Sledovanosť
Seriálová Nemocnica trhla nový divácky rekord, Farma už predbieha hlavné programy Markízy!
Markíza voči seriálovej konkurencii nestačí, výkon večerných highlightov už dobieha neskoršia Farma.
Nemocnica potvrdzuje najsilnejšie obdobie svojho doterajšieho vysielania.
Seriál sa do najlepšej formy začal dostávať minulý týždeň na konci októbra, kedy zo svojej doterajšej priemernej hranice nad 8 ratingami vyskočil nad 9 %, pričom sa na tejto hranici udržiava aj s ďalšími časťami.
Ostatný štvrtok Nemocnica ešte tesne vylepšila maximum, keď v komerčnej cieľovke porástla na rating 9,3 % s podielom 25,5 % a v celkovom publiku si ju pozrelo dosiaľ rekordných 591-tisíc divákov.
Doterajší rekord z predošlého týždňa, ktorý dosiahla so stredajšou časťou, prekonala o vyše 15-tisíc divákov.
Nemocnica v priemerných číslach zaznamenala svoj najsilnejší týždeň od štartu.
Okrem štvrtkového rekordu na ratingovú úroveň 9 % vyskočila aj v stredu, pričom v utorok dosiahla svoj najlepší výkon v konkurencii Sestričiek.
Popri dominujúcej Nemocnici sa nedarí s niekdajšími ťahákmi Markíze, ktorých výkon nahrádza neskôr vysielaná farmárska reality šou.
Farme sa tento týždeň podarilo v každý zo spomínaných večerov dotiahnuť či dokonca predbehnúť sledovanosť hlavných programov Markízy.
Najvýraznejšie sa Farme podarilo odskočiť v utorok, kedy v sledovanosti porazila Sestričky o takmer pol ratingu. Kým tie zatlačila Nemocnica pod 6 %, Farma následne už, naopak, ťažila aj z jej skončenia a uhrala rating 6,2 %.
V stredu zas napriek neskorému vysielaciemu času až po 23. hodine dotiahla Farma s ratingom 3,8 % sledovanosť druhého kola šou Tvoja mini tvár znie povedome, ktorá prepadla s výkonom iba 4 %. Detskú Tvoju tvár Markíza po tomto výkone natvrdo stiahla zo stredajšieho večera, od budúceho týždňa jej už našla nový vysielací čas.
Najsilnejší výkon z trojice dní dosiahla Farma vo štvrtok, kedy uhrala rating 6,4 %. Dotiahla sa tým na Hornú Dolnú s podobným ratingom, ktorá ťažila najmä z natiahnutej dĺžky až k 22. hodine. Markíza Hornú Dolnú takto predlžuje ostatné tri týždne, vďaka čomu sa približne 15 minút nevysiela v konkurencii Nemocnice, po ktorej konci výrazne naberá divákov a vylepšuje svoje priemerné výkony. Bez naťahovania by Farma Hornú Dolnú predbehla.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“