Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Veľké úspechy aj pády: Let´s Dance prehĺbilo historické dno, Dunaj trhol absolútne rekordy od štartu!

Markíza len v priebehu troch dní zažila s najdrahšou šou vôbec najhorší večer od začiatku vysielania v roku 2006 a s jej doposiaľ najväčším seriálom absolútny rekord od januárového štartu.

Rekordné úspechy striedajú strmé pády.

Televízny líder v uplynulých dňoch zažil vôbec najväčšie výkyvy sledovanosti svojich jarných programov, ktoré sa dajú pripísať zmenám počasia, atraktivite konkurencie ale aj odchýlkam v meraní sledovanosti.

Začarované Let´s Dance?

Uplynulú nedeľu zažila ďalší veľký prepad sledovanosti najdrahšia jarná televízna šou Let´s Dance.

Tej postupne v priebehu marca klesala divácka popularita, až na konci mesiaca zaznamenala doposiaľ vôbec najhorší rating 6,6 % v obchodnej cieľovke v histórii vysielania. Obrat nastal od apríla, keď Let´s Dance trikrát po sebe vystrelilo k okoliu 8 % a dvakrát vyskočilo aj nad 30-percentný podiel na trhu. Priemer Markízy sa hýbe okolo 22 %.

Konce mesiaca sú však pre tanečnú šou tento rok začarované.

Podobne ako v marci, aj teraz pred záverom mesiaca prišla o divákov, pričom po druhýkrát v tejto sérii rovno prepisovala historické minimá.

Prepadla sa na nové dno

V ôsmom kole, týždeň pred semifinále, sa sledovanosť Let´s Dance prepadla na rating iba 6,1 % v obchodnej cieľovke, čo je nový negatívny rekord od začiatku vysielania v roku 2006. 

O pol ratingového bodu tak podliezla aj doterajšie minimum z konca marca.

Podiel na trhu dosiahol v obchodnej cieľovke úroveň 25,9 %, čo znamenalo medzitýždenný prepad o vyše 6,5 podielového bodu. V predchádzajúcom siedmom kole však Let´s Dance dosiahlo druhý najlepší podiel tejto série 32,5 %.

Vôbec najhoršiu sledovanosť dosiahlo Let´s Dance aj v celkovom počte divákov.

V univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov, si ôsme kolo tanečnej šou pozrelo priemerne 469-tisíc divákov.

Svoj doterajší historicky najhorší výkon zažilo Let´s Dance ešte v priebehu 6. série vysielanej na jeseň 2017, kedy si siedme kolo šou pozrelo priemerne 486-tisíc divákov.

Zabrala Jojka

Za veľkým prepadom sledovanosti Let´s Dance mohla byť aj úspešná konkurencia Joj.

Tá po ukončení iba priemerne sledovaného krimiseriálu Einstein odvysielala uplynulú nedeľu premiéru českej komédie Pánsky klub, ktorá uspela s ratingom 6,3 % a podielom na trhu 21 % v obchodnej cieľovke.

Okrem toho, že bola sledovanejšia ako viaceré diely Einsteina, tanečnú šou Markízy prekryla dlhší čas až do 22:30.

Aj tak však česká filmová premiéra Joj končila o takmer hodinu a pol skôr ako Let´s Dance, ktoré trvalo až do 23:50. Práve pre svoju dĺžku dosiahlo aj pri nižšom priemernom ratingu vyšší podiel na trhu.

Od konca minulého týždňa už zároveň do sledovanosti opäť prehovára aj počasie. 

Postupné otepľovanie a príjemnejšie večery budú tlačiť nadol ratingy televíznych programov, pre ktoré tak bude dôležité udržať aspoň svoj podiel na trhu. Kým rating vyjadruje sledovanosť programu spomedzi všetkých divákov na Slovensku v danej cieľovej skupine, podiel na trhu vyjadruje iba percento tých, ktorí v tom čase sedeli pred televíznymi obrazovkami.

Dunaj prepísal všetky divácke rekordy

Presne opačný trend ako Let´s Dance nabral doteraz najväčší seriál Markízy Dunaj, k vašim službám.

Ten od marca zažíva svoje najsledovanejšie obdobie od štartu v januári tohto roka, pričom rekordnú šnúru úspechov ukončil iba takto pred týždňom, kedy sa zo dňa na deň prepadol na úroveň ešte z prvých týždňov vysielania.

Dunaj však tento pád nepotvrdil.

Len o týždeň neskôr zaznamenal historicky najsledovanejší diel od začiatku svojho vysielania, keď lámal všetky rekordy.

Dunaj, k vašim službám si tento utorok pripísal doposiaľ najvyšší rating 8,3 %, a to s doteraz najvyšším podielom na trhu 27,9 % v obchodnej cieľovke.

Doterajším rekordom bol rating 8,1 %, ktorý seriál dosiahol vo svojom vysielaní len dvakrát.

Oproti minulému utorku, kedy seriál prerušil dominantnú šnúru, porástol o takmer 2 ratingové body. Od marca sa však v drvivej väčšine ratingovo hýbe v širšom okolí 7,5 %.

Nový rekord zaznamenal dobový seriál aj v celkovom počte divákov.

Tento utorok si Dunaj v univerzálnej cieľovke pozrelo priemerne 477-tisíc divákov, čo je najviac od začiatku vysielania.

Týmto výkonom pritom prepísal len čerstvý rekord zo začiatku apríla, kedy dosiahol úroveň 474-tisíc divákov. Od marca, kedy sledovanosť Dunaja porástla, ho spravidla sleduje priemerne 430 až 450-tisíc divákov.

Kým takto pred týždňom bola Dunaju vyrovnaná nemocničná séria na Joj, tento utorok skončila ďaleko za seriálom Markízy.

Nemocnica mala ratingovo klesnúť pod 6 % a v podiele na trhu doťahovať úroveň 20 % v obchodnej cieľovke. Celkovo mala na Dunaj stratiť približne 70-tisíc divákov.

Výstrel neudržalo Klamstvo

Veľký výkyv sledovanosti sa nevyhol ani seriálu Klamstvo.

Ten si po jednotýždňovej veľkonočnej prestávke pripísal minulý týždeň s ôsmou časťou rovno rekordný diel, po ktorom však tento pondelok padol na jeden z najnižších výkonov vo svojom vysielaní.

Deviaty diel Klamstva mal tento týždeň dosiahnuť rating 7 % s podielom 24,4 % v obchodnej cieľovke, čo je o jeden a pol ratingového bodu menej než pred týždňom.

Doposiaľ najslabší diel datuje Klamstvo s ratingom 6,9 %.

V celkovom publiku si deviatu časť malo pozrieť priemerne 431-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je taktiež jeden z najslabších výkonov seriálu. Ešte pred týždňom ich mal o takmer 40-tisíc viac.

Klamstvo aj naďalej ostáva jedným z najpopulárnejších programov jari.

Na Markíze sa už seriál postupne blíži ku koncu, keď do konca ostávajú posledné časti. Prehľad deja, čo prinesú, ako aj dátum finále Klamstva nájdete v tomto článku.

 


Klamstvo čaká záverečné rozuzlenie! Poznáme dátum finále seriálu, o čom budú posledné časti?Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor