Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Šokujúci začiatok sezóny: Nový život aj Oteckovia na minime! Farma pri štarte 12. série na svojom

Od pondelka sa postupne rozbieha nová televízna sezóna, už na začiatku stihla priniesť prvé prekvapenia.

Ako tohtoročná jar, aj súčasná jeseň bude patriť medzi výnimočné sezóny v histórii televízneho vysielania na Slovensku. Kým ta jarná znamenala pre prepuknutie koronakrízy v marci dosiaľ nevídané stopnutie naplno rozbehnutých sezónnych televíznych štruktúr, tá jesenná je zas symbolom ich reštartovania, ku ktorému dochádza po takmer šesťmesačnej prestávke.

Napriek tomu, že ani televízny trh sa úplne z krízy nezotavil, rozbiehajú televízie svoje vysielanie opäť naplno, pričom o to dôležitejšia bude pre nich dostatočná výkonnosť ich jesenných investícií.

V pondelok sa nástup do sezóny vydaril Markíze, ktorej sa vyplatilo šetrenie a nevídané rozbehnutie novej sezóny s reprízou. Televízia na jar uprostred vysielania stopla nový seriál Pán profesor, z ktorého odvysielala len tri časti a na jeseň ohlásila jeho návrat a dovysielanie prvej série.

Markíza sa však spolu s nasadením zvyšných premiérových častí rozhodla vrátiť seriál aj so zreprízovaním odvysielaných prvých troch dielov, a to len pol roka po ich premiérovom uvedení. Televízia takto na tri týždne vykryje pondelňajší prime-time reprízovým programom bez nutnosti investovania a pošetrí náklady.

Lídrovi tento krok aj vyšiel, keď prvá časť Pána profesora uhrala v repríze o 20:30 výsledok blízky tomu, aký dosiahla jej premiéra v marci o 21:30. Kým tá si vtedy pripísala rating 7,6 % s podielom 24 %, v terajšej repríze dosiahol úvodný diel rodinno-komediálneho seriálu v komerčnej cieľovke rating 6,8 % s podielom okolo 20 %. Markíza bola v komerčnej cieľovke lídrom, celkovo viedlo Inkognito s 398-tisíc divákmi, Pán profesor ich mal 288-tisíc.

Pre Markízu bol výsledok Pána profesora dôležitý pre nasledovný štart novej série reality šou Farma. Televízia však jej výkonu natoľko verila, že si dovolila pred jej nástup nasadiť aj reprízu nedávno odvysielaného programu.

Farma 12 nakoniec odštartovala o niečo slabšie, ako vlani, zaznamenala ale výkon na úrovni štartu posledných sérií.

Rating úvodného dielu 12. série v komerčnej cieľovke dosiahol 7 % s podielom 24,1 %, minulý rok rovnako pri štarte v pondelok v druhom pásme dosiahla Farma rating 7,5 % s podielom 25,7 %. Vtedy jej však robili nábeh ešte 9-ratingoví premiéroví Susedia.

Prekvapenia však priniesol utorok, kde sa napriek výrazne väčšiemu množstvu divákov pri obrazovke oproti pondelku hlavným programom toľko nedarilo.

Podvečer prekvapili už Oteckovia, ktorí v podieli zaznamenali jeden z najslabších podielových výkonov len nad 21 % v komerčnej cieľovke. Pri svojom pondelňajšom návrate na obrazovky sa ťahali ešte ku 30 %, stačil im na to pritom rating 5,9 %. V pondelok však trávilo pri obrazovke čas výrazne menej divákov, v utorok rapídne podielovo spadli napriek ratingovému nárastu o takmer jedno percento. Vlani odštartovali o takomto čase novú sériu ratingom 7 % s podielom 33 %.

Slabší rozbeh oproti výkonom z minulej jesene zažili aj Sestričky, ktoré v utorok odštartovali tretiu sériu. Ich rating mal ísť na 8,2 % s podielom 20,3 %. Vlani pritom síce dosiahli prakticky rovnaký výkon pri štarte druhej série, vtedy im však konkurenciu tvoril nový ročník Česko Slovensko má talent. Zároveň bolo pri obrazovke menej divákov a ich podiel šiel vtedy nad 24 %.

Teraz bola Joj výrazne slabšia, keď jej nevyšiel rozbeh druhej série Nového života, ktorý sa mal v dvoch častiach hýbať na svojom minime okolo podielových 13 – 14 %. Celkovo malo prvý diel sledovať 308-tisíc divákov.

Najmä Joj tak, zdá sa, doplatila na nasadenie klasického programu vo sviatočný večer, kedy zvyčajne nasadzuje filmy. Práve tie jej hrali v priebehu celého sviatočného dňa značne lepšie, keď bola väčšinu dňa lídrom.

V oboch cieľovkách vyhrala aj s hlavnými správami, v utorok Noviny dosiahli rating 9,8 %, vyššie bolo už len Počasie Markízy s 10,2 % v komerčnej cieľovke. Noviny Joj vyhrali utorok celkovo so 639-tisíc divákmi.

Nový život, Oteckovia aj Sestričky sa však budú spoliehať na nasledujúce postupné rozbehnutie sezóny. Oteckovia vlani už krátko po rozbehu série poskočili, túto jar ale vykázali prvý výraznejší pokles, keď od podielov blízkych 40 % klesli bližšie k 30 %. Sestričky zas v oboch doterajších sériách po štarte v ich priebehu naberali divákov, vlani vyskakovali až nad 11 ratingov. Markíza sa na to bude spoliehať aj teraz.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor