Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Súdruhovia sa museli skloniť: Joj prebrala Markíze divákov, Sľub po prvýkrát porazila!

Joj vyšiel záver týždňa, konkurenčnej novinke prekazila víťaznú šnúru.

Prvý týždeň súboja nového denného seriálu a zabehnutej dennej kuchárskej reality šou je na konci.

pred jeho začiatkom sme informovali o vydarenom ťahu Joj, ktorá práve na tieto dni nasadila mediálne atraktívnu zostavu súťažiacich s moderátorkou Katarínou Jesenskou, niekdajšou tvárou Markízy Adrianou Kneissl Polákovou a bývalým vrcholovým politikom Richardom Sulíkom.

Práve jeho účasť zaujala bulvár, keď v šou účinkoval ako prvý politik.

Joj sa vyskladanie tohtotýždňového Bez servítky vyplácalo už počas týždňa, keď napriek mimoriadne vydarenému nástupu Sľubu, ktorý štartoval výrazne lepšie ako pred dvomi rokmi Dunaj, k vašim službám, udržala svojich divákov a dosahovala nadpriemery.

Politik na koniec

Aktuálna zostava navyše podčiarkla úspech v samom závere.

K vareniu sa v piatkovej epizódy dostal Richard Sulík, ktorý si zaň od súperov vyslúžil 33 bodov. V jednom z najvyrovnanejších týždňov, v ktorom súťažiaceho s najnižším a najvyšším skóre delili iba 3 body, šlo napokon o najvyššie bodovanie.

Nakoľko rovnaký počet bodov získala aj Adriana Kneissl Poláková, so Sulíkom si výhru rozdelili. Obaja ju venovali na dobročinné účely.

Televízia navyše informovala, že si politik nevypýtal za účinkovanie v šou honorár.

Joj prvý raz vpredu

Práve finále s ex-politikom potvrdilo mediálny úspech, keď k Jojke prilákalo desaťtisíce nových divákov.

Bez servítky v piatok vystrelilo v celkovom publiku s priemerne 423-tisíc divákmi, kým v celom týždni sa pohybovalo nad tristotisícovou hranicou.

Väčšinu ich pritom získalo od markizáckeho Sľubu, ktorý zrazilo na najslabší výkon úvodného týždňa.

Sľub sa mal, naopak, prepadnúť priemerne s celkovo 405-tisíc divákmi v univerzálnej skupine, čím oproti štvrtku seriál stratil cez 60-tisíc divákov. Tí sa mohli presúvať primárne práve k Joj, Bez servítky totiž oproti štvrtku porástlo o 70-tisíc divákov.

Dá sa očakávať, že Joj k Bez servítky pri účasti bývalého predsedu parlamentu a ministra hospodárstva pritiahla práve politicky angažovanejších divákov.

Joj dosiahla rekord aj v obchodnej cieľovke, v ktorej Bez servítky vyskočilo na rating 6,4 % s podielom na trhu 24,8 %. Oproti štvrtku, ale aj väčšine týždňa, si polepšila o vyše jeden ratingový bod.

U mladších divákov však udržal vedenie denný seriál Markízy.

Aj v tomto prípade mal Sľub zaznamenať najslabší výkon doterajšieho vysielania, keď klesol na rating 7 % s podielom na trhu 26,4 %. Oproti štvrtku mal takto stratiť jeden a pol ratingového bodu a vôbec po prvýkrát nedosiahnuť na 30-percentnú podielovú hranicu.

Sľubu sa už v prvom týždni podarilo prepad sledovanosti raz  zvrátiť, teraz sa o to pokúsi znova. Joj zas bude závislá práve od atraktivity súťažiacich, ktorí sa každý týždeň menia.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor