Exkluzívne
Markíza po pár týždňoch skončí s novinkou Na nože! Nahradí ju ďalšou šou s Vinczeovou
Čerstvá novinka sa na obrazovke Markízy dlho neohreje, vypýtať si však môže novú sériu.
Tretím týždňom na obrazovke pokračuje ďalšia z jarných noviniek lídra, ktorý okrem nových seriálov oživuje hneď dve mimoriadne známe reality šou.
Okrem návratu legendárnej zoznamky Nevesta pre milionára, ktorú Markíza uvedie už od 3. marca pod novým názvom Ruža pre nevestu, televízia siahla aj po formáte známom z konkurenčnej obrazovky, keď po rokoch predstavila vlastnú verziu známej kuchárskej reality šou Áno, šéfe!.
Pod novým názvom Na nože nasadila Markíza novinku na stredajšie večery, kde sa zatiaľ dočkala nárastu diváckeho záujmu.
Po štarte šou porástla
Šou Na nože sa na Markíze uviedla vlažným výkonom pri ratingu 6 % a podiele 19,7 % v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú televízie predávajú reklamu. Bola však lídrom na trhu.
Celkovo si úvodnú časť pozrelo 306-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu divákov. V nej novinka už podľahla pri rozbehu seriálu Hranica na Jojke.
S minulotýždňovým druhým vydaním Na nože porástlo.
Dvihlo sa najmä v obchodne zaujímavej cieľovke, kde šou oproti štartu stúpla o osem desatín ratingového bodu na rating 6,8 % s trhovým podielom 23,8 %. V tomto prípade tak šou porástla z vlažných priemerov o vyše štyri podielové body.
Celkovo šou oproti štartu stúpla miernejšie o 13-tisíc divákov na priemerný výkon 319-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Čoskoro skončí
Aj keď sa novinke Markízy nateraz postupne darí napĺňať očakávania, dlho sa na jej obrazovke neohreje.
Televízia totižto podľa našich informácií k šou Na nože pristúpila podobne ako ku ďalšej zo série podobných reality šou Utajený šéf.
Pri nej spravidla nakrúcala iba menší počet epizód na vyplnenie kratšej časti televíznej sezóny.
Markíza mohla na úvod vyrobiť celkovo 8 častí reality šou Na nože, ktoré by jej tak vydržali v programe iba do konca marca.
Šou televízia rozbehla ešte v obchodne slabšom období začiatkom februára, no s cieľom potiahnuť divákov do dôležitého obdobia v priebehu marca a apríla, kedy prebehne najväčší boj o diváka.
V prípade potvrdenia rastúceho trendu sledovanosti si však šou Na nože môže vypýtať ďalšiu sériu a vrátiť sa na obrazovky v novej sezóne.
Po osem epizód v jednej sezóne napríklad pôvodne ponúkala aj ďalšia reality šou Svadba na prvý pohľad. V prvej sérii ju Markíza dokonca odvysielala kompletne mimo hlavnej sezóny v januári a februári.
Až následne ju presunula do kľúčových jarných mesiacov a pridala taktiež ďalšie časti v rámci jednej série.
Na nože vystrieda vlaňajší prepadák
Markíza má pre túto jar v zálohe ešte jednu šou, s ktorou by mala vyrukovať práve po ukončení vysielania Na nože.
V ostatnom období televízia nakrútila nové vydania zábavnej šou 2 na 1, ktorá by sa podľa prvých informácií mala vrátiť na obrazovky v priebehu apríla.
Hlavnými tvárami šou 2 na 1 sú Dano Dangl a Adela Vinczeová, ktorá sa tak druhý rok po sebe objaví až v štyroch televíznych projektoch súčasne. Okrem 2 na 1 bude aj v priebehu apríla porotcovať v tanečnej šou Let´s Dance či účinkovať v zábavnej relácii Milujem Slovensko. Každé dva týždne tiež pokračuje jej talkshow Trochu inak.
2 na 1 sa tento rok vráti do niekdajšieho pôvodného stredajšieho prime-time.
Šou sa v stredy vysielala stabilne počas prvých dvoch sezón, v roku 2020 v čase pandémie covidu z nej Markíza po zastavení príprav ťažiskovej šou Tvoja tvár znie povedome urobila hlavnú sezónnu šou vysielanú v nedele.
Minulú jar prešiel program Markízy veľkým zemetrasením, ktorý vyústil do presunu 2 na 1 na štvrtky, kde televízia chcela s dovtedy úspešnou šou zaútočiť na dlho neporaziteľný konkurenčný seriál Nemocnica. Skončilo to však veľkým fiaskom.
Šou 2 na 1 zažila na jar 2022 veľký prepad sledovanosti a v priemere viac neúspešných vydaní.
Vo svojej piatej sezóne sa hýbala najčastejšie na úrovni len 5 – 6 % s podielmi na trhu okolo 15 – 18 % v obchodnej cieľovke. Ešte na jar 2021 dosahovalo 2 na 1 v stredajšie večery ratingy okolo 7 – 9 %.
Trikrát sa relácii vlani podarilo vyskočiť. Po prvýkrát po silnej mediálnej kampani vystrelilo vydanie s Dominikou Kavaschovou, ktoré porástlo na najvyšší rating piatej série 7,8 %, podobne sa šou zadarilo aj pred Veľkou nocou s vydaním s Petrom Marcinom na ratingu 7,7 %, kedy jej však k tomu pomohla konkurencia. Jojka v ten večer jednorazovo nevysielala Nemocnicu ale filmovú premiéru Kým si so mnou, ktorá tvrdo prepadla.
Šou sa nad priemer piatej série dostala ešte v jej finále, kedy bol hosťom Attila Végh. Ratingovo sa dostala na 6,3 % s podielom 21,6 % v obchodnej cieľovke. Šou pomáhala dvojnásobná dĺžka oproti Nemocnici, ktorú však dokázala oslabiť na rating 7 %. Celkovo 2 na 1 sledovalo vtedy 335-tisíc divákov a Nemocnicu 478-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“