Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Superstar a Hniezdo prvýkrát porazené, Joj vystrelila s premiérou T-34! V sobotu valcovala aj Obyčajná tvár

Joj sa prvú nedeľu bez Siedmeho neba podarilo zatlačiť Superstar, spevácka šou s predposledným kastingovým dielom nepotvrdila nárast. Tento víkend priniesol v oba dni mimoriadne silné filmové premiéry.

Slovákov v izolácii tento víkend televízia bavila. V oba dni sa televíziám darilo dosahovať vysoké výkony sledovanosti, pričom výrazne uspeli obe odvysielané filmové premiéry.

V sobotu očakávane vystrelila vysoko Markíza s premiérou Obyčajná tvár. Pôvodne s ňou počítala už na začiatku roka na Troch kráľov 6. januára, nakoniec ju však operatívne z programu stiahla v reakcii na ohlásený nový seriál Joj Nový život. Ten štartovala televízia práve 6. januára. Markíza tam zmenila žáner a cielila viac na mladšie ročníky s premiérou Fantastické zvery a ich výskyt. Obyčajná tvár ale zabodovala aktuálne viac.

Film si túto sobotu pozrelo celkovo 575-tisíc divákov, pričom valcoval večeru v komerčnej cieľovke s 13,4 ratingami a podielom 32,5 %. U mladých sa tak dostal na čelo filmových premiér tohto roka.

V celkovom počte divákov sa ešte vyššie dostala nedeľná premiéra na Joj T-34. Tá uzavrela minulú nedeľu jarnú sériu relácie V siedmom nebi, ktorej sa túto sezónu darilo len vlažne, a hneď s prvým filmom vystrelila v oboch hlavných cieľovkách do čela nedeľného večera, kde je konkurencia túto jar najtvrdšia.

Celkovo nedeľnú premiéru Joj sledovalo 584-tisíc divákov, čím sa stala najsledovanejším programom týždňa mimo spravodajských programov. Predbehla tak doteraz aj neohrozeného nedeľného lídra v univerzálnej cieľovke, seriál Hniezdo, ktoré ale uhralo svoje s 576-tisíc divákmi.

Pokles zaznamenala spevácka šou Superstar, ktorej tento ročník vychádza výrazne lepšie, ako ten predošlý. Postupne sa jej v ostatných týždňoch darilo navyšovať sledovanosť k novým rekordom ostatných dvoch ročníkov, pričom v minulej sérii svoj vrchol zažila s poslednou kastingovou časťou.

Tentokrát Superstar nárast v priebehu kastingov nepotvrdila. Kým týždeň dozadu porástla na 13 % s podielom 29,6 %, teraz klesla o dva ratingy na 11,1 % s podielom 24,4 %. Aj v komerčnej cieľovke sa do vedenia dostala premiéra T-34 s ratingom 12,5 % a podielom 30,2 %. Celkovo Superstar stratila medzitýždenne vyše 40-tisíc divákov, ostatný kasting sledovalo 521-tisíc. Ďalej je však jasným úspechom Markízy.

Z ďalších nespravodajských programov týždňa najviac divákov po víkendových filmoch a Hniezde sledovalo pondelňajšie Inkognito, ktoré malo 574-tisíc divákov, ďalej nasledovali stredajší Oteckovia s 526-tisíc divákmi, ktorí však z programu úplne zmiznú. Čo ja viem si v piatok pozrelo vyše polmilióna divákov, Nový život sledovalo v stredu 452-tisíc divákov. Jednotka v sobotu odštartovala novú sériu šou Záhady tela, pozrelo si ju 338-tisíc divákov.

Celkovo týždeň ovládli opäť Televízne noviny, ktoré sa pravidelne dostávali nad hranicu 700-tisíc divákov. Na vrchole rebríčka boli aj v komerčnej cieľovke, kde sa bežne dostávali na úroveň 13 – 14 ratingov. Spravidla, najmä v celkovom publiku, ešte vyššie býva Počasie Markízy, ktoré práve čerpá z nábehu Televíznych novín. Najviac divákov malo v stredu, kedy vyhralo celý týždeň so 784-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor