Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Aktuality

Na nože sa skutočne lúči s obrazovkami: Skončí ešte tento mesiac, poznáme dátum jarného finále!

Markíza na stredy pre druhú polovicu jari potvrdzuje novú sériu 2 na 1. Na nože pozná dátum finále prvej série.

Najsledovanejšia reality šou tohtoročnej jarnej sezóny sa blíži ku koncu.

Ako sme prednedávnom informovali, Markíza v prípade svojej reality novinky Na nože stavila pre jej prvú sezónu na menší počet epizód, ktoré jej vo vysielaní vydržia približne dva mesiace.

Na nože sa medzičasom stalo divácky populárnym programom a jedným z aktuálne najsledovanejších v obchodnej cieľovej skupine na Slovensku, a tak televízia môže ukončiť vysielanie reality šou v tom najlepšom.

Pripravuje novú sériu

Markíza potvrdzuje, že pre prvú sériu Na nože pripravila celkovo 8 epizód.

Šou so šéfkuchárom Martinom Novákom tak čakajú posledné dva týždne na televíznej obrazovke, keď by Na nože do jarného finále malo dôjsť na konci tohto mesiaca v stredu 29. marca o 20:30.

Ako sme už tiež exkluzívne informovali, Markíza mala po rastúcom trende sledovanosti reality šou definitívne odklepnúť jej pokračovanie a už teraz má pripravovať 2. sériu Na nože.

Televízia hľadá a oslovuje potenciálne reštaurácie, ďalšie časti by tak mohla stihnúť uviesť na televízne obrazovky ešte v tomto roku.

Na nože trhlo doterajší rekord vo vysielaní so štvrtým vydaním na začiatku marca, kedy vyskočilo na rating 8 % s podielom na trhu 28,4 % v obchodnej cieľovej skupine. Pre porovnanie, šou štartovala začiatkom februára na ratingu 6 % s podielom 19,7 %.

Novinka si udržuje nadpriemerný trend aj naďalej.

Minulý týždeň mala prvýkrát poklesnúť, potvrdila však silné postavenie ratingom 7,7 % a podielom na trhu 25,1 % v obchodnej cieľovke.

Na nože sa takto postupne v obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu, prepracovalo aj nad sledovanosť Klamstva, Dunaja, k vašim službám alebo väčšiny dielov Mamy na prenájom.

V ostatných dňoch bolo sledovanejšie z večerných hlavných programov iba Let´s Dance.

Na nože vystrieda 2 na 1 s Rytmusom

Markíza nadpriemerne výkonný stredajší prime-time od apríla zverí do rúk programu, ktorý jej vlani priniesol sériu prepadákov.

Televízia už oficiálne potvrdzuje, že si pre túto jar prichystala novú sériu zábavnej šou 2 na 1, ktorou skutočne od budúceho mesiaca vystrieda reality šou Na nože.

Šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla by mala svoju už 5. sériu odštartovať v stredu 5. apríla o 20:30. 2 na 1 sa takto vracia po čase do svojho pôvodného vysielacieho okna, v ktorom relácia ponúkla väčšinu svojich úspešných vydaní.

Hosťom prvého vydania novej série 2 na 1 bude raper Patrik „Rytmus“ Vrbovský.

2 na 1 sa v stredy vysielalo stabilne počas prvej sezóny na jar 2019. Na jeseň 2020, v čase pandémie covidu, z nej Markíza po zastavení príprav ťažiskovej šou Tvoja tvár znie povedome urobila hlavnú sezónnu šou vysielanú v nedele.

V 3. sérii na jar 2021 sa program vrátil do svojho pôvodného stredajšieho okna, z ktorého ho Markíza opäť premiestnila o rok neskôr. Minulú jar, kedy prešiel program Markízy veľkým zemetrasením, presunula televízia 2 na 1 na štvrtky, kde chcela s dovtedy úspešnou šou zaútočiť na dlho neporaziteľný konkurenčný seriál Nemocnica. Skončilo to však veľkým fiaskom.

Voľný priestor

2 na 1 bude mať aktuálne oveľa jednoduchšiu situáciu.

Okrem toho, že sa vráti do svojho dobre známeho stredajšieho večera, kde navyše strieda úspešnú šou Na nože, Jojka v stredy neponúka náročnú konkurenciu, keď v nich aj naďalej pokračuje so seriálom Hranica. Ten sa spravidla hýbe na podieloch na trhu okolo 15 – 17 % v obchodnej cieľovke.

Autorský formát Adely Vinczeovej a Dana Dangla sa, naopak, vracia späť na obrazovky po vôbec najhoršej sezóne.

Na jar 2022 sa šou 2 na 1 hýbala najčastejšie na ratingoch len okolo 5 – 6 % s podielmi na trhu okolo 15 – 18 % v obchodnej cieľovke. Ešte na jar 2021 dosahovalo 2 na 1 v stredajšie večery ratingy okolo 7 – 9 %.

Trikrát sa relácii vlani podarilo vyskočiť. Po prvýkrát po silnej mediálnej kampani vystrelilo vydanie s Dominikou Kavaschovou, ktoré porástlo na najvyšší rating piatej série 7,8 %, podobne sa šou zadarilo aj pred Veľkou nocou s vydaním s Petrom Marcinom na ratingu 7,7 %, kedy jej však k tomu pomohla konkurencia. Jojka v ten večer jednorazovo nevysielala Nemocnicu ale filmovú premiéru Kým si so mnou, ktorá tvrdo prepadla.

Šou sa nad priemer piatej série dostala ešte v jej finále, kedy bol hosťom Attila Végh. Ratingovo sa dostala na 6,3 % s podielom 21,6 % v obchodnej cieľovke. Šou pomáhala dvojnásobná dĺžka oproti Nemocnici, ktorú však dokázala oslabiť na rating 7 %. Celkovo 2 na 1 sledovalo vtedy 335-tisíc divákov a Nemocnicu 478-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor