Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ochladenie prialo televíziám: Dunaj zvrátil prepad, Nemocnica a Mama na prenájom trhli maximá!

Dunaj aj Mama na prenájom sa vrátili u mladších divákov na výkony zo štartu, trhli popri tom aj najlepšie podiely na trhu. Najvyšší výkon v roku dosiahla Nemocnica, ktorá ostala celkovým lídrom s ešte väčším počtom divákov.

Výrazné štvrtkové ochladenie počasia sa odrazilo aj na televíznej sledovanosti.

Úspech prinieslo už podvečernej novej dennej sérii Mama na prenájom, ktorá sa pred záverom druhého týždňa na obrazovke vrátila na úroveň sledovanosti zo štartu.

Rekordný diel Mamy na prenájom

Dennému seriálu sa podarilo nielen dorovnať svoje ratingové maximum ale aj získať zatiaľ najvyšší podiel na trhu od štartu.

Tento štvrtok si totiž Mama na prenájom pripísala rating 7,1 %, čo je dorovnanie jej zatiaľ najlepšieho výkonu práve zo štartu seriálu v pondelok 9. januára. Oproti predošlej stredajšej časti porástla novinka o takmer jeden ratingový bod.

Tento rating jej aktuálne vyniesol rekordný podiel na trhu, keď seriál vystrelil na 28,3 % v komerčnej cieľovke. Pokoril tak aj doterajšie maximum z minulého štvrtka.

K úrovni zo štartu sa Mama na prenájom ťahala aj v celkovom publiku, kde sa vrátila nad štyristotisícovú hranicu s celkovo 403-tisíc divákmi.

Mama na prenájom vo štvrtok výraznejšie odskočila konkurenčnej kuchárskej šou.

Bez servítky nových divákov uprostred týždňa nepritiahlo, uhralo svoju priemernú úroveň ratingom 4,7 % s podielom 19,4 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou sledovalo 304-tisíc divákov.

Podvečerné programy sa takto od seba po pár dňoch opäť vzdialili a vrátili sa k dosiaľ najväčšiemu rozdielu.

Dunaj nabral stratených divákov

Počasie prialo Markíze aj pri večernej dobovej sérii Dunaj, ktorá nepotvrdila výrazný prepad z utorka.

Seriál s treťou časťou totiž stratil medzi epizódami celkovo až 71-tisíc divákov, pričom sa po prvýkrát prepadol za konkurenčnú Nemocnicu. Medzi epizódami klesol aj v komerčnej cieľovke, kde prvý raz nedosiahol úroveň 7 %.

Dunaju sa však s novou epizódou podarilo dorovnať svoje ratingové maximum a získať aj svoj dosiaľ najlepší trhový podiel.

Štvrtá časť výpravnej dobovky Dunaj k vašim službám dosiahla vo štvrtok rating 7,6 %, čím porástla späť na výkon úvodného dielu z 10. januára.

Zároveň si Dunaj pripísal zatiaľ najvyšší podiel na trhu, keď stúpol na úroveň 24,3 % v komerčnej cieľovke. S predošlými tromi časťami sa stabilne hýbal medzi 22 – 23 %.

V celkovom publiku dobový seriál na najlepšie čísla nedosiahol, vrátil sa však nad dôležitú štyristotíscovú hranicu s celkovo 435-tisíc divákmi. Oproti prepadu z utorka mu pribudlo 44-tisíc divákov, oproti štartu mu ubudlo dosiaľ takmer dvadsaťtisíc divákov.

Nemocnica s tohtoročným maximom

Popri nárastu Dunaja svoj dosiaľ najlepší výkon v tomto roku dosiahla konkurenčná lekárska séria Jojky.

Nemocnica tento štvrtok stúpla v komerčnej cieľovke na rating 7,1 % pri nadpriemernom podiele 22 % a prvý raz v tejto sezóne sa tak ratingovo prehupla nad sedempercentnú hranicu. Oproti predošlým častiam novej série stúpla približne o pol ratingového bodu.

Nemocnica si zároveň udržala vedenie v celkovom publiku.

Aj v celkovom počte divákov dosiahla zatiaľ tohtoročné maximum, keď jej novú časť priemerne sledovalo 461-tisíc divákov. Dunaj tak predbehla rozdielom 26-tisíc divákov, oproti utorku stúpla o 21-tisíc divákov.

Jojke sa výrazne darilo aj s nasledovnou diskusiou Na hrane, ktorú priemerne sledovalo celkovo 374-tisíc divákov. Nadpriemerná bola aj v komerčnej cieľovke s ratingom 4,2 % pri podiele 18,5 %.

Výrazný nadpriemer dosiahli na Markíze Televízne noviny, ktoré v komerčnej cieľovke pri ratingu 9,7 % trhli vysoký podiel na trhu 33,6 %. Celkovo ich sledovalo 556-tisíc divákov, konkurenčné Noviny Joj vysoko zaostali so 422-tisíc divákmi. Správy RTVS sledovalo 297-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor