Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Streda pohrebiskom ťahákov: Detská Tvoja tvár Markíze nezabrala, Nemocnica vystrelila na rekordy!

Po rekordnom úspechu Tvojej mini tváre v špeciálom vydaní uplynulú jar čakal detskú verziu pri štarte prvej kompletnej série prepad na najhoršie čísla formátu.

Túto jar Markíza po ukončení šiestej série Tvoja tvár znie povedome predĺžila vysielanie svojej ťažiskovej šou o jeden týždeň, keď historicky po prvýkrát priniesla špeciálne kolo Tvojej tváre, ktorého hlavnými hviezdami boli deti.

Markíze nápad s detskou Tvojou tvárou zabral, keď sa špeciál Tvoja mini tvár znie povedome stal na jar vôbec najsledovanejším vydaním relácie v tomto roku, a to napriek vysielaniu už v pokročilej fáze jarnej sezóny, kedy televíziám klesá sledovanosť pre zlepšujúce sa počasie.

Komerčný líder po úspechu detskej Tvojej tváre neváhal a krátko po odvysielaní jednorazového špeciálu spustil prípravy kompletnej série Mini tváre, do ktorej už miesto detí celebrít cez kastingy obsadil detské talenty spomedzi bežných divákov.

Markíza si prvú sériu Tvoja mini tvár znie povedome pripravila už pre túto jeseň, pričom ju nenasadila na tradičné nedeľné večery patriace Tvojej tvári, ale využila ju od tohto týždňa na vyplnenie stredajších večerov, po skončení druhej série reality šou Utajený šéf.

Kým špeciál Tvojej mini tváre zaznamenal pre ťažiskovú šou tohtoročný rekord, štart prvej celej série skončil opakom.

Tvoja mini tvár znie povedome túto stredu s prvým z piatich kôl detskej série uhrala v komerčnej cieľovke podpriemerný výkon s ratingom 5,5 % a podielom 18,3 %. Celkovo si ju pozrelo 314-tisíc divákov.

Napriek zameraniu na detské publikum a vysielaniu uprostred pracovného týždňa Markíza šou naťahovala až za 23. hodinu. Zároveň však napriek tomu podielový výkon programu výraznejšie nezvýšila.

Kým pôvodne sa Tvoja mini tvár mala stať ťahákom jesene Markízy pre druhú polovicu sezóny, nakoniec popri nej na rekord vyskočil najsilnejší program konkurencie.

Nemocnica prepísala najlepšie čísla od štartu z druhej polovice augusta, keď po prvýkrát prekročila ratingovú deväťpercentnú hranicu a vyskočila na výkon 9,2 % s podielom 25,7 %. Rekord dosiahla aj v univerzálnom publiku s celkovo 575-tisíc divákmi.

Značne porástla aj neúspešná šou jesene Dom snov, ktorá sa v druhom pásme ťahala k štyrom ratingom.

Stredajší večer tak túto jeseň priniesol neúspech už dvom šou, ktoré sa mali stať ťahúňmi sezón. Aj Dom snov pôvodne štartoval v stredy o 20:30, v hlavnom čase sa však udržal iba prvé tri vydania.

Tvoja mini tvár znie povedome môže prekvapivé sklamanie zo štartu zvrátiť už budúci týždeň.

Joj totiž svoj seriál Nemocnica zaradila na stredy len v priebehu októbra, keď zachraňovala práve neúspech Domu snov. Paradoxne v tento deň začala vyskakovať najvyššie a zároveň najhlbšie stláčať ponuku Markízy.

Od  novembra by mala Nemocnica opäť bežať len v dva večery v týždni – utorky a štvrtky, na stredy plánuje Joj zaradiť už v polovici sezóny filmy, postupne avizuje snímky Manžel na skúšku, Colombiana a Bezva ženská na krku.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor