Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Viete prví

Trápenie Markízy tak skoro neskončí: Neúspešná Ruža pre nevestu potrvá mesiace!

Zoznamovacia šou vydrží v programe Markízy výrazne dlhšie ako ďalšia tohtoročná reality novinka Na nože.

Začiatkom marca odštartovala Markíza novú reality šou Ruža pre nevestu, ktorá sa stala nástupcom niekdajšej legendárnej zoznamky Nevesta pre milionára.

Známy zoznamovací formát Bachelor, ktorý sa po celom svete vysiela od roku 2002, sa takto na Slovensku dočkal ešte iba svojej druhej série. Už tá môže byť nadlho aj poslednou.

Ruža pre nevestu píše na obrazovke Markízy opačný príbeh, než jej predchodkyňa.

Kým Nevesta pre milionára je dodnes vôbec najsledovanejšou zoznamovacou reality šou v histórii peoplemetrového merania zavedeného v roku 2004, Ruža pre nevestu sa, podľa všetkého, zaradí na opačný koniec rebríčka.

Od štartu pravidelne stráca

Reality šou od štartu dosahuje neuspokojivé výkony sledovanosti, pričom kontinuálne ešte mierne klesá.

Ruža pre nevestu odštartovala v obchodnej cieľovej skupine na ratingu 4,7 % s podielom na trhu 16,6 %. Do uplynulého týždňa stratila necelý pol ratingový bod, tretí diel zoznamky minulý piatok dosiahol rating 4,3 % s podielom 16,1 %.

Večerný priemer Markízy sa v obchodnej cieľovke pohybuje na úrovni okolo 22 až 23 %, nadol ju ťahá práve piatkový večer, prípadne podpriemerne sledované sobotné filmy.

V celkovom publiku stratila reality šou doposiaľ približne 20-tisíc divákov.

Štart Ruže pre nevestu v univerzálnej cieľovke prilákal priemerne 247-tisíc divákov, pred týždňom si reality šou zaplo priemerne 226-tisíc divákov.

Udrží sa v prime-time?

Ruža pre nevestu už teraz osciluje na existenčnej hranici v prime-time Markízy.

Vzhľadom na nemalú investíciu, navyše pri nakrúcaní v exotickom prostredí Turecka, pre televíziu nie je jednoduché hýbať s jej vysielacím časom, navyše, ak za ňu nemá adekvátnu náhradu.

Alternatívou pre ňu v piatkový večer môžu byť filmy, ktoré by mohli dosahovať ešte aj horšie výkony sledovanosti.

Len minulý týždeň jej sobotný film Ocko na plný úväzok podliezol podiel na trhu 14 % v obchodnej cieľovke, ešte horšie v rovnaký týždeň prepadol konkurenčnej Joj práve v piatkový večer hlavný film Dámska jazda s podielom len okolo 9 %. Podobnú skúsenosť už s filmami neraz zažila aj Markíza.

Zároveň televízia v prípade Ruže pre nevestu stavila na celovečernú reality šou.

Investíciu do reality programu chcela využiť na maximum, a tak do vysielania uvádza mimoriadne dlhé dvojhodinové epizódy, ktoré spolu s reklamami trvajú aj do 23. hodiny. Neraz sú epizódy minutážou dlhšie ako viaceré večerné filmy.

O to nepredstaviteľnejšie je pre ňu odsúvanie do neskoršieho času.

Koľko epizód má Ruža pre nevestu

Ruža pre nevestu má pred sebou neľahkú úlohu.

Šou už od štartu nepritiahla dostatok divákov, ktorí by dnes mohli byť zvedaví na jej ďalší vývoj. Znepokojovať ju môže aj nateraz pravidelný jemný pokles sledovanosti medzi epizódami, ktoré ju usádzajú v podpriemeroch televízie.

Zoznamku pritom čaká ešte dlhý pobyt na televíznej obrazovke.

Kým druhá tohtoročná reality šou Na nože sa už budúci týždeň rozlúči s jarnými obrazovkami a ukončí prvú sériu, Ruža pre nevestu bude pokračovať aj vo zvyšku tohtoročnej sezóny.

Markíza potvrdila celkovo 12 epizód Ruže pre nevestu, čo je o štyri diely viac, ako dostalo v prvej sérii Na nože.

To sa však vyznačuje výrazne komplikovanejšou výrobou, keď každé vydanie ponúka samostatný príbeh v novej reštaurácii. Ružu pre nevestu nakrútila televízia naraz v jednom prostredí.

 


Na nože sa skutočne lúči s obrazovkami: Skončí ešte tento mesiac, poznáme dátum jarného finále!Čítajte →

Potrvá ešte mesiace

Ruža pre nevestu však vo vysielaní Markízy obsadí ešte dlhší čas, než koľko má epizód.

Televízia totiž už podľa oficiálnych plánov počíta s prerušením vysielania reality šou počas Veľkej noci, vo sviatočný Veľký piatok 7. apríla ju vystrieda za animovanú premiéru Pripojení: Rodina na baterky.

 


Veľká noc 2023: Ťahákmi najnovšia Evitovka, nový Dolittle či premiérové Pečie celé Slovensko!Čítajte →

Zároveň môže Ruža pre nevestu absentovať aj počas mája, kedy odštartujú Majstrovstvá sveta v hokeji.

Konať sa budú v našom časovom pásme, pričom hneď niekoľko zápasov Slovenska sa odohrá vo večerných hodinách. Televízie v takýchto prípadoch zvyknú vynechávať premiérovú pôvodnú tvorbu a nahrádzajú ju reprízami.

V takom prípade by Ružu pre nevestu mohli čakať ešte viac ako dva mesiace trápenia.

Na obrazovke Markízy by takto mohla zotrvať až do začiatku júna, čo môže byť vôbec najdlhšie spomedzi jej jarných pôvodných programov napríklad spoločne s Dunajom, k vašim službám.

Najslabšia z večerných programov

Ruža pre nevestu je aktuálne najhoršie sledovaným pôvodným večerným programom na obrazovke Markízy aj Joj.

Na ratingy pod 5 % v obchodnej cieľovej skupine padá občasne seriálová Hranica, tá si už rok udržuje výkony spravidla v širšom okolí 5-percentnej hranice.

V celkovom publiku je však Hranica na tom výrazne lepšie so širším priemerom okolo 300-tisíc divákov.

Aktuálne sa výkonom Ruže pre nevestu priblížila miniséria Einstein, ktorá v univerzálnej cieľovke prilákala už len 236-tisíc divákov. Pri štarte koncom februára ich pritom mala viac ako dvojnásobok.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor