Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Aktuality

Jesenné plány Markízy: Drsné pokračovanie Dunaja, návrat Druhej šance aj nová Farma!

Televízny hit uplynulých troch sezón potvrdzuje prvú prestávku, Markíza však inak staví na kontinuitu.

Jesenné plány najsledovanejších televízií naberajú reálne kontúry.

Celú uplynulú jar sme vás podrobne informovali o pripravovaných programoch, s ktorými majú televízie počítať v druhej polovici tohto roka a nasadiť ich ako nosné formáty jesennej sezóny. Informácie Mediaboom.sk sa teraz stávajú realitou.

Najsledovanejšia Markíza pripravuje oproti minuloročnej jeseni minimum zmien.

Televízny líder má ešte v živej pamäti programové rošády z roka 2022, kedy bezhlavo menil vysielacie dni svojich programov, čo ho priviedlo neraz na dno televíznej sledovanosti. Naopak, úspechy žne pri predvídateľnej štruktúre, ktorá zväčša kopíruje nastavenie z predošlých rokov.

Práve na stabilitu a kontinuitu má Markíza staviť tentoraz.

Výsledkom je, že štruktúru trhovej jednotky budú tvoriť osvedčené programy a medzi jesennými ťahákmi sa neobjaví žiadny nový seriál či šou.

Druhá šanca 3

Jedným z mála svetlých okamihov Markízy v spomínanom roku 2022 bola napokon najúspešnejšia televízna novinka toho roka Druha šanca.

Divákom zahrala na správnu strunu, pričom si ich získala od úvodných častí a držala v priebehu celej jarnej prvej série. Pre televíziu bol úspech seriálu natoľko dôležitý, že okamžite rozbehla prípravy a nakrúcanie druhej série, ktorú odvysielala hneď na jeseň. Aj za cenu, že na ďalšie časti budú musieť diváci čakať mimoriadne dlho.

Druhá šanca vychádza z talianskeho originálu Doc – Nelle tue mani, ktorý nové série ponúka každé dva roky.

Nakoľko Markíza naraz adaptovala dve série, na ďalšiu musela čakať až do tohto roka. V Taliansku má tretia séria svoje vysielanie už kompletne za sebou, slovenská adaptácia sa na obrazovky dostane v septembri.

Druhá šanca 3 prinesie zlomový okamih v živote primára Andreja Fabiána (Ján Koleník), ktorému sa po rokoch začne vracať pamäť. Do deja zároveň vstúpia nové postavy. 

„Nová séria prinesie aj nové, divácky atraktívne postavy, ktoré zamiešajú dej a budú postupne odhaľovať svoje tajomstvá. V jednotlivých epizódach budú môcť diváci opäť spoznávať aj príbehy pacientov s neobvyklými diagnózami a rôznymi problémami,“ uviedla Markíza. Viac o 3. sérii Druhej šance v tomto článku.

Seriálový príbeh bude pokračovať presne tam, kde skončila druhá séria.

Farma 16

Už ôsmy rok po sebe nebude v jesennej štruktúre Markízy chýbať reality šou Farma.

Hegemón medzi reality šou, ktorý svojou životnosťou na Slovensku nemá obdoby, v uplynulých sezónach prechádzal pomerne divokými zmenami a inováciami, ktoré nie vždy zaznamenali divácky úspech.

Vlaňajšia séria plná experimentov odsúdila Farmu k jedným z najslabšie sledovaných ročníkov. Prakticky prepadák zažili v minulosti najatraktívnejšie vyraďovacie duely, ktorým Markíza zmenila nielen vysielací deň, ale aj ich koncept. Divákov vôbec nezaujal, naopak, skôr ich iritoval. Sklamanie minuloročného ročníka podčiarklo historicky najslabšie sledované finále.

Farma však i tak patrila vo väčšine vysielania k istotám televízneho lídra a v druhom večernom pásme udržovala priemery či nadpriemery stanice. Markíza tak neváha a vyrukuje s novým 16. ročníkom.

Dá sa očakávať, že po minulom roku urobia tvorcovia viacero zmien, ktoré sa však nebudú týkať tvárí reality šou. Moderátorom Farmy aj naďalej ostáva Marek Fašiang, hospodárom Martin Bagár a svoje miesto by si mala udržať aj umelá inteligencia Alica.

Možné je všetko

Z posledných štyroch rokov bude po tretí raz v jesennom vysielaní Markízy absentovať ťažisková talentová šou.

Po neúspechu posledných sérií Tvoja tvár znie povedome či Superstar sa televízia sústreďuje výhradne na svoj kľúčový a nákladný jarný formát Let´s Dance a na jeseň talentové programy nahrádza celebritnými zábavnými šou.

V roku 2020, kedy však bola dôvodom pandémia, nahradila plánovanú Tvoju tvár novými časťami 2 na 1, vlani sa rozhodla staviť na novinku Možné je všetko. K tej sa najbližšiu jeseň po roku vráti.

Ako sme vás už informovali, Markíza nové časti Možné je všetko nakrútila ešte začiatkom roka a držala ich v zálohe pre nadchádzajúcu sezónu.

Pripraviť mala opäť celkovo 10 premiérových vydaní, v ktorých sa znovu objavia Adela Vinczeová, Tomáš Maštalír, Jana Kovalčíková, Juraj Kemka, Zuzana Kubovčíková Šebová a Michal Kubovčík. Moderátorom ostáva Dano Dangl.

Extrémne premeny 5

Po troch úspešných sezónach potvrdzuje prvú prestávku reality šou Na nože, ktorú v stredajšie večery pre túto jeseň nahradia Extrémne premeny.

Tie sa na televízne obrazovky vracajú po dvoch rokoch, naposledy sa objavili na jeseň 2022.

Markíza si v ich vysielaní necháva spravidla dvojročnú prestávku, nakoľko si formát vyžaduje časovo najnáročnejšiu produkciu zo všetkých programov na trhu. Tvorcovia monitorujú premeny účastníkov celý jeden rok a následne natáčajú finálové váženie. Táto posledná fáza nakrúcania začala na jar tohto roka.

Extrémne premeny doteraz zakaždým ponúkli po 12 epizód, podobne by na tom mali byť aj v novej 5. sérii. Procesom chudnutia bude i teraz sprevádzať tréner Maroš Molnár, spoločne s ďalšími odborníkmi na zdravú výživu či duševné zdravie.

Jama levova 2

Nových častí sa dočká tiež spočiatku vlažná minuloročná novinka Jama levova.

Program, ktorý Markíza uvádzala na obrazovky pomerne nesmelo v druhom večernom pásme, pôvodne potvrdzoval zdržanlivé očakávania, keď napriek nábehu silnej reality šou Na nože dosahoval podpriemerné podiely na trhu v okolí 16 – 18 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. Novinka si ale postupne divákov našla a v druhej polovici prvej série rástla k priemerom stanice s trhovými podielmi okolo 22 – 24 %.

Jama levova minulý rok ponúkla 9 vydaní, nebude prekvapením, ak tento počet zopakuje, či rovno navýši. Šou je totiž vyrábaná v silnom partnerstve so Slovenskou sporiteľnou, ktorá si vlani výtlak televízneho formátu otestovala a, zdá sa, že k jej spokojnosti.

Výroba nových častí 2. série začala v polovici júna, „levmi“, a teda podnikateľmi, pred ktorých sa postavia Slovenky a Slováci so svojimi kreatívnymi nápadmi, ostávajú Tatiana Ondrejková, Milan Dubec, Igor Kolla, Juraj Fehervari a Igor Rattaj.

Dunaj pritvrdí

Absolútne kľúčovým programom Markízy na jeseň bude nová séria dobového hitu Dunaj, k vašim službám.

Seriál, ktorý má za sebou už štyri televízne sezóny, vstupuje do kritickej fázy, v ktorej bude musieť o udržanie divákov bojovať stále viac. Skúsenosť s bývalými nekonečnými seriálovými projektami naznačuje, že zlomová sezóna pre Dunaj sa blíži, s čím sa spájajú najmä scenáristické výzvy.

Z bývalých dlhodobých hitov Markízy sa Búrlivé víno udržalo na vrchole štyri sezóny, Oteckovia viac-menej šesť sezón. Oba projekty od úspechu odstavila až nová sviežejšia konkurencia, ktorej by však Dunaj ešte najbližšiu jeseň čeliť nemal. Súčasťou úpadku oboch spomínaných projektov, no tiež mnohých iných, bolo naťahovanie deja, zamotávanie vzťahov či pokles úrovne scenárov, ktorým dochádzali nápady.

Dunaj, ktorý uplynulú jar kopil viaceré dobové nepresnosti, bude chcieť divákov udržať práve dramatickým historickým pozadím.

V novej 7. sérii sa totižto dej prehupne do obdobia, v ktorom sa naplno rozbiehajú transporty židovského obyvateľstva do koncentračných táborov smrti. Ide o jednu z najohavnejších a najtragickejších súčastí histórie 20. storočia.

Mašinéria holokaustu by mala mať svoje presahy aj do seriálového príbehu, ktorý bude v nových častiach drsnejší.

„Myslím si, že tá ďalšia séria už bude drsnejšia, lebo už v poslednej sérii predznačovali, že začínajú transporty Židov, takže v tomto sa to bude stupňovať,“ povedala v rozhovore pre magazín Eva herečka Barbora Chlebcová. V seriáli hrá otvorenú nacistku Terezu Lapšanskú.

Dej jesenných častí rozpletie následky výstrelu na Petra Kučeru (Marek Rozkoš), odhalenia nevery Helgy Klausovej (Jana Majeská) a jej plánu na útek s Ludwigom Weissom (Marek Fašiang) či návratu malého Janka k Eve a Dávidovi (Petra Dubayová a Jakub Jablonský). Rušné časy čakajú na samotný obchodný dom, v ktorom sa rozpútajú vnútorné boje, no nebezpečenstvo naň bude číhať aj vonku.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor