Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Novinke Markízy sa podaril nevídaný obrat! Ranč naďalej dominuje v prime-time

Sľub po rapídnej strate divákov hneď po štarte s ďalšou časťou porástol.

Nové seriály roka 2025 sa stále len rozbiehajú, pričom každý z nich nateraz potvrdzuje divácky úspech.

Všetky tri novinky troch rôznych televízií – Dotyk života Slovenskej televízie, jojkársky Ranč aj markizácky Sľub, si našlo veľké publikum, keď spoločne oslovujú takmer pol milióna divákov pri obrazovke.

Nebývajú tak ďaleko od absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu Dunaj, k vašim službám, ktorý hranicu 500-tisíc divákov s každou epizódou prekračuje.

Napätie momentálne vládne najmä v súkromných televíziách, ktoré očakávajú, ako sa po úvodných častiach uchytia ich kľúčové novinky sezóny či rovno celého roka.

Pre Markízu je mimoriadnou prioritou uchytenie nového denného seriálu Sľub, s ktorým má veľké plány nielen pre jar 2025, ale i pre ďalšie sezóny.

Kľúčom k úspechu sa mala stať stávka na nostalgiu posadením príbehu do roku 1984, čo skutočne k štartu prilákalo veľké divácke masy – prvú epizódu dennej novinky si pozrelo až 522-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Už nasledujúca druhá epizóda ale veľkú časť zvedavých divákov stratila a seriál padol na úroveň 430-tisíc divákov.

K významnému poklesu došlo takisto v obchodnej cieľovke, kde seriál štartoval na silnom ratingu 9,3 % s podielom na trhu 32,1 %, o deň neskôr si už ale pripísal rating 7,4 % pri trhovom podiele 30 %.

Dotiahol Dunaj

Sľubu sa ale podarilo tento prepad zvrátiť.

Nová denná séria Markízy sa v strede týždňa postarala o nevídaný obrat, keď sa k nej vrátilo približne 50-tisíc stratených divákov a u mladšieho publika dosiahla na úroveň valcujúceho Dunaja.

Sľub s treťou epizódou dosiahol na vysoký rating 8,5 %, ktorým by konkuroval a neraz aj predbehol večerný Dunaj, k vašim službám. Podiel na trhu udržal nad vysokou 30-percentnou hranicou, porástol pritom na úroveň 31,9 %.

V celkovom publiku tretiu časť Sľubu sledovalo priemerne 481-tisíc divákov, v oboch hlavných cieľovkách sa stal rovno najsledovanejším programom celého stredajšieho dňa.

Konkurenčnou Jojkou posilnenie Sľubu nezatriaslo.

Seriálu Markízy pomohol aj väčší počet divákov pri obrazovke oproti utorku, z čoho ťažila tiež podvečerná kuchárska reality šou.

K Bez servítky oproti utorku pribudlo takmer 30-tisíc divákov, v stredu ich takto pritiahlo 338-tisíc. Nadpriemer potvrdila aj v obchodnej cieľovke s ratingom 5,4 % a podielom na trhu 20,6 %.

Ranč lídrom večera

Dominantné postavenie na trhu si udržuje aj nová večerná rodinná sága Joj.

Ranč si v utorok pripísal druhý najvyšší výkon v obchodnej skupine s ratingom 6,7 % a podielom na trhu 23,1 %, v celkovom publiku si najnovšiu časť pozrelo priemerne 465-tisíc divákov.

Markíze sa opäť v strede týždňa vydarila filmová premiéra, tentokrát uspela s trilerom Zmiznutá bez stopy, ktorý jej vyniesol rating 5,4 % s podielom na trhu 21,8 % v obchodnej skupine. Celkovo film zaostal za Rančom výraznejšie s takmer 300-tisíc divákmi.

Vraždy v Albi na Jednotke sledovalo priemerne 227-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor