Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Markíza môže okamžite zrušiť koronašpeciály: Diváci ich už ignorujú, zažila najväčší prepadák jari!

Z týždňa na týždeň už Markíze Mimoriadne relácie ku koronavírusu padajú viac a viac, momentálne zažila najväčší prepadák tejto jari.

Trikrát do týždňa začala Markíza stabilne po prepuknutí krízy vysielať Mimoriadne relácie ku koronavírusu, ktoré chcela ťahať v plnom nasadení čo najdlhšie. Napriek jej plánom po prvých prepadoch sledovanosti stiahla najprv koronašpeciály z pondelka a nakoniec aj zo štvrtka, pričom všetko sústredila na utorňajší večer, kde koncentrovala najzaujímavejších hostí aj témy.

Napriek tomu, že týždeň dozadu ponúkla “exkluzívny” koaličný duel premiéra Igora Matoviča s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom či posledne hostila prezidentku Zuzanu Čaputovú, sledovanosť už udržať nedokázala.

V priebehu mája sa sledovanosť špeciálov ku koronavírusu začala definitívne lámať a diváci by už viac ocenili tradičný program, ktorý však televízie na konci jari uprostred ekonomickej krízy už nerozbehnú a naplno sa televízne vysielanie rozbehne až od jesene.

Markíza však, podľa všetkého, koronašpeciály nebude už viac ťahať ani utorky. Ani snaha získať najatraktívnejších hostí jej už neprináša úspech, a tak je jej jasné, že bez mimoriadnej témy sledovanú mimoriadnu reláciu už tak ľahko nepostaví.

Po veľkom sklamaní s duelom Matoviča a Sulíka, ktorý jej padol do podpriemeru, jej totiž ešte viac Mimoriadna relácia so Zuzanou Čaputovou. Dosiahla suverénne najhorší výkon zo všetkých Mimoriadnych relácií Markízy a zaznamenala jej veľký jarný prepadák, keď sa mala podielovo dostať len niekde nad 11 %. Pred týždňom bola ešte pod 17 %, aj keď už vtedy sledovanosť stratila.

Ratingovo jej relácia v priebehu dvoch týždňov padla na polovicu. Ešte uprostred mesiaca 12. mája, kedy bol opäť hosťom Igor Matovič, dosiahol rating v komerčnej cieľovke okolo 8 %, celkovo reláciu vtedy sledovalo 440-tisíc divákov. Aktuálne relácia spadla na polovičný rating v komerčnej cieľovke s celkovo 239-tisíc divákov. Relácia v priebehu dvoch utorkov padala takmer rovnako po dvoch ratingoch a približne 100-tisíc divákoch.

Hlavné televízie v utorok celkovo už nelákajú. Joj podobne slabo hrá reprízové Nikto nie je dokonalý, ktoré viedlo tento utorok s 295-tisíc divákmi, v komerčnej cieľovke bola šou len tesne nad koronašpeciálom Markízy.

Oveľa vyššie nad svoje priemery sa vyšvihujú menšie stanice. Na Doma stabilne boduje premiérový seriál Cennet, ktorý dosahuje podiely aj okolo 8 %, tento utorok bol nad 6 %. Darí sa stabilne rovnako Wau, ktorá tento utorok najvýraznejšie brala odídených divákov Markízy, keď jej Myšlienky vraha a Dr. House vyskočili nad 7 a 8 % v komerčnej cieľovke. Okolo 6 % sa hýbala Plus s filmom Štyria proti banke. Doma tento utorok viac ako Cennet bodovala nasledovná reprízová telenovela Kúsok zo mňa, ktorá najprv šla nad 7 % a následne už okolo 9 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor