Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Aktuality

RTVS zmení jarné plány: Čo ja viem vráti na piatky, na štvrtky vytiahne dve novinky!

S blížiacim sa koncom jarnej série Milujem Slovensko nastanú v programe RTVS zmeny, novinka Duel šampiónov sa v avizovanom piatkovom prime-time neobjaví. Od apríla telerozhlas vytiahne aj novú sériu cestovateľskej šou Dana Dangla.

Verejnoprávna televízia po jarnom vývoji sledovanosti mení pôvodné plány.

RTVS pre tento rok prekvapila, keď sa rozhodla naraz v jednej sezóne odvysielať dve tradičné piatkové šou – Čo ja viem a Milujem Slovensko. Kým na jar stabilne piatkové večery okupoval zábavný kvíz s Marcelom Merčiakom, pre tento rok musel priestor uvoľniť inak jesennej šou s Adelou Vinczeovou a Danom Danglom. Čo ja viem presunula RTVS do nového štvrtkového prime-time, kde sa však kvízu od úvodného večera nedarí.

Už prvý diel novej série vo štvrtok prepadol oproti minuloročným výkonom na takmer polovičné výkony. Šou si pritom diváci v nový večer nenašli doteraz ani po dvoch mesiacoch.

Zmena jarného programu

Na RTVS postupne dobieha do finále 11. séria šou Milujem Slovensko, čo otvára priestor na zmeny po Veľkej noci.

 


Ďalší škrt cez rozpočet: Markíza chcela prebrať divákov Milujem Slovensko, RTVS jej skrížila plány!Čítajte →

Televízia tento rok pre Milujem Slovensko pripravila okrem výnimočného jarného vysielania aj mimoriadne zaradenie mimo piatkového večera, keď ju, ako sme už informovali, počas jarných sviatkov odvysiela miesto piatka na Veľkonočný pondelok 18. apríla 2022 o 20:30.

Veľkonočné vydanie Milujem Slovensko bude zároveň finálovým v rámci aktuálnej série. 

Šou sa tak aj v jarnej sezóne dočká rovnakého zakončenia, ako každoročne v jesennom vysielaní, a to špeciálnym vydaním. Na jeseň každoročne uzatvára sériu silvestrovský špeciál, tentokrát to tak bude veľkonočný.

Po ukončení vysielania Milujem Slovensko sa v piatkovom prime-time mala predstaviť tohtosezónna novinka RTVS Duel šampiónov.

 


RTVS vyrukuje o 20:30 s novinkou: Milujem Slovensko nahradí súboj najväčších šampiónov Duelu!Čítajte →

Verejnoprávna televízia ohlásila vo februári celkovo 28 vydaní špeciálnej verzie jej populárneho kvízu, v ktorom sa stretávajú najlepší hráči popoludňajšieho kvízu RTVS. Z naplánovaných vydaní prvých 19 vydaní vysiela televízia v piatky a soboty okolo 17:30, následne sa šou presunie do prime-time.

V hlavnom vysielacom čase prebehne záverečných 9 finálových kôl Duelu šampiónov, ktoré pôvodne mali odštartovať v piatok 22. apríla o 20:30 v uvoľnenom priestore po skončení Milujem Slovensko. RTVS však upravuje plány.

Koniec trápiaceho sa Čo ja viem vo štvrtky

Dôvodom je neúspech kedysi vôbec najúspešnejšieho programu RTVS Čo ja viem v novom štvrtkovom prime-time.

Šou sa trápi v priebehu celej jari, minulý štvrtok v komerčnej cieľovke uhrala rating 3,1 %, celkovo si ju pozrelo 204-tisíc divákov. Pre Jednotku dosiahla v univerzálnom publiku podpriemer v hlavnom vysielacom čase s podielom len 9,4 %.

Čo ja viem sa takto nedvíha od neúspešného štartu aktuálnej 9. série vo štvrtok 10. februára 2022, kedy v mladšej cieľovke dosiahlo rating 3,2 % a v celkovom publiku prilákalo 245-tisíc divákov. Pre porovnanie, jar 2021 otváralo v klasickom piatkovom prime-time na ratingu 6 % pri celkovo 407-tisíc divákoch.

 


Ďalší programový prešľap: Čo ja viem po odsune na štvrtky stratilo takmer polovicu divákov!Čítajte →

Po skončení Milujem Slovensko vráti RTVS Čo ja viem na piatky.

Kvíz Marcela Merčiaka sa tak opäť objaví vo svojom klasickom piatkovom prime-time, v ktorom dovysiela zvyšok tejto série. Jednotka počíta s vysielaním kvízu aj v priebehu celého mája, po prvýkrát sa v piatok tento rok objaví 22. apríla 2022.

Zároveň sa miesto piatkov finálové diely Duelu šampiónov predstavia vo štvrtok, kde odštartujú deň predtým 21. apríla.

Nová séria S úsmevom po Slovensku

RTVS zároveň už v druhej polovici jari predstaví kompletne nový štvrtkový prime-time.

Dvojičku s Duelom šampiónov od 21. apríla premiérová 3. séria cestovateľskej šou S úsmevom po Slovensku, ktorá sa vracia na obrazovky po takmer dvoch rokoch.

Druhú sériu vysielala Jednotka od septembra 2020, kedy ju uvádzala v piatky v druhom pásme po Milujem Slovensko. Teraz sa tak presúva na štvrtky.

Hlavnými tvárami prvých dvoch sérií šou boli herečky Dominika Kavaschová, Janka Kovalčíková, hudobník Marián Čekovský a zabávač Juraj „Šoko“ Tabaček, ktorých doprevádzal bývalý hokejista Boris Valábik.

Reláciu pre RTVS vyrába produkčná spoločnosť Noemo, za ktorou stojí dramaturg, producent a zabávať Dano Dangl. Ten zas stojí za samotným námetom, ktorý má na slovenskej obrazovke už dlhšiu históriu.

Pôvodne sa uviedol ešte v roku 2012 na Markíze ako formát Vo štvorici po Slovensku, zostavu cestovateľov tvorila štvorica „partičkárov“ Juraj Kemka, Lukáš Latinák, Robo Jakab a Marián Miezga. V tejto podobe sa odvysielali celkovo tri série.

Šou dostáva v poradí už šiestu sériu, aj keď väčšinu času sledovanosťou zaostávala.

Do podpriemerov padala postupom času na Markíze, po prechode na RTVS nestačila pôvodne ani na priemery Jednotky.

Verejnoprávna verzia S úsmevom po Slovensku štartovala na jeseň 2019 na Jednotke v utorňajšom prime-time s celkovo 169-tisíc divákmi pri podiele 8,1 % v univerzálnej cieľovke 12+. Jednotka sa spravidla v priemere drží okolo desaťpercentnej hranice. Finále prvej série v polovici októbra sledovalo 187-tisíc divákov s podielom 8,4 %.

Druhá séria sa v septembri 2020 presunula už do druhého pásma na piatky po Milujem Slovensko. Dostala tak vôbec najsilnejší možný nábeh, pričom udržala počet divákov z úvodnej série.

Pri štarte ich mala 169-tisíc, podiel už vďaka neskoršiemu času stúpol na 11,3 %. Finále 2. série na konci novembra sledovalo 196-tisíc divákov s podielom 11,3 %, šou v priebehu vysielania dokázala prekročiť aj hranicu dvestotisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor