Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Radikálny obrat: K Let´s Dance sa po týždňoch vrátili diváci, vystrelilo najvyššie od štartu!

Let´s Dance v ôsmej sérii doposiaľ s každým kolom strácalo, po vôbec historickom minime radikálne otočilo a dosiahlo druhý najlepší výkon série.

Markíze sa podaril obrat.

Najväčšia a najdrahšia jarná televízna šou Let´s Dance zažívala v doterajšom priebehu sezóny sklamanie, keď od dominantného nástupu 8. série s každým ďalším kolom prichádzala o divákov.

Štart ôsmej série dosiahol ešte výrazný úspech nad úrovňou sledovanosti minuloročného ročníka. Začiatkom marca sa uviedla s ratingom 9 % a podielom na trhu až 35 % v obchodnej cieľovej skupine a s celkovo 605-tisíc divákmi v univerzálnej skupine divákov.

Do dvoch týždňov šou prišla o približne jeden a pol ratingového bodu a celkovo 100-tisíc divákov, pričom najväčší prepad prišiel na konci marca v zostrenej konkurencii futbalovej kvalifikácie.

Let´s Dance pred týždňom prepísalo rovno historické minimá od začiatku vysielania v roku 2006 ratingom 6,6 % s podielom na trhu 23,9 % v obchodnej cieľovke.

Najhorší výkon tanečnej šou sa nedal pripísať iba futbalu. Šou pravidelne strácala už predošlé týždne, konkurenčný nedeľný seriál Einstein, zasahujúci častejšie mužské publikum, navyše oproti futbalu medzitýždenne rástol.

Najsilnejšia od dominantného štartu

Po dosiaľ najväčšom sklamaní sa tanečná šou prebudila.

Let´s Dance na začiatku apríla zaznamenalo prvý a rovno dramatický nárast, keď piate kolo vystrelilo na rating 8,4 % s podielom na trhu 30,9 % v obchodnej cieľovke.

Medzitýždenne si takto šou polepšila až o 1,8 ratingového bodu a dosiahla druhý najlepší výkon celej ôsmej série, a to ako ratingovo tak v podiele na trhu.

V celkovom publiku sa Let´s Dance vrátilo nad polmiliónovú úroveň.

Minulý týždeň pod hranicu pol milióna padla šou po prvýkrát za ostatné dve série, v piatom kole sa nad ňu vyšvihla s priemerné 526-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Medzitýždenne takto porástla približne o 30-tisíc divákov.

Einstein pomaly rastie

O málo si v nedeľu polepšil aj hlavný seriál Jojky.

Einstein od veľkého prepadu pred dvomi týždňami mierne stúpa, so šiestou časťou mal dosiahnuť rating 5,9 % s podielom na trhu 16,4 % v obchodnej cieľovke.

V celkovom publiku si ho malo pozrieť 274-tisíc divákov, čo je naďalej najmenej spomedzi všetkých jarných seriálov. Hranica sa aj minulý týždeň pohybovala okolo 300-tisícovej úrovne, ostatné seriály dosahujú sledovanosť v okolí a nad hranicou 400-tisíc divákov.

Einstein sa už blíži do finále, Jojka odhalila, čím bude v nedeľné večery pokračovať po jeho skončení.

 


Einstein sa prepadol na dno jarných seriálov! Známy dátum finále, týmto ho Joj nahradíČítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor