Sledovanosť
Seriálový trhák sa nekoná: Výnimočná Nikol potvrdzuje sklamanie, Nemocnica nárast divákov!
Markíze nevyšli plány nájsť k Pánovi profesorovi a Druhej šanci v poradí tretí seriálový ťahák z kategórie najsledovanejších. Lepšie sa tento týždeň darilo návratu reality šou Extrémne premeny, ktorá si bez problémov poradila so štartom novej Kriminálky Kraj.
Nemalé ambície mala Markíza pri novom komediálnom krimi seriáli Výnimočná Nikol, v ktorom sa mali spojiť prvky z najúspešnejších česko-slovenských filmov.
Výnimočnú Nikol predstavovala ako prémiový seriál udávajúci trendy z radov tých najsledovanejších, čím ho zaradila k najväčším seriálovým hitom ostatných sezón Pán profesor a Druhá šanca. Tie sú aj túto jeseň jasne na čele televíznej sledovanosti.
Súčasne sa vo Výnimočnej Nikol stretli tvorcovia a hlavná hrdinka romantických komédií, ktoré lámu návštevnosti kín aj sledovanosti. Seriál je prvým projektom Evity Twardzik Urbaníkovej a režiséra Petra Núñza na obrazovke Markízy. Rovnaké zloženie sa postaralo o úspešný film Všetko alebo nič.
Zároveň Markíza obsadila do hlavnej úlohy hviezdu romantických slovenských filmov, Táňu Pauhofovú.
Už pri minulotýždňovom štarte Výnimočná Nikol nenaplnila očakávania.
Iba 8-dielny seriál sa vo sviatočný štvrtok 1. septembra uviedol priemerným výkonom pri ratingu 6,9 % a podiele 21,1 %, čím zaostal za výkonmi Pána profesora aj Druhej šance nielen z minulých sezón, ale aj pri rozbehu jesene.
Ani Pán profesor či Druhá šanca rekordné výkony nelámali pri svojom štarte.
Naopak, ich sledovanosť stúpala v priebehu vysielania, Pán profesor dokonca oproti sledovanosti prvej časti dokázal v ďalších sériách aj zdvojnásobiť svoju sledovanosť.
Seriálové hity nenapodobnila, Nemocnica potvrdila nárast
Seriálu s Táňou Pauhofovou sa nateraz tento scenár nepodarilo napodobniť.
Druhá časť Výnimočnej Nikol ratingovo klesla na 6,2 %, pričom už mimo vysielania počas štátneho sviatku jej podiel na trhu stúpol na 21,8 % v komerčnej cieľovke.
Celkovo seriál sledovalo 301-tisíc divákov, oproti štartu tak Výnimočná Nikol prišla o 30-tisíc divákov.
Jojke sa po minulotýždňovom veľkom prepade sledovanosti Nemocnice pri rozbehu jej tretej sezóny podarilo tento týždeň potvrdiť nárast.
Nemocnica sa už tento utorok dostala v postavení na trhu k úrovni z minulej jari, vo štvrtok nárast sledovanosti potvrdila ratingom 6,1 % a podielom 20,9 %.
V celkovom publiku oproti utorku Nemocnica niečo stratila, keď o málo podliezla štyristotisícovú hranicu s 394-tisíc divákmi.
Televízie sú naďalej svedkami prepadu počtu divákov pri obrazovke.
Na jar by pri podobných podieloch na trhu museli programy uhrať aspoň o rating vyšší výkon. Nemocnica medzi sezónami klesla v priemere o 100-tisíc divákov, keď spravidla prekračovala polmiliónovú úroveň, podobný prepad pri štarte 2. série zaznamenala aj Druhá šanca.
Stredajším suverénom Extrémne premeny
V strede pracovného týždňa odštartovala na obrazovke nová kriminálka a nová séria známej reality šou o chudnutí.
Seriálová novinka Kriminálka Kraj sa na Jojke uviedla priemerne, keď sledovanosťou nevyskočila ani neprepadla pri ratingu 5,1 % a podiele 18,2 % v komerčnej cieľovke.
Jasne v čele stredajšieho večera v komerčnej cieľovke bol štart 4. série reality šou Extrémne premeny, ktorá sa po dvojročnej prestávke vrátila na obrazovky ratingom 6,6 % a podielom 25,9 %.
Silný podiel na trhu jej zabezpečila najmä výrazná minutáž.
Šou Markíza potiahla až do 22:40, kým Kriminálka Kraj skončila o hodinu skôr. Aj z tohto dôvodu Markíza v stredy vynecháva dennú reality šou Farma, ktorú stabilne presunula na piatky.
V počte divákov sa už Kriminálka Kraj zaradila k aktuálne najsilnejším večerným programom.
V celkovom publiku všetkých divákov starších ako 12 rokov vyhrala stredajší večer Kriminálka Kraj s 348-tisíc divákmi, Extrémne premeny sledovalo 322-tisíc divákov.
Kriminálke JOJ sa takto podarilo predbehnúť sledovanosť Výnimočnej Nikol, Extrémnych premien, Hranice a dokonca aj utorňajšieho Pána profesora. Ten však dominuje u mladších divákov a v komerčnej cieľovej skupine, kde kriminálku predbehol rozdielom troch ratingov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“