Pikošky
Geissenovci zo Slovenska: V hre je ďalšia epizóda, kedy sa dostanú do vysielania?
V novej sérii reality šou by sa mohlo objaviť ešte viac častí zo Slovenska, koľko divákov ju sleduje v domácom Nemecku?
Týždeň strávila milionárska rodina Geissenovcov na Slovensku, kedy s nemeckým štábom v rôznych častiach krajiny nakrúcali nové časti ich dlhoročnej reality šou.
Tá sa už od roku 2011 vysiela na nemeckej stanici RTL II, kde tento rok ponúka jubilejnú 20. sériu, pričom po vyše desiatich rokoch vo vysielaní sa po prvýkrát rodina na svojich cestách prišla pozrieť aj na Slovensko.
Reality šou Geissenovci je populárna primárne v domácej krajine a jej vysielanie mimo Nemecka je skôr raritou.
Výnimka potvrdzuje pravidlo práve na slovenskom trhu, kde sa nemeckým vysielaním v minulosti výrazne inšpirovala komerčná Joj. Tá tak v roku 2012 z RTL začala milionársku reality šou nakupovať a pár je tak dobre známy aj Slovákom.
Pridajú ďalšiu časť?
Nakrúcanie Geissenovcov na Slovensku sa zrodilo vlani na výstave EXPO v Dubaji, kde sa milionári stretli v slovenskom pavilóne s ministrom hospodárstva, Richardom Sulíkom. Ten vo vzájomných rozhovoroch dohodol príchod známeho páru do našej krajiny ako podporu slovenského cestovného ruchu, keď očakáva, že sa v Nemecku epizódy zo Slovenska dostanú k miliónom divákov.
Pôvodne mala zo Slovenska vzniknúť jedna epizóda nemeckej reality šou, čo sa ešte v priebehu nakrúcania zmenilo. Samotná strana SaS, ktorej je Sulík predsedom oznámila, že nemecká televízia nakoniec na základe materiálov, ktoré stihla nakrútiť, odvysiela až 3 slovenské časti.
Tento týždeň minister hospodárstva naznačil, že epizód Geissenovcov zo Slovenska môže byť ešte o jednu viac.
„Bol som pri tom natáčaní, viem, čo v tých dieloch približne bude. Natáčali tu ostošesť, budú z toho tri diely, možno až štyri,“ povedal v diskusii .pod lampou Richard Sulík.
Ten predpovedá, že sa Slovensko vďaka tomu dočká reklamy, ktorá sa pozitívne prejaví v oblasti cestovného ruchu. „Každý diel bude mať päť miliónov divákov,“ dodal Sulík.
Na domácej stanici RTL2 sledovalo ostatné týždne reality šou pravidelne okolo 700 až 900-tisíc divákov. Ďalších divákov má šou na webe, sociálnych sieťach či v prípade vysielania mimo Nemecka.
Kedy budú slovenské časti vo vysielaní?
RTL2 v polovici mája dovysielala spomínanú najnovšiu 20. sériu Geissenovcov. Štáb aktuálne nakrúca epizódy pre novú 21. sezónu, ktorá sa do vysielania dostane na budúci rok.
Slovenské vydania šou, ktoré budú jej súčasťou, by sa na obrazovky mali dostať v prvých mesiacoch roka 2023.
Dá sa očakávať, že práve o najnovšiu 21. sériu bude na Slovensku medzi televíziami záujem.
Joj tento mesiac dovysiela v druhom večernom pásme premiérovú len 10. sériu. Po návrate reality šou na jej obrazovku od začiatku tohto roka nadviazala v ich vysielaní tam, kde skončila ešte v marci 2016, kedy prestala dovysielaním 7. série nové časti kupovať. Túto jar po šiestich rokoch reality šou do večerného vysielania vrátila.
Jojke sa s návratom Geissenovcov na obraz podarilo po viacsezónnom trápení vyriešiť na jednu sezónu problematický čas po hlavnom programe.
Kým v minulosti aj tvrdo prepadávala v slote, kde Markíza na jeseň stabilne boduje s reality šou Farma, túto jar sa Joj s Geissenovcami podarilo podvihnúť sledovanosť po 21:40, a to pri minimálnych nákladoch. Napriek tomu dokázali držať krok s Markízou, ktorej v druhom pásme túto sezónu prepadlo viacero programov.
Reality šou sa v priebehu celej sezóny hýbe na podielovej úrovni okolo 10 – 14 %. Kým kedysi by táto výkonnosť pre hlavnú televíznu stanicu nestačila, v minulých sezónach sa Joj trápila v druhom pásme aj pod desiatkou. Geissenovci nakoniec s týmto výkonmi v niektorých prípadoch doťahovali aj predbehli televízneho lídra.