Sledovanosť
Veľké úspechy aj pády: Let´s Dance prehĺbilo historické dno, Dunaj trhol absolútne rekordy od štartu!
Markíza len v priebehu troch dní zažila s najdrahšou šou vôbec najhorší večer od začiatku vysielania v roku 2006 a s jej doposiaľ najväčším seriálom absolútny rekord od januárového štartu.
Rekordné úspechy striedajú strmé pády.
Televízny líder v uplynulých dňoch zažil vôbec najväčšie výkyvy sledovanosti svojich jarných programov, ktoré sa dajú pripísať zmenám počasia, atraktivite konkurencie ale aj odchýlkam v meraní sledovanosti.
Začarované Let´s Dance?
Uplynulú nedeľu zažila ďalší veľký prepad sledovanosti najdrahšia jarná televízna šou Let´s Dance.
Tej postupne v priebehu marca klesala divácka popularita, až na konci mesiaca zaznamenala doposiaľ vôbec najhorší rating 6,6 % v obchodnej cieľovke v histórii vysielania. Obrat nastal od apríla, keď Let´s Dance trikrát po sebe vystrelilo k okoliu 8 % a dvakrát vyskočilo aj nad 30-percentný podiel na trhu. Priemer Markízy sa hýbe okolo 22 %.
Konce mesiaca sú však pre tanečnú šou tento rok začarované.
Podobne ako v marci, aj teraz pred záverom mesiaca prišla o divákov, pričom po druhýkrát v tejto sérii rovno prepisovala historické minimá.
Prepadla sa na nové dno
V ôsmom kole, týždeň pred semifinále, sa sledovanosť Let´s Dance prepadla na rating iba 6,1 % v obchodnej cieľovke, čo je nový negatívny rekord od začiatku vysielania v roku 2006.
O pol ratingového bodu tak podliezla aj doterajšie minimum z konca marca.
Podiel na trhu dosiahol v obchodnej cieľovke úroveň 25,9 %, čo znamenalo medzitýždenný prepad o vyše 6,5 podielového bodu. V predchádzajúcom siedmom kole však Let´s Dance dosiahlo druhý najlepší podiel tejto série 32,5 %.
Vôbec najhoršiu sledovanosť dosiahlo Let´s Dance aj v celkovom počte divákov.
V univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov, si ôsme kolo tanečnej šou pozrelo priemerne 469-tisíc divákov.
Svoj doterajší historicky najhorší výkon zažilo Let´s Dance ešte v priebehu 6. série vysielanej na jeseň 2017, kedy si siedme kolo šou pozrelo priemerne 486-tisíc divákov.
Zabrala Jojka
Za veľkým prepadom sledovanosti Let´s Dance mohla byť aj úspešná konkurencia Joj.
Tá po ukončení iba priemerne sledovaného krimiseriálu Einstein odvysielala uplynulú nedeľu premiéru českej komédie Pánsky klub, ktorá uspela s ratingom 6,3 % a podielom na trhu 21 % v obchodnej cieľovke.
Okrem toho, že bola sledovanejšia ako viaceré diely Einsteina, tanečnú šou Markízy prekryla dlhší čas až do 22:30.
Aj tak však česká filmová premiéra Joj končila o takmer hodinu a pol skôr ako Let´s Dance, ktoré trvalo až do 23:50. Práve pre svoju dĺžku dosiahlo aj pri nižšom priemernom ratingu vyšší podiel na trhu.
Od konca minulého týždňa už zároveň do sledovanosti opäť prehovára aj počasie.
Postupné otepľovanie a príjemnejšie večery budú tlačiť nadol ratingy televíznych programov, pre ktoré tak bude dôležité udržať aspoň svoj podiel na trhu. Kým rating vyjadruje sledovanosť programu spomedzi všetkých divákov na Slovensku v danej cieľovej skupine, podiel na trhu vyjadruje iba percento tých, ktorí v tom čase sedeli pred televíznymi obrazovkami.
Dunaj prepísal všetky divácke rekordy
Presne opačný trend ako Let´s Dance nabral doteraz najväčší seriál Markízy Dunaj, k vašim službám.
Ten od marca zažíva svoje najsledovanejšie obdobie od štartu v januári tohto roka, pričom rekordnú šnúru úspechov ukončil iba takto pred týždňom, kedy sa zo dňa na deň prepadol na úroveň ešte z prvých týždňov vysielania.
Dunaj však tento pád nepotvrdil.
Len o týždeň neskôr zaznamenal historicky najsledovanejší diel od začiatku svojho vysielania, keď lámal všetky rekordy.
Dunaj, k vašim službám si tento utorok pripísal doposiaľ najvyšší rating 8,3 %, a to s doteraz najvyšším podielom na trhu 27,9 % v obchodnej cieľovke.
Doterajším rekordom bol rating 8,1 %, ktorý seriál dosiahol vo svojom vysielaní len dvakrát.
Oproti minulému utorku, kedy seriál prerušil dominantnú šnúru, porástol o takmer 2 ratingové body. Od marca sa však v drvivej väčšine ratingovo hýbe v širšom okolí 7,5 %.
Nový rekord zaznamenal dobový seriál aj v celkovom počte divákov.
Tento utorok si Dunaj v univerzálnej cieľovke pozrelo priemerne 477-tisíc divákov, čo je najviac od začiatku vysielania.
Týmto výkonom pritom prepísal len čerstvý rekord zo začiatku apríla, kedy dosiahol úroveň 474-tisíc divákov. Od marca, kedy sledovanosť Dunaja porástla, ho spravidla sleduje priemerne 430 až 450-tisíc divákov.
Kým takto pred týždňom bola Dunaju vyrovnaná nemocničná séria na Joj, tento utorok skončila ďaleko za seriálom Markízy.
Nemocnica mala ratingovo klesnúť pod 6 % a v podiele na trhu doťahovať úroveň 20 % v obchodnej cieľovke. Celkovo mala na Dunaj stratiť približne 70-tisíc divákov.
Výstrel neudržalo Klamstvo
Veľký výkyv sledovanosti sa nevyhol ani seriálu Klamstvo.
Ten si po jednotýždňovej veľkonočnej prestávke pripísal minulý týždeň s ôsmou časťou rovno rekordný diel, po ktorom však tento pondelok padol na jeden z najnižších výkonov vo svojom vysielaní.
Deviaty diel Klamstva mal tento týždeň dosiahnuť rating 7 % s podielom 24,4 % v obchodnej cieľovke, čo je o jeden a pol ratingového bodu menej než pred týždňom.
Doposiaľ najslabší diel datuje Klamstvo s ratingom 6,9 %.
V celkovom publiku si deviatu časť malo pozrieť priemerne 431-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je taktiež jeden z najslabších výkonov seriálu. Ešte pred týždňom ich mal o takmer 40-tisíc viac.
Klamstvo aj naďalej ostáva jedným z najpopulárnejších programov jari.
Na Markíze sa už seriál postupne blíži ku koncu, keď do konca ostávajú posledné časti. Prehľad deja, čo prinesú, ako aj dátum finále Klamstva nájdete v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“