Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko zlomilo všetky rekordy: Finále 2. série najsledovanejšou epizódou v histórii!

Pekárska šou dokázala aj v sezóne poznačenej celkovým úbytkom divákov vo svojom závere vystreliť na absolútny rekord.

Najobľúbenejšia televízna šou posledných dvoch rokov je opäť na konci.

Pečie celé Slovensko spoznalo uplynulú nedeľu svojho druhého víťaza, keď po prvom šampiónovi Miňovi Macuľovi sa majsterkou pekárkou 2. série stala Lucia Gyenesová.

Ani vo finále šou nestratila svoj charakter, pre ktorý si získala státisíce divákov.

Pečie celé Slovensko je napriek súťažnému rozmeru charakteristické svojou láskavou a priateľskou atmosférou, ktorá bola v druhej sérii medzi súťažiacimi ešte citeľnejšia ako pred rokom. Platilo to aj pri záverečnom súboji trojice finalistiek, ktoré si až do posledného pečenia pomáhali.

Sledovanosť 1. série

Pečie celé Slovensko sa druhý rok po sebe stalo najúspešnejšou šou sezóny.

V 1. sérii sa s výnimkou jedinej epizódy držalo nad ratingovou úrovňou 7 %, pričom viackrát doťahovalo či preskočilo hranicu 8 % v komerčnej cieľovke. V celkovom publiku šou pravidelne sledovalo vyše pol milióna divákov.

Vôbec najvyššie však v 1. sérii vystrelilo finále, ktoré dosiahlo rating až 9,1 % s podielom 22 % (CS 12-54). V celkovom počte divákov si vyvrcholenie prvého ročníka nenechalo ujsť priemerne 598-tisíc divákov pri podiele na trhu 24,9 % (CS 12+).

Pečie celé Slovensko sa v 1. sérii stalo suverénne najsledovanejším šou programom jesene 2021, výnimkou boli iba prenosy očkovacej lotérie. Bezpečne predbehlo aj sledovanosť zavedených talentových programov Superstar a Česko Slovensko má talent, ktoré minulý rok zažili rapídny prepad diváckeho záujmu.

Sledovanosť 2. série

V tohtoročnej 2. sérii šou pozíciu najsledovanejšieho šou programu sezóny potvrdila.

Aj Pečie celé Slovensko ovplyvnil úbytok divákov od obrazoviek, ktorý zaznamenali túto jeseň všetky televízie a aj najsledovanejšie programy na trhu.

V prvej polovici tejto sezóny ešte viackrát v komerčnej cieľovke podliezlo hranicu 7 ratingov, zaznamenalo aj svoj doteraz najnižší výkon, keď v 2. kole druhej série kleslo na rating 6,4 % pri priemerne 442-tisíc divákoch v celkovom publiku.

Sledovanosť Pečie celé Slovensko sa však postupne dvíhala.

Šou sa následne už ratingovo usadila nad 7 %, doťahovala opäť aj 8 % hranicu v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku bola šou tentoraz pravidelnejšie pod polmiliónovou hranicou, viackrát sa ale okolo nej hýbala či ju preskočila.

Absolútny rekord vo finále

Šou opäť najvyššie vystrelila v samotnom finále, kde však zlomila rovno všetky rekordy od začiatku vysielania.

Finále 2. série Pečie celé Slovensko prevalcovalo nedeľný večer rekordným ratingom 10,2 % a podielom 27,2 % v komerčnej cieľovke a dosiaľ najvyšším počtom divákov, keď po prvý raz zlomilo šesťstotisícovú hranicu.

V univerzálnej cieľovke finále sledovalo celkovo 613-tisíc divákov pri podiele na trhu 28 %.

Oproti predchádzajúcej časti sledovanosť šou porástla o vyše 140-tisíc divákov. Semifinále ešte sledovalo celkovo 471-tisíc divákov, rating vtedy v mladšej cieľovke dosiahol úroveň 7,2 %.

Ďalšia séria ohrozená

Napriek úspechu sa Pečie celé Slovensko pokračovania budúci rok dočkať nemusí.

Problémom sú opäť financie, ktoré môžu zastaviť prípravu novej tretej série Pečie celé Slovensko pre rok 2023.

„Je to najúspešnejší formát, ktorý máme, v nedeľu je Jednotka lídrom na trhu. Aj divácke reakcie sú pre nás veľmi pozitívne, či budúci rok pôjde, o tom teraz rokujeme, je to pomerne nákladné,“ uviedol pre Denník N generálny riaditeľ RTVS, Ľuboš Machaj.

Šou patrí medzi najdrahšie na trhu, prvá séria stála RTVS celkovo 1,4 milióna eur. Jedna epizóda po zohľadnení rôznych nákladov vyšla na približne 120-tisíc eur s DPH. Na podobnú sumu vyšla jedna epizóda aj pri tohtoročnej druhej sérii.

RTVS sa pritom aktuálne trápi s financiami, keď jej hrozí rozpočtové provizórium.

Dodnes nemá vykryté všetky výnimky z platenia koncesií ako aj nové povinnosti, ktoré televízii vyplývajú z prijatia novely o mediálnych službách. Rovnako trpí na dlhoročne nevalorizovanú výšku koncesií. Z dôvodu nedofinancovania vedenie otvorene hrozí pokračujúcim trendom rušenia televíznych kanálov, ktorý definitívne odštartovalo na konci novembra ukončením vysielania archívnej Trojky.

Prednosť môže dostať nový seriál

Machaj aktuálne zvažuje, ktoré programy dostanú na obrazovke prednosť.

Už v minulosti  ohlásil, že sa chce viac zamerať na dramatickú tvorbu na úkor zábavných programov, ktorých je na obrazovke Jednotky vôbec najviac spomedzi všetkých veľkých televíznych staníc na trhu. Naopak, RTVS vyrába suverénne najmenej seriálov.

„Bol by som rád, keby sme do vysielania dostali aj nové seriály. Teraz sa dokončuje seriál Niekde v Európe, ten by mal ísť budúci rok a dúfam, že sa nám to podarí,“ dodal aktuálne pre Denník N. Viac o seriáli Niekde v Európe v tomto článku.

Aj v tomto prípade o osude seriálu rozhodnú financie.

Pokiaľ by stalo vedenie pred voľbou, či si vybrať medzi seriálovou novinkou z 30. rokov minulého storočia alebo treťou sériou Pečie celé Slovensko je zrejmé, že prednosť dostane dramatická tvorba.

Tej zábavnej chce RTVS ponúkať aj naďalej nadpriemerne.

Rovno pre jar 2023 verejnoprávna televízia potvrdila druhý rok po sebe šou Milujem Slovensko, ktorú v minulosti vysielala len počas jesenných sezón. Naopak, chýba vedomostná šou Čo ja viem.

Plynule v jarnom vysielaní bude pokračovať aj sobotná zábava Záhady tela a Neskoro večer, vo štvrtky navyše pribudne novinka Hit roka pri príležitosti 30. výročia samostatnosti Slovenska. Viac o novinke v tomto článku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor