Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Superstar s rekordom posledných dvoch sérií, Hniezdo ďalej boduje! Správy s vyše 2 miliónmi divákov

Hlavné spravodajstvá od prepuknutia krízy koronavírusu stabilne sleduje o približne štvrtinu divákov viac.

Sledovanosti na Slovensku ďalší týždeň kraľuje koronavírus, nová vláda, a teda spravodajské a diskusné programy. Opäť sa tak zaradili na čelo rebríčka celotýždennej sledovanosti.

Najsledovanejšou debatou uplynulého týždňa bolo nedeľné Na telo na Markíze, ktoré si pozrelo celkovo 685-tisíc divákov s podielom 36,3 %. Šlo o druhý najvyšší počet divákov od návratu relácie v roku 2018. Nasledovalo nedeľné O 5 minút 12 s 593-tisíc divákmi, večerná utorňajšia Mimoriadna relácia na Markíze s 549-tisíc divákmi a večerné štvrtkové Noviny špeciál na Joj, ktoré si pozrelo 484-tisíc divákov.

Medzi spravodajstvami v každý jeden z uplynulých siedmich dní hranicu 700-tisíc divákov dosiahli či prekročili Televízne noviny. Výrazne a najvyššie vystrelili v utorok, kedy ich sledovalo až 843-tisíc divákov. Cez víkend sa už na Televízne noviny dotiahli Noviny Joj, ktoré v sobotu narástli na ich najvyšší výkon týždňa 743-tisíc divákov. Správy RTVS najviac divákov sledovalo v nedeľu, spolu 598-tisíc. Celý týždeň sa držali nad polmiliónovou úrovňou a taktiež tak zaznamenávajú výrazný nárast oproti bežným číslam, keď sa pred krízou hýbali na úrovni 350 až 400-tisíc divákov.

Spravodajstvá oproti spomínanému obdobiu pred krízou dosahujú približne o štvrtinu vyššiu sledovanosť. Cez víkend sa stabilne ťahali ku hranici 2,1 milióna divákov. Ide pritom len o priemernú sledovanosť správ, zásah spravodajstiev je výrazne vyšší.

Z nespravodajských programov týždeň jasne ovládlo celkovo nedeľné Hniezdo, ktoré potvrdilo minulotýždňový nárast sledovanosť. Navyše stúplo na nový rekord, keď ho spolu sledovalo 584-tisíc divákov s podielom 21,3 %. Rekord zaznamenala zároveň aj nedeľná Superstar, ktorú si celkovo pozrelo 564-tisíc divákov. Dosiahla pritom najlepší výkon posledných dvoch sérií, keď u mladých divákov (12-54) stúpla na rating 13 % s podielom 29,6 %. V minulej sérii v roku 2018 bol jej maximom rating 11,8 %. Aj tieto čísla dokazujú zvýšenú koncentráciu Slovákov doma v dôsledku krízy koronavírusu.

Joj v stredu pokračovala so seriálom Nový život, ktorý aktuálne pre krízu beží už iba jedenkrát do týždňa, dosahuje tak svoju hornú hranicu sledovanosti s ratingom 9 % pri podieli 20,8 %. Celkovo si ho pozrelo 470-tisíc divákov. V obmedzenom režime bežia aj Oteckovia, ktorí vysielajú tri epizódy do týždňa, ich priemer sa zastavil okolo 10 ratingov, najvyššie vyskočili v utorok ratingom 10,9 % a podielom 31 % u mladých divákov. Celkovo si ich vtedy našlo 530-tisíc divákov.

Od tohto týždňa už Markíza beží naplno v krízovom režime, keď zo štruktúry, až na Superstar, vyškrtla všetky večerné premiérové programy. Po Susedoch stopla aj nové seriály Pán profesor a Červené pásky, v stredy miesto premiér Dvaja na jedného ponechala Chart Show v repríze, zo štvrtka škrtla premiéry Kameňáku aj Hornej Dolnej, z tej ponecháva reprízy. Vyhodila aj piatkové filmové premiéry.

Joj sa, naopak, rozhodla pokračovať vo vysielaní premiér Inkognita, ktoré sa jej však už majú míňať, rovnako tak naďalej vysiela nový seriál Jenny, ktorý presunula na štvrtky na 20:35. Spoločne s Primou odložila nasadenie novej veľkej šou Zlatá maska, ktorá mala bežať v piatky, miesto nej bežia filmy. Tie bude uvádzať od piatka do nedele, kde minulý týždeň plánovane skončila aktuálnu sériu relácia V siedmom nebi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor