Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Slováci v karanténe, sledovanosť ako na Vianoce: Joj bodovala s premiérou, nový rekord Hniezda!

Odporúčanie vlády izolovať sa v domácom prostredí prináša televíziám sledovanosť ako počas sviatkov, okrem spravodajstiev a diskusií vyskakujú aj ďalšie programy.

Koronavírus, zatvorené podniky, prázdne nákupné centrá a Slováci doma s rodinami. Na Slovensku sa na mnohých miestach tento víkend zastavil čas, čo sa prejavilo na celovíkendovej sledovanosti. Tá sa dostáva na úroveň, akú zaznamenáva napríklad počas vianočných sviatkov a neplatí to len o výkone správ.

Súčasnosti celkovo sledovanosti suverénne dominuje koronavírus, a teda spravodajské programy, hlavné spravodajské relácie, mimoriadne relácie a diskusie. Veľký prehľad ich sledovanosti za uplynulý týždeň nájdete súhrnne v tomto článku. Na extrémne čísla dosiahli v sobotu Televízne noviny, celkovo súhrnná sledovanosť hlavný správ vzrástla o približne štvrtinu. V nedeľu medzi 19. a 20. hodinou dokonca sledovanosť spravodajských programov spolu s TA3 dosiahla priemernú úroveň blízku 2,5 milióna divákov.

Kým začiatkom roka vzdialenejšom pred parlamentnými voľbami dosahovala sledovanosť nad úroveň 700-tisíc divákov iba hlavná spravodajská relácia Joj Noviny, minulý týždeň nad ňu šiel jeden program za druhým. Na extrém dosiahlo aj Na telo, ešte vyššie šlo O 5 minút 12, nad sedemstotisícovú hranicu sa dostali všetky tri mimoriadne prime-time špeciály Markízy a Joj. Detaily v spomínanom článku.

Mimo spravodajstiev, politických diskusií a mimoriadnych relácií sledovanosť minulý týždeň ovládlo v celkovom publiku Hniezdo. To zaznamenalo nový rekord od štartu, keď si ho v nedeľu pozrelo 575-tisíc divákov s podielom 21,3 %. Podarilo sa mu to dokonca napriek špeciálu Novín Joj, v ktorých bol po 20:30 hosťom Peter Pellegrini, a ktorý sledovalo 713-tisíc divákov. Na rekord Hniezdo porástlo aj v komerčnej cieľovke, kde dosiahlo rating 8,5 % s podielom 17,3 %.

V komerčnej cieľovke mimo správ a diskusií uplynulý týždeň ovládla sobotná premiéra Joj Hora medzi nami. Aj na nej bolo cítiť prílev divákov k obrazovkám, v ratingu sa dostala na 12,5 %, podiel šiel až na 31 %. Dominovala aj v celkovom publiku so 639-tisíc divákmi.

Vysokú úroveň naďalej drží nedeľná Superstar, s ďalším vydaním si pripísala silný rating 11,8 % pri podieli 26,3 %. Celkovo ju sledovalo 516-tisíc divákov.

V rámci všetkých programov obe komerčné cieľovky ovládli sobotné Televízne noviny, v obchodnej cieľovke šli v sobotu na extrémny rating 15,8 % s podielom 35,9 %, celkovo ich sledovalo až 847-tisíc divákov. Počasie v sobotu ako jediné z týždňa šlo celkovo ešte vyššie, keď ťažilo z nábehu TN-iek, sledovalo ho 855-tisíc divákov.

Z ďalších programov uplynulého týždňa v komerčnej cieľovke na podobný rating, ako TN-ky, dosiahla vo štvrtok aj Mimoriadna relácia na Markíze o koronavíruse s Petrom Pellegrinim a Denisou Sakovou, vystrelila rating 15,7 % s podielom 36,2 %. Joj i v tejto konkurencii ustála s Novým životom, ktorý mal dosiahnuť svoj rating 7 %. Najvyššie sa seriál dostal v stredu, kedy šiel na rating 8,7 % s podielom 22,3 %, celkovo ho sledovalo 472-tisíc divákov.

Od tohto týždňa už Nový život pobeží iba v stredu, Joj totiž pre rušenie výrob v dôsledku koronavírusu prešla do núdzového režimu a začala so šetrením epizód. Rovnako musela zasiahnuť Markíza s Oteckami, Susedmi, dokonca aj so šou Dvaja na jedného, ktorej štart novej série úplne ruší. Práve Dvaja na jedného malo byť novou konkurenciou pre Nový život od tejto stredy.

Markíze v utorok porástol nový seriál Červené pásky, dostal sa už na 9 ratingov s podielom 22,4 %. Celkovo si ho pozrelo 363-tisíc divákov a predbehol ho tak Nový život so 434-tisíc divákmi. V komerčnej cieľovke mal byť pod sedmičkou. V pondelok už druhý nový seriál, Pán profesor, Markíze klesol na rating 6,7 %, od tohto týždňa seriál ale presúva operatívne na 20:30 a škrtá Susedov pre šetrenie premiérových častí pre potreby prime-time v budúcnosti.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor