Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Susedia v zlomovej sezóne: Prichádzajú o divákov, štartovali podpriemerní! Môžu ísť posledný rok

Susedom prudko klesá sledovanosť, po dlho žiadanom návrate sa môžu s obrazovkami v dohľadnej dobe opäť rozlúčiť.

Návrat Susedov patril desaťročie k najdiskutovanejším témam v televíznom prostredí. Po rozchode tvorcov Andyho Krausa a Petra Marcina sa o oživenie Susedov snažila nielen Markíza ale aj Joj, ktorá už krátko po skončení legendárneho seriálu naň vyskúšala nadviazať sitkomom Kutyil s.r.o., ktorý sa paradoxne dočkal rovnako troch sérií, a debaty o Susedoch neutíchli ani po jeho skončení.

Nakoniec sa všetci fanúšikovia dočkali po tom, čo z Koliby odišiel Andy Kraus, ktorý od prvého uzavretia Paneláku nedokázal na Joj priniesť ďalší úspešný projekt. Neúspechom skončila jeho veľká novinka Dvojičky, nový sitkom Dovidenia, stará mama a z prepadáku sa stal nakoniec aj samotný Panelák, ktorého návrat bol fiaskom.

Presne na Nový rok 2018 sa Susedia vrátili na obrazovky, a to v kompletnom pôvodnom zložení. Po vzore úspechu z rokov 2006 a 2007 trhli pri návrate milión divákov, na ktorý už ďalej nedosiahli. Ratingovo sa seriál postupne usádzal v okolí 11 %, vlani to už bolo bližšie a okolo 9 %. Vážnejší úbytok divákov začal sitkom zaznamenávať na jeseň, kedy ho už prvýkrát začalo predbiehať Inkognito nielen v celkovom publiku, kde dominovalo už dlhodobejšie, ale aj komerčnej cieľovke, ktorá v pondelky ovládala pre seba Markíza.

Negatívny trend Susedov pritom pokračuje aj v tomto roku. Seriál tento pondelok odštartoval svoju novú 8. sériu, pričom zaznamenal jeden z vôbec najhorších výkonov. Susedia dosiahli v pondelok rating iba 7 %, čo im podielovo stačilo na podpriemerných 19,5 %. Len medzi sériami padli Susedia pri štarte série o dva ratingy, minulú jeseň prvý diel siedmej série získal rating 9,1 % s podielom 25,9 %, čo už vtedy znamenalo najslabší rozbeh novej série a potvrdenie poklesu seriálu. Celkovo Susedov v úvode ôsmej série sledovalo 364-tisíc divákov, pri minulej sérii to bolo 445-tisíc.

Pre Susedov môže ísť o zlomový rok. Dva roky od návratu už prestávajú byť stabilnou posilou a istotou Markízy a, naopak, začínajú klesať do priemerných vôd, kam dosiaľ nepadla ani Horná Dolná, ktorú Markíza bez sezónnej prestávky vysiela od januára 2015.

Práve táto sezóna môže rozhodnúť o budúcnosti sitkomu, ktorého návrat si diváci desať rokov žiadali. V prípade pokračovania obdobných výkonov a trendu poklesu sledovanosti môže ísť pre Susedov o posledný rok na televíznej obrazovke.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor