

V celkovom publiku sa vyšvihla Horná Dolná, ktorá v celkovom publiku zvykne výrazne za ostatnými zaostávať, teraz jej k umiestneniu na horných priečkach stačilo 379-tisíc divákov. Hlavné programy zároveň dobehlo nedeľné podvečerné Nové bývanie s 369-tisíc divákmi a utorňajší Oteckovia s 358-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor