Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Televízia

Nemocnica pozná dátum jarného finále, najsledovanejší seriál Jojky potvrdzuje novú sériu!

Jojka bude s vysielaním Nemocnice pokračovať aj v tretej sezóne.

V auguste minulého roka odštartovala JOJ svoj vôbec prvý seriál z lekárskeho prostredia Nemocnica, ktorý sa od prvých dní stal lídrom vo svojom čase. Jojka ho nasadila na utorňajšie a štvrtkové večery, v ktorých z dlhodobého líderskeho postavenia zosadila Markízu, ktorá sa od štartu Nemocnice v týchto dňoch trápi.

Nemocnica sa, naopak, stala najsledovanejším seriálom jesene 2021, pričom v celej sezóne porážala konkurenciu. 

Silné postavenie si nakoniec preniesla aj do nového roka, v ktorom ostala kľúčovou a najsledovanejšou súčasťou večerného programu Joj.

Nemocnica bude pokračovať

Nemocnica si divákov drží aj vo svojej druhej vysielacej sezóne.

Kým vlani v komerčnej cieľovke spravidla dosahovala úroveň 8 – 9 %, aktuálne sa jej priemery hýbu okolo alebo pod 8 %. V celkovom publiku divákov starších ako 12 rokov Nemocnicu každý týždeň sleduje vyše pol milióna divákov.

Tento utorok s ostatnou časťou dosiahla Nemocnica rating 7,7 % s podielom 21,5 % v komerčnej cieľovke, čím viac ako dvojnásobne predbehla konkurenčné premiérové časti českého Utajeného šéfa, ktorý prepadol s podielom nad 13 %. V celkovom publiku Nemocnicu sledovalo 520-tisíc divákov.

Pre porovnanie, v komerčnej cieľovke sa väčšina hlavných večerných programov sezóny ako Svadba na prvý pohľad, Milujem Slovensko, Hranica, Svätý Max či Šťastní vs. Šťastní hýbala túto jar na ratingovej úrovni vyše 5 až do 7 %. Sledovanejšie ako Nemocnica spravidla bolo len Let´s Dance s ratingami medzi 8 – 9 % a Druhá šanca ako suverén jari s ratingami 10 – 11 %.

Jojka už medzičasom potvrdila, že Nemocnica bude po jarnom úspechu pokračovať.

Televízia už teraz pripravuje novú sériu, ktorá sa do vysielania dostane v jesennej sezóne.

Po vlaňajšom už augustovom nástupe nebude prekvapením, ak sa Nemocnica s novými časťami po letnej prestávke vráti na prelome prázdnin a nastupujúcej jesene.

Dátum jarného finále

Nemocnica v tohtosezónnom vysielaní vydrží spoločne s Hranicou najdlhšie z jarných seriálov.

Kým Markíza svoje hlavné seriály ukončila počas mája, Joj obe svoje večerné série potiahne až do júna pred nabehnutím na letnú štruktúru.

Nemocnica ponúkne svoje jarné vyvrcholenie začiatkom budúceho mesiaca, dátum jarného finále mala Jojka naplánovať na utorok 7. júna o 20:35. Komediálne ladená Hranica by podľa prvých plánov televízie mala s vysielaním pokračovať aj vo zvyšku júna.

Nemocnica ostáva neporaziteľná

Nemocnica doteraz spomedzi pravidelných televíznych programov nenašla premožiteľa.

Minulú jeseň z dlhoročnej vedúcej pozície zosadila niekdajšie seriálové hity Markízy – po troch úspešných rokoch o popularitu prišli dramatické Sestričky, ako aj dlhodobá stálica Horná Dolná.

Oba seriály zažili svoje najhoršie sezóny, prepadli sa na obdobné výkony na ratingovej úrovni 6 – 6,5 % v komerčnej cieľovke. Sestričky ešte v predošlej tretej sérii dosahovali rating 8 – 11 %, Horná Dolná sa vedela hýbať na výkonoch 7 – 9 %. Túto jar už Horná Dolná klesla po viacerých zmenách vysielacieho dňa na úplne dno len okolo ratingových 4 %.

Oba seriály sa po prepadákoch, aj v konkurencii Nemocnice, dočkali stopnutia avizovaného pokračovania či dokonca úplného zrušenia.

 


Ticho okolo pokračovania Sestričiek: Markíza rozhodla o ich osude, nová séria dostala stopku!Čítajte →

Markíza sa tento rok pokúsila na Nemocnicu zaútočiť novými časťami Svadby na prvý pohľad a 2 na 1. Miesto úspechu ale taktiež zažili svoju suverénne najhoršiu sezónu.

Veľkým prekvapením sa pre televíziu stal neúspech tretej série reality šou Svadba na prvý pohľad, ktorá len pred rokom bola jedným z jej nečakaných televíznych hitov. Práve až v minuloročnej druhej sérii Svadby Markíze poriadne zabrali, keď po presune na piatkový prime-time dosahovali pravidelne ratingy na úrovni 9 – 11 %. Stali sa jedným z najúspešnejších programov celého roka.

Posmelená úspechom televízia pre tretiu sériu pripravila ešte viac epizód a v pozícii hitu presunula reality šou priamo proti neporaziteľnej Nemocnici na Jojke. Tá si však poradila aj s novou konkurenciou, pričom Svadby sa prepadli aj na polovičné výkony oproti minulému roku.

Tretia séria Svadieb na prvý pohľad sa Markíze už od štartu neodlepila od dna. Štartovala na ratingu 6,2 % s podielom 17,7 %, okolo podobných výkonov sa hýbala v celom priebehu série. S blížiacim sa koncom už dokonca padala k 5% hranici, finále tretej série prepadlo s ratingom len 5 % a podielom 14,8 %, podobne na tom bol aj bonusový diel s podtitulom „Stále spolu“.

Ešte horšie na tom bola šou 2 na 1.

V minulosti skôr programový pilier Markízy zažil svoju najhoršiu sezónu od uvedenia pilotného dielu v roku 2018. Šou 2 na 1 zažila túto jar celkovo viac neúspešných vydaní, s ktorými sa ratingovo hýbala na slabej úrovni len 5 – 6 % s podielmi okolo 15 – 18 % v komerčnej cieľovke. Ešte minulú jar dosahovalo 2 na 1 v stredajšie večery ratingy okolo 7 – 9 %.

Na rozdiel od Svadieb sa šou 2 na 1 s blížiacim sa jarným finále sledovanosťou skôr dvíhala.

Trikrát, z celkovo ôsmich jarných premiérových častí, sa relácii podarilo vyskočiť. Po prvýkrát ešte v začiatkoch série po silnej mediálnej kampani vystrelilo vydanie s Dominikou Kavaschovou, ktoré porástlo na najvyšší rating tohtoročnej série 7,8 %.

Podobne sa šou zadarilo aj pred Veľkou nocou, kedy bol hosťom Peter Marcin, na ratingu 7,7 %, vtedy však Markíze k výstrelu pomohla konkurencia. Jojka v ten večer jednorazovo nevysielala Nemocnicu ale filmovú premiéru Kým si so mnou, ktorá tvrdo prepadla. Zároveň 2 na 1 porástlo vo finále, kde bola hosťom hviezda Let´s Dance, Attila Végh, pri ratingu 6,3 % s podielom 21,6 % v komerčnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor