Viete prví
Exkluzívne: Na nože naberá na sile, Markíza už pripravuje ďalšiu sériu! S touto čoskoro skončí
Novinke na obrazovke Markízy od štartu rastie sledovanosť, televízia vlastnú verziu svetovej kuchárskej reality šou pre prvú sezónu otestuje len menším počtom častí. Na nových už začína pracovať.
Ďalšej tohtoročnej televíznej novinke sa darí.
Nová slovenská verzia známej reality šou Áno, šéfe!, po ktorej siahla po prvý raz Markíza adaptovala ju pod názvom Na nože, si začína získavať stále viac divákov.
Od štartu rastie
Novinka zatiaľ pravidelne od vlažného štartu každý týždeň zaznamenáva nárast televíznej sledovanosti.
Šou Na nože sa začiatkom februára uviedla ešte vlažne pri ratingu 6 % a priemernom podiele 19,7 % v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu. Celkovo si úvodnú časť pozrelo 306-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu divákov.
O týždeň neskôr s druhým vydaním reality šou porástla na rating 6,8 % s už nadpriemerným podielom 23,8 %. Šou si polepšila aj celkovo s 319-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.
Reality šou Na nože s najnovším tretím dielom opäť porástla, keď sa už v obchodnej cieľovke vyhupla na rating 7,3 % s podielom na trhu 25,6 %.
Oproti úvodnému vydaniu si takto polepšila doposiaľ o 1,3 ratingového bodu.
Šou stúpla aj v celkovom publiku, keď si ju tentoraz pozrelo priemerne 346-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Oproti štartu takto doposiaľ získala 40-tisíc divákov.
Narastajúci úspech Na nože úmerne odoberá divákov konkurenčnej Joj.
Hranica sa túto stredu prvý raz v tomto roku prepadla do hlbokého podpriemeru ratingom len 3,8 % s podielom 13,1 % v obchodnej cieľovke. Celkovo už padla pod tristotisícovú hranicu s 282-tisíc divákmi. Ešte horšie je na tom nasledovné české Inkognito z obrazovky TV Prima, ktoré je od začiatku vysielania na Joj hlbokým prepadákom na podieloch len okolo 7 – 8 %.
Na nože sa čoskoro vytratí
Napriek narastajúcemu úspechu šou Na nože čoskoro zmizne z obrazoviek.
Ako sme exkluzívne informovali, Markíza pre novinku na úvod nakrútila iba menší počet epizód, keď napodobnila uvádzanie niekdajších reality šou Utajený šéf alebo Svadba na prvý pohľad.
Na nože podľa prvých informácií dostalo na úvod spolu 8 častí, ktoré Markíze vydržia vo vysielaní iba do konca marca.
Televízia by tak mala uzavrieť jarné vysielanie Na nože v polovici hlavnej časti jarnej sezóny, keď sú spravidla najdôležitejšie televízne mesiace marec a apríl. Neraz však televízie potrebujú zabrať už od februára, kedy Markíza na obrazovky uviedla dve novinky – Klamstvo a Na nože.
Pripravuje druhú sériu
Vlastná adaptácia svetovej kuchárskej reality šou zatiaľ Markíze vychádza.
Televízny líder sa pri uvedení formátu, ktorý bol dlhé roky spájaný s obrazovkami konkurenčnej Jojky, vydal vlastnou cestou, keď sa rozhodol nevyužil všeobecne známy a zaužívaný názov Áno, šéfe!, pod ktorým diváci reality šou poznajú.
Odraziť sa to mohlo aj na vlažnejšom rozbehu, kedy si diváci ani pri kampani nespojili novinku s dobre známym a v minulosti nadpriemerne sledovaným formátom.
Markíza už podľa našich informácií zareagovala na rastúci úspech Na nože a rozhodla o príprave druhej série.
Televízia by už mala oslovovať nové potenciálne podniky, ktoré zápasia s problémami a prostredníctvom reality šou sa budú chcieť nielen zviditeľniť, ale aj skvalitniť svoju prevádzku.
Na nože takto strieda vo vysielaní Markízy spomínanú reality šou Utajený šéf, ktorá sa v slovenskej verzii dočkala iba pár epizód.
Absolútnym hitom televíznych obrazoviek sa šou stala pri svojej premiére na obrazovkách koncom roka 2019. Po úspechu ju s menším počtom častí vrátila Markíza opäť koncom roka 2020, v roku 2021 reality šou presunula už na úvod sezóny, kde sa jej zväčša nedarilo.
Príprava Utajeného šéfa je pre televíziu komplikovanejšia, než tomu je v prípade reality šou typu Na nože.
Už od prvej série Utajeného šéfa sprevádzali pochybnosti o autenticite reality šou. Tá má v slovenských podmienkach obmedzené možnosti, keď u nás pôsobí málo dostatočne veľkých firiem, ktorých žiadny zamestnanec by svojho šéfa nespoznal.
Na nože, naopak, prichádza po rokoch pandémie, ktoré zrazili mnohé prevádzky na kolená. Tých, ktoré sa budú chcieť dostať na obraz, ale aj pomôcť zachrániť krachujúci biznis, bude po náročnom období ešte viac.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“