Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Hniezdo je z večera najsledovanejšie na trhu! U mladých zas Superstar, mimo víkendu Nový život

Mimo spravodajských programov naviac divákov z celého týždňa už sleduje seriálový hit Hniezdo, z večernej sledovanosti u mladých zas najvyššie ostáva nová Superstar.

Večerná sledovanosť priniesla uplynulý týždeň niekoľkých víťazov. Vôbec najsledovanejším večerným programom týždňa sa mimo vysielania spravodajstiev stal seriál RTVS Hniezdo, ktorý týždeň čo týždeň potvrdzuje divácky úspech a mimoriadne stabilnú divácku základňu. Seriál sa už po prvých častiach prehupol cez polmiliónovú hranicu a pravidelne sa hýbe okolo 550-tisíc divákov.

Hniezdo to potvrdilo aj s najnovšou ôsmou časťou, ktorú sledovalo celkovo 554-tisíc divákov s podielom 22,3 % v univerzálnej cieľovke. Seriál tak predbehol všetky nespravodajské programy v celom týždni.

U mladých divákov v komerčnej cieľovke rovnako mimo správ večernú sledovanosť ovládla nedeľná Superstar, ktorá so štvrtým kastingom dosiahla rating 11,1 % s podielom 29,6 %. Pre Markízu je tak jasným úspechom. Šou si medzitýždenne po poklese v konkurencii Jenny z minulej nedele polepšila o necelý pol rating. Celkovo si Superstar pozrelo 506-tisíc divákov.

Z pohľadu pracovného týždňa bolo uplynulých sedem dní významných pre Markízu, ktorá naplno odštartovala svoju hlavnú jarnú sezónu. Do programu nasadzovala hneď štyri seriály – dve novinky a dva zabehnuté komediálne seriály. Ako sme už informovali, v pondelok nečakane slabo odštartovali novú sériu Susedia, ktorí zaznamenali medzi sériami prepad o dva ratingy a môžu sa nachádzať v zlomovej sezóne. Vo štvrtok zas štartovala nová séria Hornej Dolnej, ktorá taktiež oproti predošlým sériám klesla, keď sa mala uviesť ratingom 8,1 % s podielom 22,1 %.

Rovnako Markíza spustila nové seriály Pán profesor v pondelok a Červené pásky v utorok, uviedli sa na obdobných ratingoch 7,6 a 7,8 %. Z pracovného týždňa sa večer nakoniec najvyššie podarilo vyskočiť zabehnutému seriálu Nový život, ktorý v stredu dosiahol rating 9 % s podielom 24,5 % a z pätice večerov tak bol týmto výkonom najvyššie. Na Joj rovnako v stredu pokračovala druhým dielom Jenny, u mladých mala získať v druhom večernom pásme získať rating okolo 6 %.

Najslabšie Nový život zahral v utorok proti štartu Červených pások, mal za nimi zaostať o vyše rating, vo štvrtok sa Joj, naopak, podarilo oproti minulým sezónam zvýšiť výkonnosť voči konkurencii Hornej Dolnej, keď mal ísť Nový život na rating 7,4 %. V minulosti proti Hornej Dolnej vo štvrtky pravidelne uvádzala Inkognito, ktoré sa spravidla hýbalo medzi 6 – 7 %.

Z pohľadu celkového počtu divákov sa Nový život v stredu vyšvihol na úroveň 473-tisíc divákov, v ostatné dni sa mal hýbať medzi 410 – 420-tisíc divákmi. Susedia sa s Pánom profesorom hýbali v okolo 365-tisíc divákov, Červené pásky ich malo 358-tisíc. Horná Dolná zas 365-tisíc,v univerzálnej cieľovke sa z pracovného večera najsilnejším programom stalo Inkognito so 477-tisíc divákmi. Čo ja viem si v piatok pozrelo 442-tisíc divákov.

Mimo večera naďalej v pracovnom týždni boduje denný seriál Markízy Oteckovia, v uplynulých dňoch sa jeho ratingy mali v komerčnej cieľovke hýbať medzi 8,5 – 10 %. Najvyššie vyskočil v utorok s ratingom 9,9 % a podielom 33,7 %. Celkovo ho vtedy sledovalo až 509-tisíc divákov.

Z pohľadu víkendu Jednotka odvysielala v sobotu prvé živé semifinále tretej série Zem spieva, sledovalo ho celkovo 371-tisíc divákov. Markíza v komerčnej cieľovke večer viedla s premiérou Sully: Zázrak na rieke Hudson s ratingom 9,1 % a podielom 23,4 %. V nedeľu Markíza vyzdvihla okrem Superstar výkon Na telo, ktoré celkovo sledovalo 504-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke uspelo ratingom 7,9 % a podielom 28,8 %. V oboch prípadoch šlo o tretí najlepší výkon programu od návratu v septembri 2018.

Zo všetkých programov týždňa boli najsledovanejšie v oboch cieľovkách Televízne noviny. V každý jeden deň im patril rating na úrovni cez 10 alebo 11 %, najviac divákov mali v nedeľu s ratingom 11,4 % a podielom 29,5 %, platilo to aj o celkovom publiku so 658-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor