Televízia
Jojka reaguje na prepadák: Láska na chate v prime-time skončila! Kraj dôjde do finále skôr
Nová reality šou televíznej dvojke nevyšla, od tohto týždňa ju stiahla z hlavného vysielacieho času.
Ďalšia zoznamovacia šou končí neúspechom.
Jojka od konca augusta uviedla na obrazovky takmer dennú reality novinku Láska na chate, s ktorou sa rozhodla vyraziť do súboja s dlhoročnou reality šou Farma. Tá túto jeseň ponúka už 14. sériu a naďalej je v druhom večernom pásme neohrozeným lídrom.
Láske na chate sa nedarí už od začiatku vysielania.
V prvý mesiac vysielania spravidla oscilovala na podielovej úrovni okolo 10 – 12 % s ratingami v okolí 2 % v komerčnej cieľovke.
Ako sme informovali, minulý týždeň však aj oproti týmto vlažným výkonom nastal prepad, pri ktorom Láska na chate padla aj hlbšie pod desať percent na úroveň sledovanosti malých staníc.
Práve po tomto prepade televízii došla s novinkou trpezlivosť.
Joj od tohto týždňa upravila svoj večerný program, v ktorom vyhodila z hlavného vysielacieho času zoznamovaciu šou.
Dosiaľ sa Láska na chate vysielala trikrát do týždňa v pondelky, utorky a stredy po 21:40.
Od aktuálneho týždňa ju Joj stiahla len na dva večery v týždni v pondelky a stredy, kde sa bude vysielať už po 22:30. V stredy zároveň ponúkne dve časti.
Joj zároveň na pondelky vrátila zábavnú šou Inkognito, ktorá opäť bude nasledovať po Hranici. Televízia v plánoch avizuje, že na pondelky presúva premiérové časti.
Inkognito sa v pondelky vysielalo celé roky, v ostatných sezónach mu postupne klesala sledovanosť, až od tejto jari skončilo v druhom pásme po Hranici. Od jesene ho Joj skúsila s premiérami presunúť na piatky, sledovanosťou si nepolepšilo. V piatky má pokračovať aj po návrate do pondelňajšieho večera.
V utorky Lásku na chate po Nemocnici nahradili Geissenovci, ktorí však zažili ešte väčší neúspech.
Kým na jar sa im darilo dosahovať neraz aj vyrovnanú sledovanosť s konkurenčnou Markízou či pred ňou, na jeseň proti výrazne silnejšej Farme v prvý večer v lepšom čase hlboko prepadli.
Dosiahnuť mali len úroveň okolo šiestich percent, v ich čase ich dobehli či predbehli aj menšie stanice JOJ Plus s Dajto či WAU.
Farma pre porovnanie dosiahla 20 %, ostatné dni zaznamenáva vlažnejšie výkony sledovanosti. Pod priemerom je pravidelne druhá denná reality šou Love Island, ktorá dosiahla približne 15 %, pre Markízu je však prioritne projektom na Voyo.
V stredy Joj od tohto týždňa plánuje aj úpravu vysielania svojej večernej kriminálky.
Stredajšiu Kriminálku Kraj avizuje až do pol jedenástej, dá sa tak očakávať, že bude ponúkať dve časti po sebe.
Seriál s Mariánom Mitašom a Janou Kolesárovou tak dôjde do finále skôr, ako televízia plánovala.
Celkovo Joj mala pre túto jeseň pripraviť 13 dielov kriminálky, v programe jej tak vydrží len do konca októbra.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“