Sledovanosť
Dunaj sa začína prepadávať: Radikálna strata divákov, Nemocnica trhla prvé víťazstvo!
Dunaj odštartoval druhý týždeň na obrazovke poklesom, v počte divákov ho s väčším náskokom prvýkrát pokorila Nemocnica.
Januárové seriálové novinky Markízy, ktoré majú byť ťahúňmi celej jej jarnej sezóny, sa začínajú k sebe približovať.
Po prvých častiach sa začína stabilizovať nový podvečerný denný seriál Mama na prenájom, ktorý začína odhaľovať svoju potenciálnu výkonnosť.
S novou šiestou časťou, ktorou odštartovala Mama na prenájom druhý týždeň vo vysielaní, uhrala denná séria rating 6,6 %, čo jej vynieslo podiel na trhu 25,2 % v komerčnej cieľovke.
V celkovom publiku si ju tentoraz pozrelo priemerne 368-tisíc divákov.
Mama na prenájom pred Oteckami
Denná novinka Markízy je nateraz pre televíziu posilnením sledovanosti.
Seriálu sa podarilo po štarte udržať väčšinu divákov a naznačuje, že by sa jeho priemery mohli hýbať na ratingovej úrovni okolo 6 – 7 % v komerčnej cieľovke. Práve v tomto rozmedzí sa usadil so všetkými doterajšími epizódami.
V podiele na trhu dosahuje výkony okolo 24 – 26 %, čo je aktuálny celodenný nadpriemer Markízy. Nadpriemerná by s týmto podielmi bola Mama na prenájom aj v prime-time.
Mama na prenájom takto dosahuje lepšiu výkonnosť, než Oteckovia vo svojej poslednej sezóne na jar 2022.
Pri podobnej investícii si tak Markíza momentálne vylepšila postavenie na trhu, výrazne posilnila aj v porovnaní s jeseňou 2022, kde vysielala často premiérové vydania Rodinných prípadov.
Súčasne však Mama na prenájom rovno od štartu zaznamenáva výkony, na aké klesli Oteckovia už po vyčerpaní väčšiny potenciálu po troch rokoch na televíznej obrazovke.
K úrovni výkonov Mamy na prenájom padli Oteckovia v priebehu roka 2021, kedy sa proti nim postavila vôbec prvá účinná konkurencia v podobe kuchárskej reality šou Bez servítky.
Mame na prenájom tak, na rozdiel od nástupu Oteckov, neostáva priestor na pokles sledovanosti s pribúdajúcimi epizódami.
Jojka si proti Mame na prenájom udržiava svoju sledovanosť.
Bez servítky v pondelok dosiahlo rating 5,3 % s podielom 20,4 % v komerčnej cieľovke, celkovo si dennú šou pozrelo 327-tisíc divákov.
Rozdiel medzi programami sa tak stabilizuje a odvíjať sa môže najmä od atraktivity jednotlivých týždňov v kuchárskej reality šou.
Dunaj stráca
Kým podvečer Markíza naďalej ako televízny líder potvrdzuje s novým seriálom vedenie, v prime-time oň prichádza.
V hlavnom vysielacom čase tento týždeň pokračuje výpravná dobová rodinná sága Dunaj, k vašim službám, ktorá si v prvých dvoch častiach napriek iba vlažnému nástupu pripísala ešte víťazstvo v oboch kľúčových cieľových skupinách.
Nový týždeň však Dunaj odštartoval zatiaľ svojím najslabším výsledkom.
Prvý raz neprekročil v komerčnej cieľovke hranicu siedmich ratingov a výraznú stratu zaznamenal v celkovom počte divákov, kde sa prepadol pod hranicu 400-tisíc divákov.
Tretia časť nákladnej televíznej série Dunaj klesla tento utorok na rating 6,9 % s podielom 22,2 % v komerčnej cieľovke.
Oproti druhej časti z predošlého štvrtka si Dunaj pohoršil o pol ratingového bodu.
U mladších divákov Dunaj ešte obhájil tesné víťazstvo, Nemocnica naň však strácala už iba tri desatiny ratingového bodu. V prvých dvoch častiach bol seriál Markízy vpredu ešte o necelý ratingový bod.
Nemocnica mu odskočila
Výrazný prepad zaznamenal dobový seriál v celkovom publiku.
Tretiu časť Dunaja sledovalo priemerne 391-tisíc divákov, prvý raz tak padol pod štyristotisícovú hranicu.
Oproti predchádzajúcej druhej časti Dunaj klesol o 71-tisíc divákov. Po štarte sa pritom seriálu podarilo so spomínanou druhou epizódou uplynulý štvrtok ešte jemne stúpnuť o osemtisíc divákov.
Medzi Dunajom a Nemocnicou bol tento utorok dosiaľ najväčší divácky rozdiel.
Po prvý raz však v prospech seriálu Joj.
Nemocnica potvrdzuje svoju sledovanosť v oboch cieľovkách, keď tentokrát si ju pozrelo priemerne celkovo 440-tisíc divákov.
Po krátkom čase sa tak vrátila späť do pozície celkového lídra na trhu, ktorú úspešne obhajuje od augusta 2021.
Nemocnica predbehla Dunaj rozdielom 49-tisíc divákov, čo je o 21-tisíc divákov viac, než ako sa dosiaľ najvýraznejšie podarilo Dunaju pokoriť Nemocnicu.
Rozdiel 28-tisíc divákov zo štartu Dunaja v prospech dobovej série Markíza okomentovala ako rozdrvenie konkurencie.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“