Televízia
Jojka operatívne mení program, Nemocnica ustupuje hokeju! Markíza sa vracia k prepadáku
Vývoj utorňajších zápasov na hokejových majstrovstvách rozhodol o ďalšom večernom dueli Slovákov.
Výsledky posledného hracieho dňa základnej časti na Majstrovstvách sveta v hokeji rozhodol o mimoriadne atraktívnom štvrťfinálovom dueli Slovenska na šampionáte.
Slováci si postup do štvrťfinále vybojovali priamo vysokým víťazstvom v poslednom zápase základnej časti proti Dánsku, ktorý patril aj k najsledovanejším zápasom turnaja.
Popoludňajší duel Slovensko – Dánsko v utorok sledovalo po tretinách 496, 678 a 805-tisíc divákov v univerzálnej skupine 12+, čo znamenalo podiely na trhu okolo 46, 52 a takmer 53 %. Stále sa však ani raz zápasy Slovenska nedostali na milión, ktorý minulý rok zlomili od prvých zápasov niekoľkokrát. Pokles hokejovej sledovanosti zaznamenáva RTVS od presunu zápasov z hlavnej Jednotky na stanicu :Šport.
Hokej sa už však približuje k niekdajším výkonom v podiele na trhu. V komerčnej cieľovke zápas s Dánskom uhral ratingy 9,1, 13,6 a 16,1 %, čo podiely vystrelilo k 54 % a dvakrát k hranici 64 %.
O ďalšom osude Slovákov na šampionáte sa zároveň rozhodovalo v ostro sledovanom večernom zápase Fínska s Českom. Na Slovensko v boji o medaily čakal víťaz druhej skupiny, kde o čelo tabuľky na diaľku bojovalo Fínsko so Švédskom.
Jasné víťazstvo Fínov proti Česku rozhodlo o tom, že Slovákov čaká najsledovanejší štvrťfinálový zápas turnaja.
Fínsko je usporiadateľskou krajinou šampionátu. Zároveň v domácom prostredí stále čakajú na zisk zlatej medaily.
Zároveň stret s Fínskom znamená, že Slovákov vo štvrtok 26. mája čaká večerný štvrťfinálový zápas so začiatkom o 19:20. Práve domáca krajina spravidla hráva vyraďovacie zápasy v lukratívnejšom čase.
Nemocnica ustupuje, posúva svoje finále
Už spravidla sa komerčné televízie vyhýbajú v prime-time stretu svojich premiérových programov s hokejom Slovenska na majstrovstvách sveta.
Výraznejšie program tento rok upravovala len Joj, ktorá minulý týždeň dvakrát vynechala vo večernom vysielaní seriál Hranica. V čase zápasov Slovenska v hlavnom vysielacom čase ju nahrádzala filmami. Markíza svoj premiérový sezónny program ukončila už začiatkom mája a na hokejové zápasy tentokrát nereagovala.
Jojka má aktuálne reagovať aj na večerné hokejové štvrťfinále.
Televízia tento štvrtok podľa svojej stránky neodvysiela o 20:35 naplánovaný diel Nemocnice, ktorá je po práve prebiehajúcom hokejovom šampionáte najsledovanejším programom týchto dní spomedzi všetkých televízií.
Divákov sa jej podarilo udržať aj tento utorok proti večernému zápasu Fínska s Českom, kedy uhrala rating 7,6 % s podielom 23,6 % v komerčnej cieľovke a udržala večerné líderstvo. Zápas sa hýbal po 19. hodine na ratingoch medzi 3,5 – 5 %. Celkovo však Nemocnica poklesla pod polmiliónovú hranicu so 488-tisíc divákmi.
Joj vo štvrtkovom vysielaní nahradí Nemocnicu Inkognitom, ktoré sa tak vôbec prvý raz v tomto roku predstaví v hlavnom vysielacom čase. Od januára Jojka reláciu zosunula v pondelky do druhého pásma.
Vynechanie Nemocnice posúva naplánované jarné finále seriálu.
Po novom by televízia mala uzavrieť svoje najsilnejší seriál túto jar vo štvrtok 9. júna o 20:35. Pôvodne sa tak malo stať o dva dni skôr v utorok.
Markíza vracia 2 na 1
Zaujímavosťou je, že sa Markíza tento týždeň vo štvrtkovom prime-time opäť vracia k zábavnej šou 2 na 1.
Tú expresne zo štvrtka stiahla minulý týždeň, kedy reagovala na sériu prepadákov reprízových častí a miesto šou sa rozhodla nasadzovať česko-slovenské komédie.
Prvou bola filmová verzia Cuky Luky, ktorá však vo vysielaní dopadla ešte horšie, ako predtým vysielané 2 na 1. Kým naposledy vysielané 2 na 1 neuspelo s hlboko podpriemerným ratingom 3,4 % a podielom 12,6 % v komerčnej cieľovke, minulotýždňová náhrada v podobe filmu Cuky Luky spadla ešte hlbšie ratingom iba 2,8 % a podielom 11,4 % v rovnakej cieľovke.
Markíza po tomto neúspechu nakoniec rozhodla, že pre tento týždeň už program nezmení.
V štruktúre nakoniec ponecháva pôvodne plánovanú šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla, hostkou bude Diana Mórová.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“