Televízia
Oteckovia po výstrele zaskočení, príchod nových postáv nezabral! Zažívajú ďalší prepad
Iba jeden deň sa Oteckovia tešili pri príchode novej posily z nadpriemernej sledovanosti, seriál prehlbuje krízu.
Nový impulz pripravila pre denný seriál Oteckovia Markíza, ktorá bojuje o ich záchranu.
Seriál by podľa prvých informácií chcela vo vysielaní udržať nielen celú jar, ale aj do konca roka a s novinkou v podvečernom vysielaní vyrukovať najskôr s kampaňou počas vianočných sviatkov, čo sa jej vyplatilo práve pri uvádzaní Oteckov na obrazovky 1. januára 2018.
Pre zachovanie Oteckov vo vysielaní potrebuje televízia udržať pri seriáli čo najširšie fanúšikovské jadro, ktoré sa však postupom týždňov tento rok rozpadá. Seriál už od februára zažíva postupný prepad na úkor kuchárskej šou Bez servítky, ktorá v priebehu tohtoročnej jari prevzala dominanciu a vedenie v podvečernom vysielaní.
Tvorcovia Oteckov sa pokúsili o ich oživenie od polovice apríla.
V priebehu dvoch týždňov naplánovali pre denný seriál príchod dvoch nových postáv, ktoré stvárňujú herečky Barbora Švidraňová a Gabriela Dzuríková. Viac o nových postavách v Oteckoch v tomto článku.
Práve Švidraňovej nástup do seriálu vyvolal v televízii nádej, keď sa postaral o značné posilnenie sledovanosti. Švidraňovej postava sa prvýkrát v seriáli objavila minulý utorok, kedy seriál oproti predchádzajúcim epizódam vystrelil na podiel 26,3 %. Otočil tak negatívny vývoj ostatných týždňov, kedy sa usádzal skôr v okolí 18 – 22 %.
Po výstrele pád
Nárast však seriálu vydržal iba jeden deň.
Už od stredy sa Oteckovia opäť prepadli pod podielovú hranicu 20 % v komerčnej cieľovke, pričom na Veľký piatok dosiahli jeden zo svojich najtvrdších prepadákov s hlboko podpriemerným podielom 11,7 %.
Seriál v hlbšom podpriemere ostal aj pri rozbehu nového týždňa.
Na Veľkonočný pondelok, kedy zas do seriálu vstúpila s novou postavou Gabika Dzuríková, už sledovanosťou neposilnil a uhral podpriemerný podiel iba 14,8 %. Oproti štvrtku či piatku minulého týždňa si však polepšil o vyše 1,5 ratingu na 5,2 %.
Konkurenčné Bez servítky v piatok dosiahlo takmer dvojnásobný výkon s podielom 22 % pri ratingu takmer 7 %. V pondelok už obdobný rating stačil na podiel 19 % pri väčšom počte divákov pri obrazovke.
Hľadá sa náhrada
Oteckovia sa ešte pred jarným prepadom sledovanosti začali pripravovať na posledné sezóny vo vysielaní.
Markíza podľa viacerých informácií začala s hľadaním náhrady za Oteckov ešte pred ovládnutím podvečera konkurenčnou šou Bez servítky, keď ich sledovanosť padá už dlhší čas.
Televízia pre nový podvečerný projekt môže zvažovať viacero možností, podľa viacerých informácií sa už obzerala po novom zahraničnom námete, ktorý by adaptovala do nového denného seriálu. Rovnako má však v zálohe nový kvíz, ktorý valcuje na sesterskej Nove. Viac v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“