Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Markíza musí okamžite zakročiť: Tak hlboko dlho nebola, koronašpeciál predbehla aj Doma!

Ostatná Mimoriadna relácia ku koronavírusu ešte viac prehĺbila dno, špeciály dostali Markízu na najhoršie čísla v celej sezóne.

Kým po prepuknutí krízy patrili Mimoriadne relácie Markízy k najsledovanejším programom na trhu, po vyše dvoch mesiacoch si už Slováci želajú návrat k bežnému životu.

Témam koronavírusu už diváci nielenže nevenujú takú veľkú pozornosť, čo sa prejavuje aj na dramaturgii televíznych správ, ktoré sa vracajú do bežnejších koľají, ale začali ich aj rovno odmietať, čo sa v ostatných týždňoch prejavilo na sledovanosti koronašpeciálov Markízy.

Tie posledné tri týždne zaznamenali prudký pád čísel a ostatne aj tvrdý prepadák. Pred týždňom jej nečakane prepadol špeciál, v ktorom hostila prezidentku Zuzanu Čaputovú, keď medzitýždenne relácia stratila v komerčnej cieľovke rovno dva ratingy a spadla k úrovni iba 4 %. Ešte necelý mesiac pred tým sa držala okolo 7-8 %.

Markíza aj po tomto prepadáku ešte udržala koronašpeciál pre tento utorok a počkala si, či sa jej nelichotivý trend straty diváckeho záujmu potvrdí.

Mimoriadna relácia nakoniec nielen zopakovala, ale ešte prehĺbila prepadák. Mala ísť len niekde nad 3 ratingy s podielom okolo 10 %. Pre Markízu ide o vôbec najhorší výkon s hlavnou prime-time reláciou v tomto roku.

Ešte väčší prepad zaznamenal koronašpeciál v celkovom publiku, kde si ho pozrelo už iba 180-tisíc divákov. V tejto cieľovke dokonca hlavnú Markízu predbehla jej menšia stanica Doma, keď seriál Cennet sledovalo 206-tisíc divákov. Ďaleko od nej nemali ani Plus a Wau, ktorých hlavné programy malo sledovať cez 140 a 120-tisíc divákov. Reláciu tiež dotiahla Jednotka s reprízovou Kolonádou pri 171-tisíc divákoch, viedla Joj s Nikto nie je dokonalý a 246-tisíc divákmi. Podarilo sa jej to ďalší týždeň po sebe v oboch hlavných cieľovkách napriek tomu, že hrá podpriemerne.

Ešte pred týždňom ich mal o takmer 60-tisíc viac, uprostred mája si ešte reláciu pozrelo dokonca 440-tisíc divákov. Sledovanosť sa tak dramaticky prepadla v priebehu 2 týždňov. Viac o vývoji sledovanosti koronašpeciálov nájdete v tomto článku.

Po tom, čo si Markíza ešte po minulotýždňovom páde špeciálu počkala, či sa jej prepad sledovanosti potvrdí, je jasné, že veľmi rýchlo zakročí. Už najbližší týždeň môže z jej vysielania zmiznúť aj posledný z pôvodne troch nasadzovaných špeciálov v týždni, keď po prepuknutí krízy ich vysielala v pondelky, utorky a štvrtky a vykrývala tým prázdne miesta po stopnutí všetkého premiérového programu.

Od najbližšieho utorka môže Markíza na 20:30 zaradiť reprízové diely Dobre vedieť, ktoré aktuálne začala vysielať práve v utorky v druhom slote po Mimoriadnej relácii. Dobre vedieť už v tejto sezóne vysielala aj v premiérach, vyskúšala však piatkový slot do priamej konkurencie Čo ja viem, kde kvíz Markízy divácky návyk vypestovaný nemal a tak aj dopadol. Pravidelne sa prepadával. V utorky má, naopak, vo vysielaní tradíciu.

Pri pohľade na najväčšie prepadáky jarnej sezóny sa aktuálne vydanie Mimoriadnej relácie Markízy zaradilo tesne iný jarný neúspech. Ešte väčší prepadák vo februári v piatkovom prime-time zažila Joj so seriálom Bola raz jedna škola. V komerčnej cieľovke po postupnom prepade sledovanosti padol pri svojom poslednom vysielaní v prime-time pod hlboké 3 %. Pred finále sa z hlavného vysielacieho času Joj porúčal a televízia ho dovysielala v predošlom reprízovom okne na Plus.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor