Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV Markíza

Sledovanosť

Sľub po štarte prišiel o prvých zvedavcov! Popri valcujúcemu Dunaju prekvapilo Inkognito

Dobová novinka Markízy s druhou epizódou stratila, priblížila sa sledovanosti Mamy na prenájom.

Nový denný seriál televízneho lídra vstupuje do kľúčového obdobia, ktoré môže rozhodnúť o jeho ďalšej budúcnosti.

Sľub po vyšpičkovanej kampani a úspešnom štarte v najbližších dňoch zistí, koľko zo zvedavých divákov, ktorých intenzívnym promom nalákal na nostalgiu 80. rokov, si prenesie aj do pravidelného vysielania. To by pritom Markíza rada potiahla čo najviac sezón.

Už druhá epizóda naznačila, že sa Sľubu skutočne podarilo zaujať nemalú časť divákov práve posadením do roku 1984.

Odrazilo sa to na ich zvedavosti pri pondelňajšom štarte, kedy televízie zaznamenali nadpriemerný výskyt televíznych priaznivcov pred obrazovkami.

Sľub klesol k úrovni Mamy na prenájom

V utorok už pred televízorom trávilo čas menej divákov, pričom viacerí sa nevrátili práve k dennej novinke.

Druhú epizódu Sľubu si v utorňajší podvečer pozrelo priemerne 430-tisíc divákov v celkovom publiku, čo je o 90-tisíc menej než pri včerajšom štarte. Seriál výraznejšie klesol aj v obchodnej cieľovke s ratingom 7,4 % pri podiele na trhu 30 %. Oproti pondelku stratil takmer dva ratingové body.

Sľub sa sledovanosťou druhej časti priblížil úrovni predošlého denného seriálu Mama na prenájom.

Ten sa v celkovom publiku pravidelne hýbal práve v širokom okolí 400-tisíc divákov, v prvých mesiacoch vysielania v roku 2023 taktiež často dosahoval úroveň 7 ratingov v obchodnej cieľovke.

Ak by sa Sľub zastabilizoval na podobných výkonoch, pre Markízu by šlo stále o silný nadpriemer.

V obchodnej skupine by seriál patril medzi najsledovanejšie programy na trhu, aj Mama na prenájom v niektorých obdobiach porážala s podobnou sledovanosťou večerné programy.

Televízii by ale na obdobný výkon, aký prinášala Mama na prenájom, vynakladala viac finančných prostriedkov, keď denný seriál s dobovým charakterom má byť výrazne drahším televíznym projektom.

Odliv divákov oproti pondelku pocítilo aj Bez servítky, ktoré v utorok dosiahlo na rating 5,1 % s podielom na trhu 20,6 % v obchodnej skupine. Reality šou si teda udržala postavenie na trhu, kým rating poklesol o jeden bod. V celkovom publiku si utorňajšiu epizódu pozrelo takmer 310-tisíc divákov, čo je o vyše 40-tisíc menej ako deň predtým.

Dunaj stále v trháku

Ani na začiatku roka sa nič nemení na dominancii už zabehnutej dobovej série Markízy.

Dunaj, k vašim službám aj v 9. sérii kraľuje televíznej sledovanosti a ďalšiu sezónu sa udržuje vo vrcholovej forme.

Iba minulý štvrtok 9. januára 2025 zaznamenal jednu z najúspešnejších epizód vo svojej histórii, priemerne si ho pozrelo totiž až 571-tisíc divákov. Bol to druhý najvyšší počet divákov od jeho štartu v januári 2023. Absolútny rekord pritom trhol len pred mesiacom v polovici decembra 2024.

Dunaj dominuje aj vo svojich vysielacích dňoch, v ktorých postupne upravila svoju taktiku konkurenčná Joj.

Proti markizáckemu valcu pôvodne vysielala Nemocnicu, ktorá však každou sezónou strácala na sile. Vlani sa už prepadla na svoje minimá. Joj ju napokon od minulej jesene vo štvrtky nahradila kriminálkami a od tohto roka zas na utorky presunula Inkognito.

Inkognito sa v nový večer nadýchlo

To tak čakalo úplne nová situácia.

Okrem toho, že úplne zmizlo zo svojich dlhodobých pondelkov, Joj ho postavila rovno proti najsledovanejšiemu programu na trhu. Minulý týždeň pri jeho prvom vysielaní v utorok tak neprekvapilo, keď tvrdo prepadlo s podielmi na trhu len okolo desiatich percent.

Tento utorok si ho ale našli ďalší diváci a zaznamenalo dokonca lepší výkon ako s viacerými epizódami vysielanými v minulom roku v pôvodnom vysielacom čase.

Inkognito si medzitýždenne polepšilo na rating 4,5 % s podielom na trhu 15 % v obchodnej skupine a stúplo o viac ako jeden ratingový bod a necelých päť podielových bodov. V celkovom publiku si ho pozrelo najnovšie takmer 300-tisíc divákov, čo je o vyše 40-tisíc viac ako pred týždňom.

Ide o lepší výkon, než aký dosahovala minulú jeseň proti Dunaju Nemocnica.

Dunaj, k vašim službám pritom napodobnil valec z minulého utorka, keď v obchodnej cieľovke vystrelil na rating 8,4 % s podielom na trhu 28,5 %. Celkovo si seriálový hit pozrelo priemerne 523-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor