Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Z Markízy trojka na trhu: Ruža pre nevestu zažila najhorší večer, vytratí sa z vysielania!

Neúspešnú šou čaká prvá prestávka, nemusí byť jediná.

Začiatkom marca odštartovala Markíza novú reality šou Ruža pre nevestu, ktorá sa stala nástupcom niekdajšej legendárnej zoznamky Nevesta pre milionára.

Známy zoznamovací formát Bachelor, ktorý sa po celom svete vysiela od roku 2002, sa na Slovensku takto dočkal svojej druhej série, ktorá však môže byť na dlhú dobu aj vôbec poslednou.

Ruža pre nevestu píše na obrazovke Markízy opačný príbeh, než jej predchodca.

Kým Nevesta pre milionára je dodnes vôbec najsledovanejšou zoznamovacou reality šou v histórii peoplemetrového merania zavedeného v roku 2004, Ruža pre nevestu sa radí na opačný koniec rebríčka.

Reality šou od štartu dosahuje neuspokojivé výkony sledovanosti, pričom naďalej mierne klesá.

Ruža pre nevestu odštartovala v obchodnej cieľovej skupine na ratingu 4,7 % s podielom na trhu 16,6 %. Večerný priemer Markízy sa pohybuje na podielovej úrovni okolo 22 – 23 %.

Zo slabého štartu sa už reality šou nespamätala.

Ruža pre nevestu dosahuje výkonnosť aktuálne priemerne sledovaných filmov na súkromných staniciach, a tak ju Markíza necháva naďalej v pôvodnom vysielacom čase.

Jej záchranou ostáva, že si od úvodného vydania udržuje väčšinu svojich divákov a nenapodobnila tak osud vlaňajších najväčších prepadákov Survivor a Lego Masters, ktoré po podobe slabej výkonnosti ďalej strácali divákov vo veľkom.

Stratila dosiaľ najviac

Aj Ruža pre nevestu však spravidla jemne klesá.

V obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, mala do tohto týždňa stratiť sedem desatín ratingového bodu, v univerzálnej cieľovej skupine, vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov, reality šou doposiaľ stratila približne 20-tisíc divákov.

Najnovšie štvrté vydanie Ruže pre nevestu, po ktorom ostalo v šou posledných desať potenciálnych neviest, malo dosiahnuť zatiaľ najhorší výkon ratingom 4 % a podielom na trhu 15,5 % v obchodnej cieľovej skupine.

V univerzálnej cieľovke sa šou ostatné týždne usádza v okolí 220 až 230-tisíc divákov, pri štarte ich prilákala priemerne 247-tisíc.

Reality zoznamka bola trojkou piatkového večera so zatiaľ najväčšou stratou.

Joj tentoraz dosiahla piatkový nadpriemer s reprízovým filmom Volanie divočiny, ktorý mal dosiahnuť rating 4,6 % s podielom 17,2 % v obchodnej cieľovke.

Už tradičným víťazom piatka bolo Milujem Slovensko, ktoré malo dosiahnuť jeden z najlepších výkonov ostatného obdobia ratingom 6,3 % a podielom 22,2 % v obchodnej cieľovke.

Milujem Slovensko sa doposiaľ počas marca pohybovalo na ratingovej úrovni 5,5 – 6 % s podielmi v širšom okolí 19 %. Pravidelne býva jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách, v tej univerzálnej suverénne vyhráva piatkový večer s viac ako 400-tisíc divákmi. Približuje sa tak k dvojnásobnej úrovni celkovej sledovanosti Ruže pre nevestu.

Po najslabšom výkone prestávka

Ruža pre nevestu sa po svojom najhoršom výkone vytratí z obrazoviek.

Ako sme už informovali, zoznamovaciu reality šou čaká vo vysielaní Markízy ešte dlhá púť, keď by mala vyvrcholiť až o viac ako dva mesiace.

 


Trápenie Markízy tak skoro neskončí: Neúspešná Ruža pre nevestu potrvá mesiace!Čítajte →

Dôvodom dlhého vysielania nie je iba príprava celkovo 12 vydaní Ruže pre nevestu, čo je o štyri časti viac ako nakrútila pre druhú jarnú reality šou Na nože, ale aj prestávky vo vysielaní, ktoré Markíza plánuje.

Ruža pre nevestu by mohla v piatkovom vysielaní chýbať až dvakrát.

Prvú prestávku, ako sme už v minulosti informovali, chystá televízia počas Veľkej noci. Ružu pre nevestu neodvysiela v najbližší sviatočný piatok 7. apríla, miesto nej zaradí animovanú premiéru Pripojení: Rodina na baterky (The Mitchells vs. the Machines, 2021).

Reality šou by mala chýbať jeden týždeň a vrátiť sa následne v piatok 14. apríla.

 


Sklame divákov? Markíza potichu zmenila program, Klamstvo dostane nečakanú prestávku!Čítajte →

Počas Veľkej noci bude chýbať po neplánovanej zmene programu aj pondelňajší seriál Klamstvo. Zisťovali sme, prečo Markíza pristúpila k jeho náhlemu prerušeniu vo vysielaní, viac v tomto článku.

Ďalšiu prestávku môže dostať Ruža pre nevestu o mesiac.

Od piatka 12. mája totiž na vyše dva týždne obsadia televízne vysielanie Majstrovstvá sveta v hokeji, pričom o týždeň neskôr, v piatok 19. mája, sa priamo v hlavnom vysielacom čase odohrá zápas Slovenska proti Kazachstanu.

Televízie v prípade slovenských hokejových zápasov v prime-time vynechávajú tradičný program.

Dotknúť sa to môže aj práve vysielania Ruže pre nevestu, ale v iných dňoch aj seriálu Dunaj, k vašim službám či Nemocnice, keď Slovensko odohrá večerný zápas aj vo štvrtok 18. mája proti Švajčiarsku.

Predchodkyňa suverénom

Pôvodná slovenská verzia známej zoznamky Nevesta pre milionára, ktorú odvysielala Markíza na jar 2006, je dodnes absolútnym rekordérom spomedzi všetkých zoznamovacích reality šou v histórii.

Reality šou, ktorej hlavnou hviezdou bol „Honzík“ Novotný, ovládla bulvárne titulky a taktiež televíznu sledovanosť už od samotného štartu a extrémnu pozornosť bulváru aj divákov si udržala do samotného finále.

Štart na 28. apríla 2006 sledovalo rekordných 1,045 milióna divákov, čo v cieľovej skupine 12+ predstavovalo rating 22,9 % a podiel na trhu až 56,2 %. Do finále šou došla 30. júna, kedy dosiahla rovnaký rating 22,9 % s podielom na trhu 57,9 %.

Priemerný rating celého vysielania Nevesty pre milionára sa zastavil na 20,7 % s priemerným podielom na trhu 53,5 %. Sledovanosť šou ovplyvňovali aj MS v hokeji či vo futbale. Mimo ich konkurencie dokázala podielovo vystreliť aj na rekordný podiel na trhu až 62,6 %.

Nevesta pre milionára bola dokonca úspešnejšia, než 2. séria najúspešnejšej talentovej šou v histórii Slovensko hľadá Superstar. Jej priemerný trhový podiel podliezol úroveň 42 %.

 

Čítať viac...
Nahor