Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Pikošky

Na nakrúcaní markizáckej reality šou bolo dusno! Nevesty o ružu bojovali pre vyšší honorár

Po vypnutí kamier mala v reality šou prebiehať paralelná realita.

Nie je žiadnym tajomstvom, že v snahe priniesť čo najatraktívnejšie dianie majú mať televízne reality šou neraz od reality ďaleko.

Niekdajšie zoznamky Farmár hľadá ženu a Mama, ožeň ma mali svoje dianie spestriť núkaním alkoholu počas nakrúcania, ale aj povzbudzovaním účastníkov k rôznym aktivitám.

V šou Utajený šéf zas nemala byť prítomnosť zamaskovaných šéfov spoločností tak tajná, ako to vyzeralo na obrazovke. V niektorých prípadoch mali zamestnanci nadriadeného odhaliť, no pred kamerami dohrať situáciu do konca.

Ďalšia šou Svadba na prvý pohľad, ktorá sa prezentovala ako seriózna zoznamka založená na vede, zas ponúkla zvláštny výber účastníkov, medzi ktorými si lásku pred kamerami hľadala bývalá účastníčka pornokastingu, ale aj notorický vymetač televíznych kastingov.

Ruža pre sledovanosť

Vôbec najmenej sa svoje pravé zámery rozhodli tvorcovia maskovať v prípade televíznych zoznamiek Take Me Out a Ruža pre nevestu.

Už bývalá štúdiová zoznamka na Jojke postavila vedľa seba hneď dvadsiatku dievčat, ktorých jasnou úlohou bolo, skôr ako si nájsť partnera, vlastná prezentácia pred kamerami, urobiť čo najväčšiu šou a vyvolať dávku kontroverzie.

Rovnakou cestou sa vydala Markíza pri aktuálnej šou Ruža pre nevestu.

Jej 18-členná zostava neviest bola ako vystrihnutá zo šou Take Me Out.

Ponúkla plejádu plastikových dievčat, ktorých hlavnou pridanou hodnotou bolo konto na Instagrame a tisíce followerov. Práve takíto účastníci zaujímajú televízie stále viac, keď prinášajú potenciál prenesenia sledovateľov k televíznym obrazovkám či ich plateným platformám.

Podobný výber súťažiacich v ostatnom období aplikuje Markíza pri kastingoch do reality šou Farma, zahanbiť sa vlani nenechala ani Joj pri svojej ďalšej zoznamke Láska na chate, ktorú medzičasom definitívne zrušila.

V prípade Ruže pre nevestu hľadala Markíza účastníčky na rôznych miestach.

Do televízneho vysielania intenzívne nasadila spoty, v ktorých vyzývala na prihlásenie žien hľadajúcich skutočnú lásku, medzitým kastingové agentúry obvolávali bývalé tváre rôznych televíznych šou ako Farma, X Factor, Superstar alebo Take Me Out. Nakoniec viaceré do programu aj zlákala.

Dusno na nakrúcaní

Natáčanie Ruže pre nevestu prebehlo v Turecku, kde televízia do dvoch luxusných víl nasťahovala až 18 neviest.

„Zatvorili tam toľko báb, to nikdy neveští nič dobré. Odohrali sa mnohé veci, pre hádky sa sťahovali z izieb,“ citoval Plus 7 dní údajne jednu z účastníčok reality šou. Nakrútiť ju stihla Markíza kompletne ešte minulý rok.

Aj táto účastníčka sa do šou mala dostať na základe pozvania, nie vlastnej iniciatívy.

Samu by mi nenapadlo prihlásiť sa, oslovila ma kastingová agentúra. Ale vzťahy, ktoré sa tam utvorili, boli autentické,“ dodala.

Udržať sa v šou pre honorár

Výber neviest do reality šou Ruža pre nevestu je zdrojom mnohých posmešných komentárov na sociálnych sieťach.

