Exkluzívne
Horúca správa: Joj žiada o licenciu na spravodajskú televíziu! Prekvapí názov, testuje prvé programy
Televízna dvojka potvrdzuje zámer rozšíriť svoje staničné portfólio o ďalšiu stanicu, nakoniec pripravuje nový spravodajský kanál, ktorého prvé náznaky sa objavujú už od vypuknutia vojny na Ukrajine.
Narastajúce napätie v domácom aj svetovom dianí prináša po 20 rokoch novú konkurenciu dosiaľ jedinej spravodajskej televízii na Slovensku TA3 novú konkurenciu.
Po tom, čo verejnoprávna televízia štyri dni po vpáde ruských vojsk na územie nášho východného suseda operatívne oznámila dočasné nahradenie televízneho okruhu Trojka nepretržitým spravodajským vysielaním pod logom :24, žiada o registráciu nového plnohodnotného spravodajského okruhu komerčná Jojka.
Robí tak pritom iba vyše polroka po uvedení novej slovenskej stanice JOJ Šport.
Prekvapivý názov
Televízia z Koliby podľa našich informácií doručila Rade pre vysielanie a retransmisiu žiadosť o registráciu nového monotematického televízneho kanála, ktorého 80 % vysielania bude tvoriť spravodajstvo. Zvyšných 20 % bude patriť publicistickým programom.
Nemalým prekvapením, v kontexte pondelňajšieho spustenia dočasného spravodajského vysielania RTVS :24, je názov novej stanice Joj.
Nový spravodajský kanál televíznej dvojky totiž ponesie podobný názov JOJ 24.
Kým Joj sa pripravuje na uvedenie novej televíznej stanice s licenciou na vysielanie, RTVS tento pondelok spustila len dočasné spravodajské vysielanie na už existujúcom treťom televíznom kanáli. Nateraz tak nerozšírila počet televíznych kanálov, podľa prvých plánov by nepretržité spravodajstvo malo vysielanie Trojky nahradiť na dva týždne. Licenciu na spravodajskú stanicu RTVS nevlastní, pôvodne s ňou počítala najskôr v roku 2023.
Joj v tomto prípade môže odhaľovať plány so značkou „24“, ktorú si nechala na Úrade priemyselného vlastníctva (ÚPV) patentovať ešte v máji 2021.
Urobila tak len dva mesiace po žiadosti o registráciu loga pre športovú stanicu JOJ Šport. RTVS si zatiaľ ochrannú známku na logo :24, pod ktorým dočasne vysiela celodenné spravodajstvo, registrovať nenechala.
Obrazová ochranná známka „24“, ktorú si Joj pred rokom nechala registrovať (zdroj: ÚPV)
Práve táto značka sa totiž minulý týždeň, deň po ruskej invázii, začala objavovať na jej spravodajskom webe Noviny.sk.
Televízia na portáli doplnila novú sekciu podcastov nahrávaných v štúdiu s veľkým logom 24. Prvé podcasty odvysielala v piatok 25. februára, dosiaľ ich uverejnila desať. Moderátormi boli viacerí reportéri spravodajstva Joj Júlia Zelenková, Rastislav Striško, Alena Stračiaková, Silvia Mabena, Peter Petrus, Lucia Stráňavová či Barbora Jánošová, rovnako tak moderátor Novín, Ján Mečiar.
Prvé zábery
Joj tak touto cestou mohla začať testovať a pripravovať sa na spustenie novej spravodajskej stanice.
Veľké logo „24“ na podcastových videách sa, podľa všetkého, stane aj logom nového kanála televízie, ktorý sa prostredníctvom podcastov mohol začať po prvýkrát objavovať aj vo verejnom priestore.
Naznačuje to totiž i samotná podoba videí, ktoré v piatok pripomínali vysielanie spravodajskej stanice.
Značka „24“ sa objavila v ľavom hornom rohu, v pravom zas bola informácia o aktuálnom dni a čase. V spodnej časti obrazovky bežala informačná lišta. V najnovších podcastoch už všetka infografika pripomínajúca televízne vysielanie z obrazovky zmizla. Ukážky z vysielania na konci článku.
Stanicu mohla plánovať roky
Pod webom Noviny.sk sa rovnako objavila aj samostatná podstránka pod logom 24. Televízia tam vysielala tiež naživo, aj v tomto prípade obsah podstránky pripomína testovacie vysielanie.
Zaujímavosťou je, že podľa slovenského registrátora si Joj weby pod značkou 24 zaregistrovala už v septembri 2017. Na spustenie spravodajského kanála sa tak mohla pripravovať už dlhodobo.
Zaregistrovanú má odvtedy doménu joj24.sk, rovnako tak 24sk.sk, na ktorej už aktuálne beží spomínaná podstránka so spravodajským vysielaním.
Televízia dosiaľ o príprave spravodajskej stanice nehovorila. V rozhovoroch potvrdzovala plány so spustením ďalšieho kanála, detaily však nešpecifikovala.
„Uvažujeme nad ďalšími stanicami v horizonte niekoľkých rokov. V pláne máme nové kanály, o ktorých zatiaľ nechceme hovoriť,“ potvrdil vlani na jeseň obchodný riaditeľ Joj, Martin Heržo. Novú stanicu chce tento rok spustiť aj Markíza, ani tá zatiaľ o jej zameraní nehovorí.
O chýbajúcom spravodajskom kanáli popri jedinej televízii TA3 sa hovorilo už roky.
Pozornosť sa však pravidelne zameriavala skôr na verejnoprávnu televíziu, ktorá dlhodobo neponúkala ani spravodajský web. Zmenilo sa to až vlani. Samotnú plnohodnotnú spravodajskú stanicu chce RTVS odštartovať budúci rok.
Ukážka infografiky z internetového vysielania pod logom 24