Aktuality
Jesenné zmeny v spravodajstvách: Jojka zrušila moderátorskú dvojicu, Markíza útočí zrušením reklamy!
V priebehu tejto sezóny dochádza v inak stabilnom večernom spravodajskom pásme potichu k viacerým zmenám.
Aktuálna jeseň prináša viaceré novinky v inak konzervatívnom televíznom pásme večerných spravodajstiev.
Prvé zmeny ohlásila Markíza ešte v priebehu leta, keď potvrdila odchod Lenky Vavrinčíkovej z kresla hlavnej moderátorky Televíznych novín a súčasne predstavila novú moderátorskú dvojicu, ktorú s Viktorom Vinczem vytvorila Zuzana Čimová.
Rovnako televízia obmenila tváre svojich ďalších relácií.
Daniel Očenáš sa stal novým stabilným moderátorom Prvých Televíznych novín o 17. hodine, koncom minulého mesiaca šokujúci odchod z Markízy ohlásil jeden z jej najvernejších moderátorov, Patrik Herman, ktorý prestúpil do RTVS. V pozícii moderátora Reflexu ho túto jeseň vystriedala Kristína Kövešová
Na poli televíznych spravodajstiev dochádza aj k ďalším pohybom.
Jojka zrušila moderátorskú dvojicu
K výraznej zmene pristúpila Jojka vo svojej prvej večernej spravodajskej relácii Krimi.
Televízia potichu vo svojom krimi spravodajstve skončila s moderátorskými dvojicami, keď ostatné týždne už pravidelne Krimi moderuje len jeden moderátor.
Dvojice predstavovala pre svoje krimi správy už pri ich štarte vo februári 2008.
Dôvodom zmien v Krimi môže byť spustenie novej spravodajskej stanice JOJ 24.
Aj naďalej sa na pozícii moderátora krimi správ striedajú ich pôvodné tváre, ktoré sa však súčasne od októbra zapojili do moderovania spravodajských blokov na JOJ 24. Po novom tak nemoderujú len polhodinové spravodajstvo, ale celý niekoľkohodinový blok, ktorých súčasťou sú aj Krimi.
Vôbec prvým spravodajským vysielaním JOJ 24 sprevádzala práve tvár Krimi, Pavol Michalka, ktorý okrem tradičného krimi spravodajstva odmoderoval aj večerné Udalosti 22 novej stanici.
Televízne noviny vyškrtli reklamu
Práve na novinky u svojej konkurencie mohla zareagovať Markíza.
Tá uprostred hlavnej sezóny, kedy televízie naháňajú každú sledovanosť pristúpila vo večerných Televíznych novinách k zásadnej zmene.
Práve v čase vysielania Krimi na Jojke zrušila pravidelnú reklamnú prestávku, ktorú zaraďuje spravidla už po prvých reportážach, a väčšinu svojich hlavných správ tak vysiela bez brejku.
Reklamu zaraďuje aj v jej druhej polovici, v čase reklamného prerušenia v Novinách TV JOJ.
Markíza v tomto režime vysiela Televízne noviny nepretržite niekoľko dní a pokračuje v tom aj naďalej.
Práve hlavné správy sú pritom pre televízie jedným zo stabilne najsledovanejších programov dňa, kde obetovanie reklamy v dlhšom horizonte znamená veľké výpadky príjmov.
Televízie pritom túto jeseň už tak zasiahol celkovo odliv divákov od obrazoviek, keď sa ich po historicky slabom lete nevrátilo späť toľko, čo po minulé roky. Pociťujú to na svojej sledovanosti prakticky všetky programy, ktorým klesla medziročne aj medzisezónne sledovanosť o pätinu aj štvrtinu.
Opačný krok ju kedysi tvrdo vytrestal
Zaujímavosťou je, že v minulosti Markíza práve pre snahu dostať do hlavných správ reklamu prišla o rekordné množstvo divákov Televíznych novín.
Na začiatku roka 2008 historicky rozdelila Televízne noviny na dve časti – úvodný súhrn Televízne noviny Headlines a hlavný program TN Dnes, čo jej umožnilo historicky po prvýkrát do spravodajstva umiestniť reklamu.
Legislatíva v tom čase neumožňovala brejkom prerušiť spravodajský program, rozdelením vysielania na dve samostatné relácie si tým priestor vytvorila.
Markíze však pokus vydržal iba vyše mesiaca.
Z pôvodnej sledovanosti 1,3 až 1,4-milióna divákov s podielmi na trhu vyše 70 % spadla o pol milióna s podielmi okolo alebo pod 60 %.
Divákov poslala na STV aj Joj, ktorá v tom čase od februára spustila práve novinku Krimi Noviny. Tie postupom času Markízu v ďalších rokoch dobiehali a dokonca historicky aj predbehli.