Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Druhá šanca televíznym fenoménom tohto roka: Trhla absolútny rekord od začiatku vysielania!

Televíziám naďalej pred obrazovkami medziročne či oproti jari chýbajú diváci, najúspešnejšie projekty sa však so stratou dokážu vysporiadať a doťahovať aj pôvodnú sledovanosť.

Už počas leta televízie zažívali negatívne rekordy, keď sa dramaticky prepadla televízna sledovanosť na minimálne hodnoty.

So stratou divákov pred obrazovkami televízie bojujú aj od postupného rozbehu jesene už koncom augusta, kedy divákov stratili aj najsledovanejšie programy minulých sezón Nemocnica či Pán profesor a priemerne o rating či dva poklesla veľká časť programov na trhu v porovnaní s ich vysielaním predošlé sezóny.

Úbytok divákov najlepšie ilustrujú súčasné podiely na trhu voči ratingom, ktoré reprezentujú počet divákov v danej cieľovej skupine.

Programy, ktoré minulú jeseň s ratingami na úrovni okolo 6 % v komerčnej cieľovke (vo veku 12-54 rokov) dosahovali vlažné podiely na trhu okolo 17 – 18 %, momentálne takéto ratingy ťahajú k podielom na trhu na úrovni 20 – 21 %. Vo výsledku by tak minuloročný prepad sledovanosti Sestričiek či Hornej Dolnej túto jeseň stačil na uspokojivé výkony.

O to viac tak vystrelí úspech programu, ktorý si väčšinu divákov z minulosti dokáže preniesť aj do súčasnej, stále divácky oslabenej sezóny.

Nový rekordný podiel na trhu

Príkladom takého programu je dramatický seriál Druhá šanca, ktorý taktiež zatiaľ nedotiahol rekordné ratingy z jari, no aktuálne suverénnym spôsobom trhol najlepší podiel na trhu od štartu.

Seriál s Jánom Koleníkom s 2. časťou druhej série medzitýždenne oproti rozbehu jesenných častí porástol o rating.

Ako jednoznačne najsledovanejší program na Slovensku Druhá šanca vyskočila na rating 10,5 %, čo jej vynieslo absolútne rekordný podiel na trhu 34,5 % v komerčnej cieľovke. Celkovo Druhú šancu tento pondelok sledovalo 539-tisíc divákov.

Druhá šanca vylepšila svoje podielové maximum o takmer štyri podielové body.

Podarilo sa jej to pritom s nižším ratingom, a teda počtom divákov v komerčnej cieľovke, než aký zaznamenala pri doterajšom podielovom rekorde.

Doterajším najvyšším podielom na trhu bol výkon 30,7 % z 13. časti prvej série vysielanej začiatkom apríla 2022. Rating pritom vtedy dosiahol ešte vyššiu úroveň 11,1 %. Vôbec rekordným ratingom Druhej šance ostáva výkon 11,7 %, ktorý zaznamenala pri 7. časti prvej série.

Rovnako v celkovom počte divákov (12+) Druhá šanca naďalej aj zaostáva za maximami.

Oproti rekordne sledovanej epizóde z prvej série aktuálne seriál stratil viac ako stotisíc divákov. Naďalej najsledovanejšou časťou Druhej šance je spomínaná 7. epizóda prvej série, ktorú celkovo sledovalo 641-tisíc divákov.

Rovnako zatiaľ Druhá šanca zaostáva aj za priemernou sledovanosťou prvej série. Tá aj v prípade menej sledovaných častí dosahovala úroveň 560 až 580-tisíc divákov, najúspešnejšie epizódy prekračovali 600-tisícovú úroveň.

Hranica drží jarný výkon

Aj druhú sezónu proti dominantnej Druhej šanci drží divákov komediálna Hranica.

Jojka tak napriek valcujúcej konkurencii našla seriál, ktorý jej zabezpečuje potrebné výkony.

Hranica si tento týždeň o málo polepšila na rating 5 % s podielom 16,4 % v komerčnej cieľovke, čím udržuje pondelňajšiu postavenie z jari. Celkovo ju sledovalo 294-tisíc divákov, čo je stále menej, než tomu bolo práve na jar, kedy pravidelne prekračovala tristotisícovú úroveň.

Naopak, naďalej prepadáva reality zoznamka Láska na chate, ktorá sa hýbala len na 9% podiele. Diváci po Hranici húfne prepli na záver Druhej šance, následne necelá polovica z nich ostala pri Farme, ktorá uhrala rating 4,5 % s podielom 25 %.

Aj farmárska reality šou pociťuje úbytok divákov pri obrazovke, keď sa vlani v tomto období hýbala na ratingoch okolo 5 – 6 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor