Aktuality
Prečo sa stratili hneď po mesiaci? Jojka rozhodla o budúcnosti Nákupných maniačok!
Jojka ešte pred dvomi rokmi oživila dennú reality šou, nakoniec nakrútila iba pár premiérových týždňov. Prípravy Nákupných maniačok teraz rozbieha nanovo.
V priebehu leta 2021 sa vo vysielaní Joj rozbehol nábor súťažiacich do šou Nákupné maniačky, ktorú televízia zrušila ešte v roku 2018.
Pôvodný formát menšej televízie Wau, ktorý sa na obrazovkách po prvý raz predstavil už v roku 2013, sa neskôr na niekoľko rokov stal v premiérach stabilnou súčasťou off-time hlavnej Joj. V priebehu sezón prešiel viacerými obsahovými úpravami, ktorými však skôr strácal na atraktivite, až v programe skončil úplne.
Ohlásený návrat bývalých reality šou
Televízia sa k formátu vrátila mesiace pred oslavou 20. narodenín Joj.
V rámci návratu k niekdajším programom krátko predtým otvorila taktiež nábor do bývalej úspešnej zoznamky Mama, ožeň ma, z ktorej však nakoniec po čase zišlo.
Televízia časom priznala, že napriek úspešnej prvej náborovej fáze a viac ako stovke prihlásených účastníkov, po následnom oslovovaní záujemcov nedokázala vyskladať dostatočný počet aktérov, ktorí by boli ochotní zoznamovať sa pred kamerou a zároveň by sa pred ňu postavili aj ich rodinní príslušníci.
Nakoniec dala prednosť novej zoznamovacej šou Láska na chate. Tú po jednej sezóne zrušila.
Vytratili sa po mesiaci
Nákupné maniačky však Joj po otvorení náboru aj skutočne zrealizovala.
Nakrúcanie prebehlo ešte počas jesene 2021, kedy ale vyrobila iba pár premiérových týždňov. Pôvodne vznikli ako premiérová tvorba pre novú videoplatformu Joj Play, kde sa objavili až rok po nakrúcaní v októbri 2022. Jojka ich do televízneho vysielania nasadila následne tento rok počas januára.
Návrat Nákupných maniačok na obrazovky však trval iba štyri týždne.
Joj ich vysielala v ich niekdajšom poobednom slote okolo 15:30, začiatkom februára ich následne vystriedala dennými premiérami reality šou Geissenovci. Tie vysiela doteraz.
Do vysielania už pritom, ako sme exkluzívne informovali, pripravuje aj slovenské epizódy Geissenovcov, ktoré by sa mohli dočkať špeciálneho nasadenia.
Chystať môže celú sériu
Joj po viac ako roku reštartuje nábor do Nákupných maniačok.
Televízia v týchto dňoch obnovila výzvu, cez ktorú hľadá nové účastníčky „do legendárnej módnej šou“. Podľa upútavky by mali súťažiace dostať na nakupovanie rozpočet 400 eur a víťazka si zo šou odnesie ďalších 500 eur.
Televízna dvojka by pritom tentoraz mohla pripravovať už kompletnú novú sériu Nákupných maniačok.
Kým za pôvodným oživením bolo primárne uvedenie nových častí na Joj Play, televízia pri predstavovaní plánov na tento rok povedala, že exkluzívny pôvodný obsah pre videoplatformu nateraz neplánuje. Vydáva sa tak rozdielnou cestou ako výrazne ambicióznejšie česko-slovenské Voyo, ktoré v rámci Voyo Originals uvádza jeden pôvodný projekt za druhým.
Nákupné maniačky by sa tak mohli tentoraz vrátiť primárne pre televízne obrazovky.
Ako sa premiéram darilo
Joj si mesačným nasadením Nákupných maniačok mimo hlavnej televíznej sezóny mohla otestovať ich potenciál.
Reality šou sa v rámci výkonov televízie v denných časoch malo dariť skôr priemerne.
Jej priemerný výkon mal podľa neoficiálnych informácií dosiahnuť podielovú úroveň okolo 12 % v obchodnej cieľovke.
Najvyššie mala prekročiť hranicu 15 %, čo je už výrazne nad denným priemerom Joj. Aktuálne takúto výkonnosť dosahuje Riskuj!. Naopak, viackrát mala padnúť aj pod 10-percentnú hranicu.
Najväčším problémom formátu sú úpravy z roku 2017, kedy Joj zúžila počet súťažiacich na štyri a v piatky ponúka už iba sumarizačný diel a vyhlásenie víťazky celého týždňa. Kedysi sa nakupovalo aj v piatok.
Zaujímavosťou je, že napriek viacerým obsahovým zmenám sa dodnes nezmenil vizuál relácie.
Módnu šou aj pri ostatnom návrate vysielala Joj v pôvodnej grafike, ktorá vznikla už pred jedenástimi rokmi. Nezmenilo sa ani štúdio, v ktorom prebieha prehliadka súťažných outfitov a bodovanie.
Problematický off-time
Práve od čias, kedy z obrazoviek v roku 2018 zmizli Nákupné maniačky, začalo trápenie Joj v off-time.
Na rozdiel od Markízy televíznej dvojke nevyšlo viacero pokusov s etablovaním akvizičných kriminálok, ktoré jej konkurencia v podobe Monka, Mentalistu či Kobry 11 pravidelne obtáča.
Joj v posledných rokoch s viacerými programami prepadávala cez deň aj na úrovni jednotiek podielových bodov. Najväčšie problémy mala v neskoršom popoludňajšom vysielaní či podvečer.
Od roku 2020 sa jej výkonnosť o 18. hodine podarilo skokovo vylepšiť s reality šou Bez servítky, od tohto roka zaberá aj spomínaný denný kvíz Riskuj!. Vlani sa jej darilo vylepšiť priemer denného programu akvizičným Prostřeno či Geissenovcami. Od tohto roka zároveň televízia presunula denný bulvárny magazín Topstar pred Riskuj!, ktorým rozšírila premiérové vysielanie.
Dlhé roky vysielané popoludňajšie správy, ktoré viackrát menili vysielací čas, natrvalo Joj presunula s vysielaním o 17. hodine na spravodajskú JOJ 24.