Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza prebrala Jojke dlhoročný formát: Návrat na obrazovky hlási kultová reality šou!

Éra návratov najznámejších televíznych programov pokračuje.

Nielen vo svete ale aj u nás doma je stále citeľnejší trend oprašovania populárnych televíznych formátov, filmov či seriálov z minulosti, ktoré bodovali na obrazovkách aj pred mnohými rokmi.

Iba na jar sa do vysielania vrátila po rokoch veľká tanečná šou Let´s Dance, z ktorej chce Markíza po viac ako desiatich rokoch opäť spraviť pravidelný každoročný šou program, Jojka zas od jesene oživila niekdajší legendárny kvíz Riskuj!, ktorý patril medzi vôbec jej prvé programy vo vysielaní.

Oživenia sa však za posledné roky dočkalo niekoľko relácií a seriálov ako Susedia, Inkognito, Bez servítky, Koleso šťastia, Sedem alebo Fenomén, trend sa nevyhýba ani filmovému plátnu, keď na svoje uvedenie už nejeden rok čaká pokračovanie kultovej rozprávky Perinbaba a dva svety, ktorej premiéra sa už niekoľkokrát prekladala pre pandémiu covidu.

Iba prednedávnom sme vás navyše exkluzívne informovali, že sa oživenia dočká taktiež jeden z najväčších fenoménov novodobého televízneho vysielania Nevesta pre milionára. Zoznamovacia reality šou, ktorá na Slovensku dosiaľ ponúkla jedinú sériu v roku 2006 a stala sa absolútnym rekordérom sledovanosti, chystá svoj návrat budúci rok, viac v tomto článku.

 


Exkluzívne: Markíza chystá návrat legendárnej reality šou! Pred rokmi spôsobila ošiaľČítajte →

Návrat ďalšej kultovej šou

Po viac ako desiatich rokoch sa pritom na obrazovky vráti aj ďalšia mimoriadne dobre známa reality šou.

Už niekoľko týždňov sa v zákulisí hovorí o oživení celosvetovo známej šou Áno, šéfe! s novými časťami v lokálnej verzii.

Reality šou Áno, šéfe!, v ktorej výrazný šéfkuchár navštevuje problematické reštaurácie a snaží sa ich postaviť na nohy, sa slovenských epizód dočkala prvý a poslednýkrát v roku 2011.

Vyrobila a odvysielala ich vtedy komerčná Jojka, ktorá spolu ponúkla dve série. Šéfkuchárom bol Jaroslav Žídek.

Oveľa dlhšiu históriu napísala česká verzia šou so Zdeňkom Pohlreichom, ktorá sa v rokoch 2009 – 2018 dočkala spolu siedmich sérií a takmer sto častí. Na Slovensku sa okrem českých dielov oveľa častejšie vysielajú epizódy pôvodnej verzie, v ktorej po reštauráciách cestuje Gordon Ramsay.

Reality šou Áno, šéfe! sa pritom skutočne má budúci rok vrátiť na slovenské obrazovky s novými časťami v lokálnej verzii.

Informáciu potvrdil ako prvý portál Stratégie.sk.

Markíza vracia Jojke požičané

Slovenské Áno, šéfe! však po rokoch zmení televíziu.

 


Vianoce na Markíze: V premiére česká Láska nebeská, Mrázik dostane najlukratívnejší čas v roku!Čítajte →

Práva na nakrúcanie nových lokálnych častí vyhrala tentokrát komerčná jednotka Markíza, ktorá ich plánuje uviesť práve ako jeden z highlightov roka 2023.

Markíza takto vracia požičané svojej konkurencii, ktorej sa podarilo ešte v roku 2020 dostať k právam na šou Bez servítky.

Dennú kuchársku reality šou v minulosti dlhodobo v podvečernom čase vysielala Markíza, ktorá po neúspešnom pokuse o návrat programu v roku 2015 stratila časom o formát záujem.

Po právach skočila konkurenčná Jojka, ktorej niekdajší formát Markízy priniesol jeden z najväčších úspechov posledných rokov.

Joj najprv úspešne v lete 2020 vyskúšala uviesť na podvečer českú verziu Prostřeno a od januára 2021 vysiela pravidelne o 18:00 aj vlastnú verziu pod pôvodným názvom Bez servítky, známym ešte z Markízy.

Novodobé Bez servítky, paradoxne, na obrazovke Jojky zaznamenalo absolútny obrat v pomere síl v dôležitom podvečernom vysielacom čase, v ktorom od roku 2018 dominoval denný seriál Oteckovia.

Jojkárske Bez servítky za rok vysielania nielen oslabilo pozíciu Oteckov, ale túto jar ich aj zosadilo z vedúceho postavenia a dokonca sa niekdajší formát Markízy postaral o nečakané ukončenie nakrúcania Oteckov už po najslabšej jarnej sezóne.

Aktuálne je Bez servítky jedným z najsledovanejších programov Joj a ťahúňom jej vysielania.

Šou sa prakticky pravidelne pohybuje na nadpriemerných číslach televízie, ostatný piatok dokonca vystrelila na jeden z najlepších výkonov jesene s ratingom 6 % a podielom vyše 27 % v komerčnej cieľovke.

Markíza na jeseň proti Bez servítky vzdala konkurenčný boj a po rokoch oprášila o 18. hodine aj v hlavnej sezóne svoj seriálový evergreen Rodinné prípady.

Ako už celé roky ani tentokrát ju však nesklamal, keď sa Rodinné prípady často dokážu doťahovať na úroveň Bez servítky. S niektorými časťami však aj prepadávajú.

 

Čítať viac...
Nahor