Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Itafilm

Sledovanosť

Náhla zmena programu Markíze nevyšla: V prime-time zopakovala najväčší výbuch jari!

Konkurenčná Nemocnica proti zmenenému večeru na Markíze dosiahla jeden z najlepších podielov na trhu v sezóne, náhrada za 2 na 1 prepadla na číslach Survivora.

Náhla zmena programu uprostred tohto týždňa sa Markíze nevyplatila.

Televízia po viacerých neúspechoch zareagovala na slabú výkonnosť štvrtkovej šou 2 na 1, ktorá od konca apríla ponúkala v hlavnom vysielacom čase reprízové časti.

Pôvodne už pritom v ostatných týždňoch vo vysielaní byť nemala, keď šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla plánovala pre túto sezónu televízia ukončiť po aprílovom dovysielaní všetkých premiérových vydaní.

Nakoniec však pozmenila svoje jarné plány a so šou 2 na 1 chcela vydržať vo štvrtkové večery až do konca júna.

Zmena však prišla začiatkom týždňa po odvysielaní troch neúspešných reprízových vydaní, ktoré vo štvrtky prepadli s podielmi na trhu 15,5 % a dvakrát len okolo 12,5 % v komerčnej cieľovke.

Markíza operatívne 2 na 1 zo štvrtkov stiahla a nahradzovať ich chce česko-slovenskými filmami. Rovnaký krok už urobila vo februári tohto roka v utorky, kedy taktiež narýchlo nahrádzala neúspešnú šou Utajený šéf. Aj tú vyťahovala do programu len operatívne zo dňa na deň po veľkom výbuchu Survivora.

Náhrada pripomenula Survivora

Práve podobný prepadák, aký Markíze začiatkom roka priniesol Survivor, zažila televízia opäť.

Kým minulotýždňové 2 na 1 neuspelo s hlboko podpriemerným ratingom 3,4 % a podielom 12,6 % v komerčnej cieľovke, tohtotýždňová náhrada v podobe filmu Cuky Luky spadla ešte hlbšie ratingom iba 2,8 % a podielom 11,4 % v komerčnej cieľovke.

Napriek tomu, že Markízu túto sezónu trápi viacero nezdarov, podobný prepadák zažívala práve iba so Survivorom.

Ten sa z hlavného vysielacieho času porúčal ešte v januári v úvode vysielania, keď už tretia časť skončila na ratingu iba 3 % s podielom 10,4 %. Nasledujúci štvrtý diel, posledný odvysielaný o 20:30, padol ešte hlbšie s ratingom 2,7 % a podielom 8,5 %. Už v tom čase šlo o jeden z najväčších prepadákov Markízy v rámci pravidelných programov.

Obdobné neúspechy televízie zažívajú skôr pri filmoch, ktorých výber sa nie vždy stretne s náladami divákov.

Podobný výbuch len túto jar zažila Joj, paradoxne taktiež vo štvrtkovom prime-time, kedy jednorazovo nahrádzala pred Veľkou nocou seriálovú Nemocnicu. Miesto nej odvysielala filmovú premiéru Kým si so mnou, ktorá jej tvrdo prepadla ratingom 3 % pri podiele 9,6 % v komerčnej cieľovke.

Nemocnica dominuje

Popri zmene štvrtkového programu na Markíze si ešte vylepšila trhový podiel konkurenčná Nemocnica.

Tej v tieto týždne neubúdajú diváci ani s vlnou oteplenia, ktorá sa tradične podpisuje na poklese sledovanosti televízií. Nemocnica naďalej, ako po celú jar, udržuje ratingy na úrovni okolo alebo pod 8 %, čo jej súčasne s teplejším počasím prináša pravidelne silnejšie podiely na trhu.

Tento štvrtok si Nemocnica opäť udržala jarný výkon s ratingom 7,8 % v komerčnej cieľovke, čo ju vystrelilo na jeden z najsilnejších podielov na trhu v sezóne 25,6 %. Celkovo seriál sledovalo 502-tisíc divákov. Cuky Luky predbehla aj politická debata Na hrane s podielom okolo 15 % v komerčnej cieľovke, v univerzálnej sa ťahala k 19 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor