Sledovanosť
Veľkú noc ovládla Markíza: Na vrchole české premiéry a Aquaman, Pán profesor trhol nový rekord!
Veľkonočné sviatky pomohli Tvojej tvári k miernemu nárastu, šou však potvrdila pokles.
Tohtoročnú Veľkú noc na televíznych obrazovkách ovládla Markíza. Televízny líder bol vo vedení každý zo štyroch večerov, pričom najbližšie sa mu Joj dostala v nedeľu s vlastnou česko-slovenskou premiérou.
Veľký piatok
Piatok suverénne v komerčnej cieľovke ovládla akčná premiéra Aquaman, ktorá jasne ovládla večer ratingom 10,3 % a podielom 27,2 %. Stala sa najsledovanejším programom dňa v mladšej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo 403-tisíc divákov.
V celkovom publiku ju dokázala predbehnúť Jednotka so šou Čo ja viem a 423-tisíc divákmi, napriek sviatočnému večeru však zábavný kvíz naďalej zaznamenáva medziročný prepad sledovanosti.
Piatok priniesol aj najväčší veľkonočný prepadák, o ktorý sa postarala biblická premiéra Mária Magdaléna. Dosiahnúť mala len tretinový výkon Aquamana v komerčnej cieľovke na úrovni 3,5 %.
Menšie stanice
Z pohľadu celých sviatkov ju doťahovala aj reprízová snímka Chatrč na menšej Joj Plus na Veľkonočný pondelok, ktorá vyskočila na rating 3,3 % s podielom okolo 9 %. Medzi menšími stanicami šlo o najsilnejší program všetkých štyroch dní, o pár desatín vyššie sa už dostali iba dve tretiny hokejových play-off zápasov na Dvojke.
Naopak, medzi menšími stanicami veľký prepadák zažil tradičný seriálový maratón na Dajto, o ktorý sa tentokrát postarala premiérová prvá séria amerického seriálu Manifest. Tento maratón Dajto priniesol jedny z najhorších čísel vôbec, a to rovno od prvej časti. Viac v tomto článku.
Biela sobota
Po Veľkom piatku Markíza dominovala aj v nasledovnú sobotu.
Na čelo dňa v komerčnej cieľovke očakávane vystrelila česká premiéra Chlap na střídačku, ktorá dosiahla rating 10,8 % s podielom 26,6 %. Celkovo ju sledovalo 491-tisíc divákov.
Česká komédia významne stlačila tradičnú sobotnú zábavu Jednotky Záhady tela, ktorá stratila napriek sviatkom okolo stotisíc divákov, celkovo ich mala 334-tisíc. V komerčnej cieľovke bola dvojkou večera Joj s premiérou Môj kamoš špión a štandardným ratingom pod 7 %.
Veľkonočná nedeľa
Najtesnejší súboj zviedli televízie v nedeľu, kedy Joj zabrala premiéra jej česko-slovenskej komédie 3Bobule. Doťahovala najsledovanejšie programy sviatkov ratingom 9,8 % a podielom 23,7 %. Celkovo si ju zaplo 448-tisíc divákov.
O niečo vyššie sa však dostala ťažisková šou Markízy Tvoja tvár znie povedome, ktorá si po náhlom páde spred týždňa o málo zlepšila čísla, potvrdila však napriek väčšiemu množstvu divákov pri obrazovke prepad. Jej rating šiel na 10,2 % s podielom 25,3 %, celkovo sa vrátila nad pol milióna divákov. Jednotka so seriálom Made in Italy prepadla.
Veľkonočný pondelok
Veľký prísun divákov k obrazovkám na Veľkú noc ukázal seriál Pán profesor.
Ratingovo dosiahol úplne nový rekord, keď po prvýkrát prekročil vysokú hranicu 13 %, podarilo sa mu to o dve desatiny s výkonom 13,2 %. V podieli na trhu však seriál medzitýždenne značne stratil, keď uhral 28,9 %, o čo sa postaralo práve významne väčšie množstvo divákov pri obrazovke počas sviatkov. Celkovo Pána profesora sledovalo až 556-tisíc divákov, čo je pre seriál zameraný na mladých divákov dominantný úspech.
Napriek tomu Susedia medzitýždenne stratili a klesli pod 7 ratingov, Inkognito si oproti svojim tohtoročným výkonom o niečo polepšilo tesne nad 6 %, tradične silnejšie bolo v celkovom publiku, kde ho tentokrát sledovalo 455-tisíc divákov.
Top programy
Sviatky tento rok ovplyvnilo aj mimoriadne pekné počasie, pre ktoré sa podarilo večerným hlavným programom predbehnúť aj tradične sledovanejšie hlavné spravodajstvá.
Okrem nedele, kedy na čelo dňa vyskočilo s ratingom 10,7 % Najlepšie počasie Joj, to platilo v každý z ostatných dní v komerčnej cieľovke. Sviatky v nej suverénne s ratingom 13,2 % ovládol Pán profesor, nasledovali Počasie a Televízne noviny z pondelka s 11,5 a 11,3 ratingami a následne spomínaná komédia Chlap na střídačku.
Celkovo najsledovanejším programom sviatkov sa stalo nedeľné Najlepšie počasie Joj so 635-tisíc divákmi a nedeľné Noviny Joj so 629-tisíc divákmi. V tesnom závese boli Počasie a TN-ky Markízy v pondelok so 624 a 620-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“