Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Nemocnica s prvým jesenným víťazstvom! Markíze sa prepadli Pán profesor aj Extrémne premeny

Jojke sa po dvoch týždňoch novej sezóny podarilo vrátiť do vedenia s Nemocnicou, po rekorde Druhej šance sa Markíze v ďalšie večery hlavné programy prepadli.

Po úvode novej jesennej sezóny, v ktorej priebehu padla na svoje najslabšie čísla od štartu dovtedy neporaziteľná Nemocnica, naberá seriál Jojky opäť na sile.

Nemocnici sa po prvýkrát túto jeseň podarilo poraziť konkurenciu v oboch hlavných cieľovkách, keď vo sviatočný štvrtok už zvíťazila nad Výnimočnou Nikol. V utorok sa zároveň výrazne priblížila Pánovi profesorovi ktorý stratil divákov.

Pán profesor s prepadom

Po polročnej prestávke sa na obrazovky na konci augusta vrátil rodinný komediálny seriál Pán profesor, ktorý ako prvý z pravidelných programov Markízy porazil konkurenčnú Nemocnicu.

Seriál sa po prestávke vrátil oslabený, keď pri rozbehu zaznamenal pokles na úrovni úvodných epizód ešte z marca 2020. Následne už stúpol, s prvými dvomi časťami 4. série sa Pán profesor hýbal na ratingoch 7,8 a 8 % s podielmi na trhu nad 24 a 26 % v komerčnej cieľovke.

Tento týždeň zažil Pán profesor pád na druhý najhorší výkon od svojho štartu.

Seriál s Tomášom Maštalírom výraznejšie stratil v komerčnej cieľovke, keď s treťou časťou 4. série Pán profesor klesol na rating 7,3 % s podielom 23,7 %. V celkovom počte divákov klesol len mierne o desaťtisíc divákov na úroveň 325-tisíc divákov.

S výnimkou druhej časti 1. série Pán profesor takto slabý výkon zatiaľ nedosiahol ani v komerčnej cieľovke (12-54) ani celkovom publiku (12+).

Výraznejšie sa tak zmenšil utorňajší rozdiel medzi Markízou a Jojkou.

Nemocnica si udržala úroveň podobnú spred týždňa, keď v utorok mierne klesla na rating 6 % s podielom 19,5 % v komerčnej cieľovke. Paradoxne o málo viac, ako Pán profesor, stratila v celkovom publiku, kde ju sledovalo 404-tisíc divákov, čo je o pätnásťtisíc menej ako pred týždňom.

Nemocnica aj v tretej sezóne ostáva neporazeným lídrom v celkovom publiku.

Extrémne premeny silný nástup neudržali

Ešte výraznejšie, než Pán profesor, Markíze padla sledovanosť Extrémnych premien.

Reality šou o chudnutí sa po dvojročnej prestávke vracala na začiatku septembra pri sile, keď sa so štvrtou sériou uviedla na rating 6,6 % s podielom 25,9 % v komerčnej cieľovke.

Medzitýždenne však výkonnosť neudržala, keď s druhým dielom sezóny padli Extrémne premeny o vyše rating na 5,5 % s podielom 21,5 % v komerčnej cieľovke. V celkovom publiku prišli oproti štartu série o tridsaťpäťtisíc divákov, keď ich spolu mali 287-tisíc.

Nový seriál Kriminálka Kraj zažil na Jojke vo svoj druhý týždeň paradoxný večer.

V komerčnej cieľovke v porovnaní so štartom dosiahol na vlas rovnaký výkon a udržal tak všetkých mladých divákov. Súčasne mu však odišla nemalá časť starších divákov.

Kriminálka Kraj s druhou epizódou dosiahla rating 5,1 % s podielom 18,2 % v komerčnej cieľovke, čo je úplne totožná sledovanosť ako pri minulotýždňovom štarte. V celkovom publiku však kriminálka klesla o vyše štyridsaťtisíc divákov na celkovo 306-tisíc divákov.

Seriál tak zažil najväčší pokles divákov spomedzi doterajších hlavných programov tohto týždňa.

Všetci však boli z kategórie staršieho publika mimo obchodnej cieľovky, a tak si Kriminálka Kraj udržala svoje postavenie v obchodnej cieľovke a dokonca dotiahla v priamej konkurencii Extrémne premeny.

Nemocnica s prvou jesennou výhrou

Po dvoch najslabších týždňoch od svojho štartu sa k životu preberá najsilnejší seriál Joj uplynulých sezón.

Nemocničný seriál Joj vo sviatočný štvrtok posilnil sledovanosť, pričom vôbec po prvýkrát v tejto sezóne porazil konkurenčnú Markízu.

Podarilo sa mu to napriek tomu, že Markíza o málo medzitýždenne stúpla kriminálka Výnimočná Nikol, ktorá dosiahla rating 6,4 % s podielom 21,3 % v komerčnej cieľovke. V celkovom publiku ju sledovalo 315-tisíc divákov.

Po prvý raz v tejto sezóne už však zabrala Nemocnica.

Jojka s ňou už dotiahla jarnú úroveň, keď si Nemocnica polepšila na rating 6,8 % s podielom 22,1 % v komerčnej cieľovke. Veľký nárast zaznamenala v celkovom publiku, kde medzitýždenne posilnila o viac ako 60-tisíc divákov na úroveň 456-tisíc divákov. Pomaly sa tak približuje polmiliónovej úrovni, ktorú v prvých dvoch sezónach dosahovala bežne.

Sviatočný deň pre Markízu s JOJ Plus

V priebehu sviatočného dňa Sedembolestnej Panny Márie sa najlepšie darilo sviatočnému programu Markízy.

Tá bola nadpriemerná od raného filmu Môj kamoš obor cez rozprávku Honza málem králem, s ktorými sa hýbala okolo podielu 21 %, najsilnejšia bola s animákom Pán Včielka, ktorý prekročil 23 %. Nasledovní Šmolkovia: Zabudnutá dedinka aj dobrodružný film Cesta na tajomný ostrov prekročili 22 %.

Z menších staníc zabodovala JOJ Plus, ktorá večer vystrelila s filmom Bojová loď pri podiele až 9,9 %. Najviac sa jej darilo aj v priebehu dňa, keď celodenne dosiahla priemerný podiel 5,7 %, nasledovalo ju Dajto s priemerom 3,5 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor