Sledovanosť
Priznanie najsledovanejším ťahákom RTVS, známy dátum finále! Jojka ovládla podvečer
Priznanie si od úvodnej časti drží svojich divákov, čakajú ho posledné týždne na obrazovke. Joj sa po rokoch darí získať podvečer späť pre seba, spolu s nedeľným Novým bývaním už času pred správami dominuje.
Postavenie najsledovanejšieho programu RTVS potvrdzuje túto jar Priznanie.
Neohrozil ho ani návrat niekdajšieho najúspešnejšieho projektu telerozhlasu Čo ja viem, ktorý so štartom novej série zažil po zmene vysielacieho dňa prepadák, rovnako tak za Priznaním zaostáva aj ďalšia stálica Jednotky Milujem Slovensko či sobotné Záhady tela.
Priznanie sa od štartu drží na svojej hranici v okolí pol milióna divákov.
Po poklese z predošlých týždňov dosahuje aktuálne čísla zo štartu, najnovšiu šiestu časť si pozrelo priemerne 492-tisíc divákov s podielom 20,7 %. V komerčnej cieľovke sa seriál prehupol cez klasických šesť ratingov.
Blíži sa do finále
Priznanie už pritom čakajú týždne na televíznej obrazovke.
Verejnoprávna televízia pripravila oproti jeho predchodcovi o čosi menej epizód, kým Hniezdo ich ponúklo celkovo dvanásť, Priznanie sa dočká spolu 10 častí.
RTVS počíta s finále Priznania o štyri týždne v nedeľu 13. marca.
Prekrývať sa tak bude dva týždne s ťažiskovou šou Markízy Let´s Dance, ktorá odštartuje o týždeň skôr. Podobného súpera si už vyskúšalo aj Hniezdo, keď proti nemu bežala vynovená Superstar. Novinky chystá Markíza aj v novom Let´s Dance.
Piatkové programy si kradnú divákov
V piatok si vzájomne konkuruje trojica zábavných programov, ktoré si navzájom kradnú divákov.
Milujem Slovensko, Horná Dolná aj Hranica sa hýbali v rozmedzí 5 – 6 ratingov, pričom najvyššie sa dokázalo dostať Milujem Slovensko s 5,9 %. Suverénne už viedlo s v celkovom publiku so 427-tisíc divákmi, Hranica ich mala o takmer stotisíc menej a Horná Dolná až takmer dvestotisíc.
V sobotu bola v čele taktiež Jednotka so Záhadami tela, ktoré sledovalo 424-tisíc divákov.
V komerčnej cieľovke o vedúcu pozíciu vedľa seba bojovali filmy na komerčných staniciach, Harry Potter a Polovičný princ na Markíze a premiéra V službe na Joj sa hýbali okolo 6 ratingov.
Bez servítky porazilo Oteckov aj u mladých
Trend z ostatných týždňov potvrdzuje denná kuchárska šou Bez servítky, ktorá už podvečerný súboj strháva na svoju stranu v oboch hlavných cieľovkách.
Reality šou v ostatnom týždni priemerne viedla ako v celkovom publiku, tak už tesne aj v komerčnej cieľovke, v ktorej vyhrala tri z piatich dní. Priemerne sa Oteckovia aj Bez servítky hýbali nad úrovňou šiestich ratingov. Vo všetky dni zároveň kuchárska šou viedla v celkovom publiku.
Joj sa tak po rokoch vracia späť do čela podvečernej sledovanosti.
Ostatne sa jej to darilo v najsilnejších časoch šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, následne dominanciu prevzala Markíza s Oteckami.
Joj zároveň aktuálne ponúka vôbec najsledovanejší podvečerný program, keď pásmu pred správami dominuje dlhoročná nedeľná relácia Nové bývanie.
Minulotýždňovú premiéru Nového bývania si pozrelo celkovo 470-tisíc divákov, čím prekonala aj všetky večerné programy v prime-time s výnimkou Druhej šance, Nemocnice a Priznania. Platilo to aj o všetkých vydaniach Oteckov či Bez servítky.
Nové bývanie bodovalo aj v komerčnej cieľovke s ratingom 7,9 % a podielom 23,8 %, vďaka čomu sa taktiež zaradilo k top programom týždňa.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“