Preplastikovaná zostava účastníčok nevzbudzuje dojem úprimného hľadania lásky, ale skôr vidiny dobrého zárobku.

„Žiadna baba nepovedala, že ju doma čaká frajer a že sem prišla len kvôli dobrému honoráru, ale možné to je,“ pridal citát z vlastného zdroja Plus 7 dní.

Práve finančná odmena mala byť pravou motiváciou udržať sa v šou čo najdlhšie.

„Dobre vedeli, aká je ich zárobková priorita a že v šou sa udržia len príbehom. Ak ho niektorá neponúkla, v televízii jasne vidieť, že išla z kola von,“ uviedol týždenník.

Niektoré nevesty mali dostať niekoľkotisícové honoráre aj vopred.

„Dusnú atmosféru  dievčatá neznášali len v snahe udržať sa na obrazovke čo najdlhšie, niektorým ponúkli podľa našich informácií horibilné honoráre vopred. Ako sme zistili, v niektorých prípadoch sa blížili k čiastke 8-tisíc eur, čo ešte nemusel byť finančný strop,“ napísal Plus 7 dní.

Finančná odmena za účinkovanie v reality šou však nie je žiadnou novinkou.

Po mnohých odvysielaných programoch, ktoré už viacerým účastníkom priniesli skôr hanbu ako slávu, musia televízie motivovať potenciálnych záujemcov stále viac. Peniaze podľa zákulisných informácií dostávajú za účinkovanie aj účastníci na Farme, ktorí bojujú o hlavnú výhru 75-tisíc eur, po tisícke platí Jojka tváram svojej dennej reality šou Bez servítky.

Pravá tvár ženícha?

Ženíchom len druhej slovenskej série originálnej svetovej zoznamovacej šou Bachelor sa stal 29-ročný rodák zo Štúrova Tomáš Tarr.

Aj keď mali tvorcovia záujem udržať v šou čo najdlhšie najvýraznejšie účastníčky, Tarr mal mať pri záverečnom ceremoniáli ruží posledné slovo.

Vyzeralo to, že Tomáš mal pri výbere hlavné slovo, že mu do toho nezasahovala dramaturgia,“ citoval Plus 7 dní údajný zdroj zo štábu.

Markíza Tomáša Tarra predstavila ako úspešného modela a podnikateľa, ktorý prerazil v zahraničí.

Menej úspešne záujemkyne o jeho srdce však tvrdia, že Tarr nebol tak bohatý a mimo kamier ani charizmatický.

My sme sa s ním stretávali, len keď sme nakrúcali,“ mala pre Plus 7 dní povedať jedna z účastníčok. Aj keď si ho pôvodne vedela predstaviť ako kamaráta, po vypnutí kamier sa mal viac starať o seba.

Prehovoriť však mali práve tie dievčatá, ktoré Tarra nezaujali a v šou neuspeli.

Kým jedna z neviest pre týždenník uviedla, že nebol „ani charizmatický, ani bohatý“, ďalšia dodala, že bol „príliš zameraný na seba“.

Najväčší jarný neúspech

Reality šou Ruža pre nevestu je dosiaľ najväčším sklamaním jarnej televíznej sezóny.

Spomedzi všetkých večerných programov je vôbec najhoršie sledovaným hlavným pôvodným programom na Markíze, predbiehajú ju aj všetky pôvodné programy na konkurenčnej Jojke.

Ruža pre nevestu odštartovala v obchodnej cieľovej skupine na ratingu 4,7 % s podielom na trhu 16,6 %. Večerný priemer Markízy sa pohybuje na podielovej úrovni okolo 22 – 23 %. Zo slabého štartu sa už reality šou nespamätala.

Ruža pre nevestu dosahuje výkonnosť aktuálne priemerne sledovaných filmov na súkromných staniciach, a tak ju Markíza necháva naďalej v pôvodnom vysielacom čase.

Jej záchranou ostáva, že si od úvodného vydania udržuje väčšinu svojich divákov a nenapodobnila tak osud vlaňajších najväčších prepadákov Survivor a Lego Masters, ktoré po podobe slabej výkonnosti ďalej strácali divákov vo veľkom.

Aj Ruža pre nevestu však spravidla jemne klesá. V obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, mala do tohto týždňa stratiť sedem desatín ratingového bodu, v univerzálnej cieľovej skupine, vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov, reality šou doposiaľ stratila približne 20-tisíc divákov.

Najnovšie štvrté vydanie Ruže pre nevestu, po ktorom ostalo v šou posledných desať potenciálnych neviest, malo dosiahnuť zatiaľ najhorší výkon ratingom 4 % a podielom na trhu 15,5 % v obchodnej cieľovej skupine.

V univerzálnej cieľovke sa šou ostatné týždne usádza v okolí 220 až 230-tisíc divákov, pri štarte ich prilákala priemerne 247-tisíc.

Reality zoznamka bola trojkou piatkového večera so zatiaľ najväčšou stratou.

Joj tentoraz dosiahla piatkový nadpriemer s reprízovým filmom Volanie divočiny, ktorý mal dosiahnuť rating 4,6 % s podielom 17,2 % v obchodnej cieľovke. Už tradičným víťazom piatka bolo Milujem Slovensko, ktoré malo dosiahnuť jeden z najlepších výkonov ostatného obdobia ratingom 6,3 % a podielom 22,2 % v obchodnej cieľovke.

Milujem Slovensko sa doposiaľ počas marca pohybovalo na ratingovej úrovni 5,5 – 6 % s podielmi v širšom okolí 19 %. Pravidelne býva jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách, v tej univerzálnej suverénne vyhráva piatkový večer s viac ako 400-tisíc divákmi. Približuje sa tak k dvojnásobnej úrovni celkovej sledovanosti Ruže pre nevestu.

Po najslabšom výkone prestávka

Ruža pre nevestu sa po svojom najhoršom výkone vytratí z obrazoviek.

Ako sme už informovali, zoznamovaciu reality šou čaká vo vysielaní Markízy ešte dlhá púť, keď by mala vyvrcholiť až o viac ako dva mesiace.

Dôvodom dlhého vysielania nie je iba príprava celkovo 12 vydaní Ruže pre nevestu, čo je o štyri časti viac ako nakrútila pre druhú jarnú reality šou Na nože, ale aj prestávky vo vysielaní, ktoré Markíza plánuje.

Ruža pre nevestu by mohla v piatkovom vysielaní chýbať až dvakrát.

Prvú prestávku, ako sme už v minulosti informovali, chystá televízia počas Veľkej noci. Ružu pre nevestu neodvysiela v najbližší sviatočný piatok 7. apríla, miesto nej zaradí animovanú premiéru Pripojení: Rodina na baterky (The Mitchells vs. the Machines, 2021).

Reality šou by mala chýbať jeden týždeň a vrátiť sa následne v piatok 14. apríla.

Počas Veľkej noci bude chýbať po neplánovanej zmene programu aj pondelňajší seriál Klamstvo. Zisťovali sme, prečo Markíza pristúpila k jeho náhlemu prerušeniu vo vysielaní, viac v tomto článku.

Ďalšiu prestávku môže dostať Ruža pre nevestu o mesiac.

Od piatka 12. mája totiž na vyše dva týždne obsadia televízne vysielanie Majstrovstvá sveta v hokeji, pričom o týždeň neskôr, v piatok 19. mája, sa priamo v hlavnom vysielacom čase odohrá zápas Slovenska proti Kazachstanu.

Televízie v prípade slovenských hokejových zápasov v prime-time vynechávajú tradičný program.

Dotknúť sa to môže aj práve vysielania Ruže pre nevestu, ale v iných dňoch aj seriálu Dunaj, k vašim službám či Nemocnice, keď Slovensko odohrá večerný zápas aj vo štvrtok 18. mája proti Švajčiarsku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor