Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Dominantná šnúra Dunaja sa skončila! Divácke rekordy trhli Klamstvo a Mama na prenájom

Dunaj od marca nemal vo svojom čase konkurenciu, v polovici apríla sa s Nemocnicou po týždňoch opäť dorovnali.

Po takmer siedmich týždňoch končí dominantná šnúra dobového seriálu Dunaj, k vašim službám.

Ten od začiatku marca predviedol spanilú jazdu, keď sa sledovanosťou utrhol od konkurenčnej Nemocnice a zažil najlepší mesiac od začiatku vysielania. Nadviazal naň aj s príchodom apríla, kedy dokonca prepísal rekordy od štartu.

Vo väčšine týždňov zároveň prebral pozíciu najsledovanejšieho seriálu na trhu.

 


Dunaj ešte nikdy nebol úspešnejší: Najväčší seriál Markízy po mesiacoch prepisuje rekordy!Čítajte →

Dominantná šnúra seriálu sa uprostred apríla skončila.

Dunaj, k vašim službám sa tento rok utorok z týždňa na týždeň prepadol na jeden z najhorších výkonov od štartu v obchodnej cieľovke, keď dosiahol rating 6,4 % s podielom na trhu 22 %.

Ide o návrat k úrovni z prvých týždňov vysielania seriálu, kedy podielovo spravidla dosahoval úroveň okolo 22 %. V ostatných týždňoch stúpol na výkony okolo 24 – 25 %. Od marca zároveň pravidelne prekračoval 7-percentnú ratingovú hranicu, viackrát sa doťahoval aj k ôsmim percentám.

Celkovo si Dunaj tento utorok pozrelo priemerne 413-tisíc divákov v univerzálnom publiku.

Dobový seriál uplynulé týždne porástol aj v celkovom počte divákov, kde sa častejšie hýbal na úrovni 430 až vyše 450-tisíc divákov. Rekordnú sledovanosť so 474-tisíc divákmi zaznamenal len pred dvomi týždňami v utorok 4. apríla.

Pre Dunaj môže ísť o jednorazový výkyv, k akému v televíznej sledovanosti dochádza.

Po dlhých týždňoch remíza

Zaváhanie Dunaja využil konkurenčný seriál na Joj.

Nemocnica sa po týždňoch dokázala dobovému seriálu Markízy nielen priblížiť, ale ho rovno dorovnať, keď v utorok dosiahla totožný výkon s ratingom 6,4 % a podielom na trhu 22,2 % v obchodnej cieľovke. 

Na rozdiel od Dunaja si Nemocnica týmto výkonom udržala priemernú sledovanosť z uplynulých dní, kedy sa usadila v okolí 6-percentnej hranice ratingu.

Dunaj, paradoxne, v utorok zvíťazil v celkovom publiku, Nemocnicu si pozrelo priemerne 400-tisíc divákov.

Nemocnica pritom ešte v prvých dvoch mesiacoch súboja s Dunajom vo väčšine dní jasne v univerzálnej cieľovke dominovala. Dunaj takto potvrdil postupný nárast popularity u mladších aj starších divákov.

Rekordný diel Klamstva

Kým Dunaj na začiatku týždňa stratil divákov, Markíze zabrali jej ďalšie dva seriály.

Doposiaľ najúspešnejší diel zažil pondelňajší dramatický seriál Klamstvo, ktorý sa do vysielania vrátil po týždňovej veľkonočnej prestávke.

Seriálu sa po dvoch mesiacoch vysielania podarilo vrátiť na doterajší rekordný rating ešte zo štartu, ktorý však dosiahol bez prerušenia reklamou. Markíza totiž úvodný diel vysielala úplne bez brejkov.

Klamstvo s ôsmou epizódou zopakovalo v obchodnej cieľovke doterajšie ratingové maximum 8,2 % a dosiahlo doposiaľ najvyšší podiel na trhu s 28,4 %.

Pondelňajší seriál iba po druhý raz dosiahol či pokoril 8-percentnú ratingovú hranicu, vo väčšine vysielania sa hýbe na ratingovej sedmičke.

V celkovom publiku si najnovší diel Klamstva pozrelo priemerne 470-tisíc divákov, čo je tretí najlepší výkon od začiatku vysielania.

Mama na prenájom získava náskok

Nový rekord dosiahla aj podvečerná denná séria Markízy.

Mama na prenájom v ostatných dňoch znovu posilňuje svoje vedúce postavenie a odpútava sa od konkurenčnej kuchárskej šou Bez servítky.

Tento utorok si pritom pripísala nové maximum, keď Mame na prenájom vyniesol rating 6,7 % doteraz najvyšší podiel na trhu až 31,6 % v obchodnej cieľovke. Predbehla navyše večerné seriály Dunaj, k vašim službám a Nemocnicu.

Mama na prenájom ťaží z vernosti divákov v čase, kedy začína do televíznej sledovanosti prehovárať aj krajšie počasie. Udržuje si totiž stabilnú ratingovú úroveň, čo pri menšom počte divákov pri obrazovke tlačí jej podiel na trhu nahor.

V celkovom publiku sa Mama na prenájom taktiež zaradila k večerným seriálom, sledovalo ju priemerne 409-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor